נחתם כינון קשרי ערים תאומות בין אשדוד לעיר בהר-דר מאתיופיה


להאזנה לתוכן:

העיר נחשבת לאחת מאתרי התיירות המובילים באתיופיה. ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי: "אנו מבקשים להעניק תוכן נוסף לשותפות בין המדינות"

אשדוד ובהר-דר מאתיופיה הן ערים תאומות. בטקס שנערך ביום שני השבוע חתמו ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי וראש העיר בהר-דר סימג'או וונדמגן על הסכם ערים תאומות. הטקס נערך במעמד שגריר הרפובליקה הדמוקרטית של אתיופיה בישראל, יוסף הלווי, חבר המועצה יהודה פרנקל ונציג הקהילה האתיופית באשדוד מנחם סמבטו.


"יחד נבנה גשר נוסף של אחווה בין המדינות והעמים שלנו, גשר שיעמוד לרשות הממשלות שלנו וישמור על רצץ של ידידות בין שני העמים שלנו", אמר במהלך הטקס ראש העיר אשדוד ד"ר לסרי. "אחרי החתימה על כינון קשרי ערים תאומות, אנו מבקשים להעניק תוכן נוסף לשותפות בין המדינות, ביו העמים שלנו. אני מאמין שכעומק ההיסטוריה של יהדות אתיופיה, כן יהיה גם גודל התרומה לעיר אשדוד ועתיד מדינת ישראל".


בשנת 2002 העיר בהר-דר זכתה בפרס אונסק"ו ערים לשלום, וכן בפרס על מציאת פתרונות יצירתיים לעיור מהיר. העיר בהר-דר שוכנת באמצע הדרך בין אדיס אבבה לעיר דירה-דאווה, במקביל לחופי אגם טאנה, ומונה כ-167 אלף תושבים.

בהר-דר נחשבת לאחת מאתרי התיירות המובילים באתיופיה עם מגוון רחב של אטרקציות באזור הסמוך לאגם טאנה ליד הנהר הנילוס הכחול. העיר מתוכננת היטב וידועה בשדרותיה הרחבות המכוסות בעצי דקל ובמגוון רחב של פרחים צבעוניים. בהר-דר נחשבת לאחת הערים היפות והבטוחות יותר.


ד"ר לסרי הוסיף כי העיר אשדוד התברכה בקהילת יוצאי אתיופיה גדולה, יפה ומיוחדת, אשר תשמש בסיס לידידות הנרקמת בין העמים. "הקהילה האתיופית באשדוד היא קהילה יפה, ענפה ומגוונת, השואפת לקחת חלק פעיל בקידומה ובצמיחתה של העיר, וכן בפעילויות השונות הנערכות עבור תושביה", ציין ד"ר לסרי במהלך החתימה על ההסכם.


במהלך הטקס דיבר ד"ר לסרי על הקמתו של מרכז תרבותי ליהדות יוצאי אתיופיה בעיר, המהווה תקדים חשוב ברמה המקומית והארצית. לדבריו, הפעלתו חשובה וחיונית מבחינת שימור וטיפוח ההיסטוריה, המסורת והמורשת הייחודית של קהילת יהודי אתיופיה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה