בלי בושה: פסולת מושלכת תחת כל עץ רענן


להאזנה לתוכן:

ערימות של פסולת נזרקו מתחת לגשר לסקוב, סמוך לנחל לכיש, כאילו היה אתר פסולת מורשה. מפקחת היחידה הסביבתית איתרה את החברות שאחריות להשלכת הפסולת, ודרשה את ניקיון הפסולת

בסיור משולב בו נטלו חלק נציגי העירייה, נציג חנ"י (חברת נמלי ישראל) ומפקחי היחידה לאכיפה סביבתית, זוהו ערימות פסולת המונחות להן מתחת לגשר לסקוב המוביל אל עורף הנמל. הפסולת שהתגלתה באתר היתה למעשה ערימות של פסולת בנין במקבצים נפרדים: באחת - פסולת שהכילה שאריות של לבנים וחול, ובאחרת - פסולת של אבנים משתלבות. כן נמצאה ערמה ובה פסולת של צינורות וצנרת ברזל.


מפקחי היחידה אתרו את בעלי הפסולת, על פי ממצאי הפסולת והסימנים בשטח, ובשיחה טלפונית עם מנהלי העבודה של חברות: לסיקו, יונקס ויעדים הציגה המפקחת שלומית פקלק את עצמה כמי שעובדת ביחידה לאכיפה סביבתית וביקשה מהם לפנות את ערימות הפסולת בהקדם האפשרי.


על פי הממצאים, זיהוי הפסולת וההתראות שנמסרו לבעלים ניתן ללמוד כי חברת לסיקו היתה אחראית לפסולת האבנים המשתלבות, יונקס - צינורות וצנרת ברזל ויעדים - בלוקים וחול.


המדיניות העירונית בשלב זה עוסקת בהתראות ובהסברה ולכן ניתנת ההזדמנות לעוברי העברה לתקן את מעשיהם ע"י הסרת המפגע באופן המהיר ביותר והעברת הפסולת אל אתר מורשה. כך גם במקרה הנ"ל.


בבדיקה שערכה המפקחת במקום, לאחר שניתנה התראה לבעלי הפסולת, נמצא כי ערימת הלבנים והחול פונתה ע"י חברת יעדים, והועברה לאתר פסולת מורשה. כן הועברה פסולת הצנרת וצינורות הברזל ע"י חברת יונקס, ובמקביל גם חברת לסיקו פינתה את ערימת האבנים המשתלבות.


המפקחת דיווחה למנהליה וציינה כי "כל הפסולת הועברה לאתר מורשה והוצגו בפניי קבלות המעידות על כך". כן ציינה היא כי "כעת השטח נקי ולבעלים נרשמה התראה כמובן לבל יישנה המקרה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה