במקום תלושי הסינטה, העובדים יקבלו כסף והנתבים יקבלו בונוס שמן


להאזנה לתוכן:

הסתדרות העובדים הכללית חתמה אמש על הסכם פשרה עם האוצר, ומשבר הסינטה הגיע אמש לקיצו. על פי ההסכם, העובדים יקבלו 300 שקל במקום תלוש והמדינה תקבל מס הכנסה. בהסכם פשרה אחר, יקבלו הנתבים בנמל אשדוד, בונוס שמן במיוחד, על כך שהם יתחילו לעבוד על פי דרישת הנמל

אחרי נזק כלכלי גדול למשק, מגיע אמש משבר הסינטות לסיומו. הסכם נחתם בין האוצר להסתדרות העובדים, אשר קובע מסגרת חוקית להמשך קבלת ההטבה עבור מאמץ מיוחד.


על פי ההסכם, התלושים לסטייקים יופסקו, ובמקומם יקבל העובד תוספת של 300 ש"ח. על פי הערכות, עשויים להגיע הסכומים לאלפי שקלים לעובדים מסוימים. עוד עולה מההסכם, שגובה ההטבה לפרמיה המיוחדת עומד על 3.7 מיליון בשנה, שאחריה תופסק ההטבה בהסכמה.


התוספת שתינתן לעובדים, תהיה, ככול הנראה, במסגרת תלוש השכר, וכמו כל בונוס, ישולם עליה מס הכנסה, כך שהמדינה אמורה להרוויח סכום נאה כתוצאה מפרמיית העובדים.

 

הנתבים יקבלו בונוס על כך שיעבדו על פי החוק

כתב בוררות שנחשף השבוע ע"י כתב ידיעות אחרונות, מתן צורי, חושף כיצד נתבים בנמל אשדוד יזכו לבונוס גדול, רק כדי להישמע להוראות הנמל לגבי עבודתם.

תחילת הסיפור בדצמבר 2009. רבי החובלים (נתבים) בנמל אשדוד, סה"כ 7, פנו לבית-הדין לעבודה לאחר שהנהלת הנמל חייבה אותם לעבוד בצוות של 2 במשמרת ולא כיחיד. הנתבים עובדים משמרת של 12 שעות ותפקידם להוציא ולהכניס אוניות לנמל ולבצע מעברים פנימיים. הנתבים נוטלים פיקוד על האוניה ומבצעים את התמרונים. הם רבי חובלים בהכשרתם. משכרותם החודשית, כולל פרמיה, מגיע ל-60 אלף ₪ . עד כה, הנתבים נהגו לעבוד יחד בשעות היום אך בלילה, בשבתות ובחגים, היה רק נתב אחד במשמרת. הנהלת נמל אשדוד התנגדה לכך בטענה שזה אינו חוקי ודרשה מהם נוכחות של 2 נתבים במשרות הלילה, בשבתות ובחגים. הנתבים מצאו פתרון ועשו הסדר פנימי ביניהם: נתב אחד נהג ללכת הביתה ואילו השני היה נשאר ומזעיק אתו לפי הצורך במידה ויש עבודה רבה. הנתב השני היה מקבל משכרות עבור השעות הללו למרות שלא היה בעבודה. "הנהלת החברה ביקשה לשים קץ למצב נפסד זה שבו נתב מקבל משכורת עתק עבור עבודה שאינו מבצע והוא נמצא בביתו וכלל לא מגיע לעבודה". נכתב בפסק בוררות שניתן שילשום.


על פי הסכמי העבודה הדרישה היא שהנתבים יגורו באשדוד. בכיר בנמל אשדוד העיד במהלך המשפט וסיפר כי הנתבים בנמל אשדוד אינם גרים בעיר כלל. בין השאר הם גרים בהרצליה ובקרית-גת. הנתבים טענו כי יש ברשותם דירה משותפת סמוך לנמל ששם הם שוהים בזמן העבודה. לטענת הנתבים, השיטה שהם אימצו נהוגה גם בנמל חיפה ונמל אילת.


בפסק הבוררות שניתן שילשום הוחלט כי על הנתבים להישמע להחלטת הנמל ולשוב לעבודה בצוות של 2, כפי שמחייב החוק, וכפיצוי הם יקבלו מענק בגובה 3 משכורות, לא כולל פרמיות. את חברת נמל אשדוד מייצג עו"ד יעקב מלישקביץ ממשרד עורכי דין פינברג ושות'.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה