מהפכת הבתים הירוקים באשדוד יוצאת לדרך


להאזנה לתוכן:

המחלקה לתרבות הדיור ואיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה יוצאים ביוזמה משותפת: להפוך את בתי אשדוד לבתים ירוקים, במסלול המרה שמתחיל מפסולת ביתית, הופך לדשן שמזין גינה קהילתית ואדניות ביתיות

רעיון ייחודי שיזמו באיגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד-חבל יבנה והמחלקה לתרבות הדיור בעיריית אשדוד, יצא בקרוב לדרך במטרה לעודד את ועדי הבתים ליטול חלק פעיל בטיפוח סביבת מגוריהם, תוך ניצול הפסולת הביתית ומיחזורה לטובת טיפוח גינה קהילתית ואדניות ביתיות. המיזם החדש הושלם לאחרונה ברמה התכנונית ובקרוב יחלו בקמפיין הקורא לועדי הבתים ולתושבים להירשם לקראת ביצועו.

גב' אוסנת בנלולו - מנהלת המחלקה לתרבות הדיור וגב' שרון מרק - רכזת מיחזור באיגוד ערים לאיכות הסביבה, המממנת את רוב הפרויקט, מציינות שמדובר בפרויקט המחייב הערכות מקדימה של מיפוי הצרכים בקרב ועדי הבתים של הבניינים שנרשמו, והכשרת נאמני קומפוסט.

קומפוסט אגב, הוא חומר אורגני שמיוצר מפסולת ומשיירי צמחים וחומרים אורגנים, העוברים תהליך פירוק ביולוגי. תכונתו של הקומפוסט שהוא משפר את מבנה הקרקע, מעשיר אותה ומסייע לאחיזתו, גדילתו ועמידותו של הצמח בפני מחלות ומכרסמים.

"בשל מורכבות התהליך, נקיים הרצאת מבוא והצגת תכנית לוועדי הבתים, לבניינים שייבחרו, כאשר כל דירה תקבל פח נוסף המיועד לפסולת ביתית שירוקנו לתוך קומפוסטר שיוקם ליד הבניין" מסבירות השתיים. הן גם מציינות שבכל בניין יהיה נציג שילווה ע"י איש מקצוע, ויהיה אחראי ליצירת ה"דשן" מהפסולת הביתית.

"בתים שייכנסו לפרויקט, המתוקצב על ידי איגוד ערים והמשרד להגנת הסביבה, יהנו גם מתוכנית פעולה שנתית, באמצעות ליווי והנחייה מתמשכים" מסבירה גב' מרק ומדגישה כי "בשלב הראשון נפעל בנושאי פסולת ומיחזור כאשר בתחילה נציג את נושאי איכות הסביבה ובעיית הפסולת, באמצעות הרצאת פתיחה כללית לכל המעוניינים לשמוע". בהמשך, מתוכנן כינוס אחת לחודש, במשך שנה ולפי הצורך, לשם הכשרת כוח מקומי בנושא ולאחר מכן, בשלב הבא, יתקיים ליווי של הבניינים בנושאי התייעלות אנרגטית, חיסכון במים ועוד.

גב' בנלולו מציינת ש"מתרבות הדיור יינתנו לדיירים שבפרויקט אדניות או לחילופין עציצים גדולים וצמחים שיישתלו ב"דשן" אותו ייצרו מהפסולת שלהם". היא גם מציינת את תרומת הפרויקט לסביבה והדגישה כי "אם מנצלים היטב את הזבל, חוסכים בעלויות ומפחיתים את הזיהום לסביבה". מובטח עוד כי בסופו של התהליך, שיימשך כ- 3-4 חודשים, יוענק פרס לבניין הזוכה, ממנו יוכלו להנות הילדים או הדיירים עצמם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה