עמרם כנפו חזר לעבודה ומגיב


להאזנה לתוכן:

ממ"ק ראש העיר, עמרם כנפו חזר מחופשה בארה"ב והגיב על החשדות נגדו כרדיפה פוליטית.
בזמן שהותו בחו"ל התפרסמה כתבה בתוכנית הטלוויזיה, "עובדה", בה הועלו חשדות וטענות קשות כנגדו על לקיחת כספים לכאורה מקבלנים תמורת מתן היתרי בנייה.
לטענתו, מזה זמן רב נמצא בידי המשטרה חומר בנושא, אך היא לא מצאה לנכון לעשות בו שימוש.

ביום ראשון התייצב כנפו לעבודה והשתתף בישיבת סגנים. בישיבה זו לא עלתה לדיון הפרשה שהסעירה את העיר בזמן שהותו בארה"ב.

על פי דבריו של כנפו: " אף אחד מהדוברים בתוכנית, לא אלו שפניהם הוסתרו ולא שדברו בגלוי, העידו כי הם נתנו לי שוחד או שביקשתי מהם כזה".
כנפו צפה בתשדיר מספר רב של פעמים ולא מצא אמרה מפורשת כנגדו בדבר קבלת שוחד. לטענתו ההשמצות כוונו כלפי הוועדה המקומית לבניין ערים בה הוא היה שותף אבל הם לא כוונו אליו ישירות. כנפו חזר על גרסתו כפי שהוצגה בתוכנית: "מעולם לא ביקשתי או קיבלתי מאיש תשלום עבור קידום תוכניות והוצאת היתרים". עוד אמר כי לא ניתנה לו אפשרות תגובה ראויה."אם היו שואלים אותי אחד לאחד, הייתי עונה".

"זה מסוג הדברים שאין עשן בלי אש. זו בדיוק מהות הבעיה כפי שאמרו חז"ל: 'חכמים, היזהרו בדבריכם'. לפעמים לא מבינים השלכות. אני מרגיש שאני צריך להסביר את חפותי. מי שחושב שביקשתי משהו שייגש לתחנת המשטרה".

עמרם כנפו חשף כי כבר לפני למעלה משנה כל החומרים שהועלו בתוכנית, הוגשו למשטרה, שכנראה בדקה אך לא מצאה בהם ממש". "עובדתית, לא נקראתי מעולם לחקירה ולא אקרא לחקירה בעזרת השם".
לטענתו, לאחר שלא עלה בידם לנגח אותו באמצעות תלונה למשטרה, פנו לתוכנית עובדה שבחרה לפרסם את הכתבה תוך שהיא מעלה עננה כנגדו, אך הוצגה ללא כל טענות ממשיות. ומיד לאחר מכן נוצרה פנייה לראש העירייה וליועץ המשפטי כדי שיגישו תלונה, זאת בתקווה שזה "יקבל מימד אחר".

כנפו מוסיף כי "למערכת הציבורית כבר אין גבולות לשום דבר, זהו תמרור אזהרה בשבילי".
לטענות כנגדו שהוא ברח לחו"ל, הוא משיב: " לא ברחתי לחו"ל בגלל שידור התוכנית. תכננתי את החופשה מראש. בזמן שהותי בחו"ל, קיבלתי תמיכה מהציבור בצורת עשרות טלפונים, אי־מיילים והודעות מעודדות".
כנפו מגיב על המלצת ראש העירייה לשעבר, צבי צילקר, שייקח חופשה עד שיתבררו הדברים:
"אני למדתי ממנו - הוא נחקר ולא לקח חופשה. שלא יטיפו לי מוסר".
אני חוזר לעבודה כרגיל ושוקל לתבוע דיבה את תוכנית "עובדה". תביעה מסוג זה עולה מאות אלפי שקלים לעו"ד ולאגרות. צריך להתארגן לזה ואני מקווה ומאמין שעוד תצא התנצלות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה