התושבים מתלוננים על מפגעי יתושים - בעירייה נותנים הנחיות לטיפול במפגע


להאזנה לתוכן:

עוד ועוד תלונות מתקבלות על מפגעי יתושים באשדוד. ברובע ט"ו מדווחים התושבים על מכת יתושים גדולה. בעירייה מודעים לבעיה, שנובעת בעיקר מהגשם המאוחר של חודש מאי. מה עושים? נערכים ומתגוננים

גם אתם סובלים ממכת היתושים באשדוד? באשדוד רבו הדיווחים על מפגעי יתושים ועקיצות רבות. בעוד שבחלק מהמקומות לא מורגשים כלל היתושים, באזורים כמו ט"ו יש דיווח על מפגע קשה. במחלקת התברואה של העירייה מנסים לתת קצת עצות כיצד לטפל במפגעים.
מנהל מחלקת ההדברה מר מוטי הרוש מסביר את הפעילות שמתבצעת למניעת מפגעי יתושים, שמתבצעת בשני מישורים: פעילות מניעה בכל רחבי העיר ופעילות ממוקדת בהתאם לפניות הציבור המגיעות למוקד. ברור שבמקרה הראשון מדובר בפעילות יזומה ושיטתית המתבצעת בהתאם למיפוי מוקדם של מוקדי הקינון ואילו במקרה השני יש חשיבות מכרעת במעורבות התושבים ובהתנהגות נכונה ואחראית של כל אחד מאיתנו.


כך למשל אנשי המחלקה ואנשי איגוד ערים לאיכות הסביבה, המבצעים יחדיו סיורים יזומים לאיתור ומניעה של התפתחות בתי גידול ליתושים ומעופפים אחרים, מציינים שחלק מאזורי הקינון של היתושים מצוי בשטחים פרטיים. "יש חשיבות רבה בהתנהגות אחראית של בעלי השטחים הללו, משום שכל מצבור של מים עומדים הוא מוקד פוטנציאלי לדגירת יתושים" הם אומרים.


אנשי המקצוע מסבירים כי הזחלים של היתושים יכולים להתפתח אך ורק במקווי מים עומדים, כאשר נקבות היתושים תרות אחר דם בעלי החיים לצורך רבייה. "בעקיצה זו יש סכנה של העברת נגיפים מבעלי חיים ועופות אחרים" אומרים הם ומדגישים את גודל האחריות שיש לכל תושב במניעת היווצרות מים עומדים "אפילו בשלולית קטנה".


באתרי האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אפשר למצוא הנחיות להתנהגות נכונה שתסייע במניעת היווצרות היתושים. כך לדוגמא מומלץ שכל אחד יבדוק את החצרות בביתו הפרטי ו/או בבית המשותף, ירוקן וייבש את הכלים שמכילים מים (עציצים ותחתיות עציצים, כדי נוי מחרס, מרזבים סתומים, דליים, צמיגים וכד'). למנוע הצטברות של מים עומדים על הגגות ובמרתפים. לוודא שאין דליפות ביוב ושכל פתחי המערכת אטומים, לוודא שאין שלוליות ממזגנים ומברזים דולפים. בבריכות נוי להשתמש בדגים טורפי זחלי יתושים ולרוקן את המים בבריכות שחייה שאינן בשימוש.


כן מומלץ לבצע פעולות נוספות היכולות למנוע העקצות מיתושים: להתקין רשתות על פתחי חלונות, להפעיל מאווררים, להשתמש במכשירים דוחי/קוטלי יתושים (מנורות סגולות, סלילי בעירה, מכשירים חשמליים לפיזור תרסיסים דוחי יתושים וכד'), למרוח על הגוף תכשירים מאושרים דוחי יתושים, לרסס משטחי מנוחה של היתושים וכמובן להתקשר למוקד בכל מפגע או מטרד שלא ניתן לטפל בו עצמאית

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה