נחתם ההסכם בין מדינת ישראל לאסותא להקמת בית החולים באשדוד


להאזנה לתוכן:

יוצאים לדרך: "בית החולים באשדוד קום יקום", כך אמר שר האוצר במהלך טקס החתימה על החוזה להקמת בית חולים באשדוד. משרד הבריאות החליט להחרים את החתימה בטענות שונות ומשונות. ראש העיר אשדוד מברך על החתימה

הקמתו של בית החולים, אשר צפויה להסתיים בשנת 2017, מהווה יישום של חוק בית חולים באשדוד אשר קבע כי בעיר אשדוד יוקם בית חולים כללי בהיקף 300 מיטות לפחות.  כך הוכרז היום באופן רשמי בטקס החתימה ובמסיבת העיתונאים שהתקיימה לכבוד האירוע.

 

אולם בתוך השמחה, מחריפה המחלוקת בין משרד הבריאות למשרד האוצר סביב ההסכם עם אסותא על הקמה של בית חולים ציבורי באשדוד. נציגי המשרד החרימו את טקס החתימה בין אסותא למדינה. משרד הבריאות הודיע כי לא ישתתף במנהלת הפרויקט. "לא תיאמו איתנו, ולכן אנו חופשיים ממסגרת חתימה ומהניהול"

 

במשרד הבריאות מתנגדים לכך שתותר פעילות של רפואה פרטית  ובחירת מנתח בהיקף של 20%. "אצה הדרך למשרד האוצר לחתום על הסכם שכולל מתן מענק של חצי מיליארד שקל ולכן אמרנו אנא עכבו ותאומו איתנו", נמסר ממשרד הבריאות. "משלא כך אנו רואים עצמנו חופשיים ממסגרת חתימה ומניהול הפרויקט".

 

משרד הבריאות חושב שאכן יש להקים בית חולים באשדוד ופועל בכל דרך כדי שהדבר יקרה בהקדם האפשרי. עם זאת דעתו ידועה מאז ומתמיד שבית חולים זה צריך להיות בית חולים ציבורי ולא בית חולים פרטי.

 

בעיר אשדוד טוענים המעורבים בדבר כי אם היינו ממשיכים לחכות למשרד הבריאות, אזי בית חולים באשדוד לא היה קם גם ב20 השנים הקרובות.

 

לטענת המעורבים, זאת הפלטפורמה החכמה והנכונה ביותר להקמתו המהיר של בית החולים ולהבטחת איכות השירותים שהוא יעניק לתושבים ולסביבה.

 

החשב הכללי, שוקי אורן, אמר כי "עם החתימה על הסכם הפרויקט להקמת והפעלת בית החולים באשדוד הגיע לסיומו הליך מכרזי אשר נוהל בשנים האחרונות על ידי משרדי האוצר והבריאות, לשם יישומו של חוק בית החולים באשדוד משנת 2002. ההצעה אשר הגישה אסותא במכרז הציגה סטנדרטים גבוהים ואנו בטוחים כי בית החולים שיוקם על ידה יהיה בית חולים חדשני, ומותאם לצרכים של תושבי האזור, כמו גם לדרישות ותקני משרד הבריאות כפי שמתחייב מההסכם".

 


ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, אמר בתגובה לחתימת החוזה: "אנו מברכים על חתימת החוזה להקמת בית חולים ציבורי באשדוד. החלום הפך למציאות. בתוך שנה ייחלו עבודות להקמת בית חולים באשדוד".

 

פעיל הציבור אבי הלוי, שעמד בראש מטה המאבק הציבורי להקמת בית חולים באשדוד: " עם החתימה על הסכם, בין המדינה לאסותא, להקמת והפעלת בית החולים באשדוד, הגיע לסיומו המאבק הציבורי אשר נוהל בשנים האחרונות למימוש החזון להקמת בית החולים בעיר. חתימת ההסכם הינו יום היסטורי בתולדות העיר אשדוד המגשימה את חלומם של כ-250,000 תושבי אשדוד והסביבה, אשר יזכו בקרוב לראות את תחילת הקמתו של בית החולים. הלחץ הציבורי הלא מבוטל, העיקש והעקבי שהובלנו, הביא לכך שתושבי אשדוד יזכו לראות לראשונה מזה כ-50 שנה את האור בקצה המנהרה. אני מאמין שאין בית באשדוד שלא שמח לשמוע את הבשורה על חתימת ההסכם להקמת בית החולים בין המדינה לבין 'אסותא', ואין בליבי כל ספק כי בית החולים שיוקם על ידה יהיה בית חולים חדשני ומתקדם הדומה לבית החולים אשר הקימה בצפון תל אביב".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה