אחרי ביקור של שבוע באשדוד - כיפת הברזל עזבה אותנו


להאזנה לתוכן:

שבוע אחרי הצבת סוללת כיפת ברזל באשדוד, והשמחה והביטחון שהיא הביאה עימה לתושבי העיר, היא עוזבת אותנו ליעד לא ידוע בארץ. תושב מאוכזב: "עד שהצלחתי לעודד את ילדיי שמעכשיו הכל יהיה טוב, היא עוזבת אותנו"

ביום שלישי שעבר דיווחנו לראשונה באתר אשדוד נט על הצבת כיפת ברזל באשדוד. הדיווח אותו הבאנו היה מיד לאחר הפעלת האזעקה שגרמה לבהלה רבה באשדוד. אחרי הדיווח על הצבת הסוללה באזורינו, הגיעה גם ההודעה על כך שהאזעקה שהופעלה הייתה אזעקת שווא.

תושבים רבים ששמעו על הצבת כיפת הברזל, ציינו בפנינו שהם חשים ביטחון שהסוללה תעשה עבודתה ותימנע נפילת טילי גראד באשדוד. היו מי שציינו שעם היוודע דבר הצבת הסוללה באשדוד, רבים יהיו שאננים לאזעקות, ויהיו בטוחים מידיי.

אך כעת אנו מדווחים שכיפת הברזל, המערכת שנועדה ליירט טילי גראד שנורים מרצועת עזה, עזבה את אשדוד ליעד לא ידוע בארץ. השמחה הרבה של תושבי אשדוד הייתה מוקדמת, כך מתברר היום.

 

אבי, תושב אשדוד ששמע על כך שסוללת כיפת ברזל עזבה אותנו, כועס: "רק הידיעה על הצבת כיפת ברזל באשדוד, הצליחה להרגיע את הילדים שלי. שיכנעתי אותם שהסוללה הזאת תגן עלינו, כמו שהגנה על אשקלון ובאר שבע. אבל עכשיו, מה נותר לי לומר להם?"

 

בצה"ל ציינו בשבוע שעבר בתגובה שהעבירו אלינו: "מערכת כיפת ברזל ממשיכה בתהליך קליטה והפעלה מבצעית ראשונית. מיקום הסוללה נקבע ע"י הגורמים המוסמכים, על פי הערכת מצב והמציאות הביטחונית המשתנה". 

 

נקווה שאכן המציאות הביטחונית מאפשרת להזיז את כיפת הברזל מאשדוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה