קצינת מוקד מד"א הצילה חיי פעוטה בת 3 (האזינו לרשת הקשר של הצלה דרום)


להאזנה לתוכן:

פעוטה בת 3 בלעה גולה והחלה להיחנק. קצינת מוקד מד"א באשדוד שקיבלה את הקריאה, הדריכה את האמא כיצד להוציא את הגולה שנתקעה בקנה, ובמקביל שלחה למקום צוותים. המשפחה שהייתה היסטרית מהאירוע, עשתה בדיוק לפי ההדרכה הטלפונית, והגולה החונקת נפלטה. לילדה שלום

בסביבות השעה שש וחצי בערב של יום חמישי, שעה וחצי לאחר אירוע בו נקטעו אצבעות ידיה של פעוטה ברובע ז', מתקבל דיווח על אירוע חנק קשה של ילדה בת שלוש. האירוע מתרחש ברובע ו'.


פארמדיקית מד"א וקצינת מוקד, איירין אהרון, מקבלת את הקריאה. מצידו השני של הקו נמצאת אימה של הפעוטה, שבהיסטריה גדולה מספרת שביתה בת ה-3 נחנקת מגולה שבלעה. "אני לוקחת פרטים מהאמא ושולחת למקום אמבולנס מהתחנה וניידת טיפול נמרץ ", מספרת איירין.


איירין מבחינה שמדובר באירוע קריטי, הילדה בקושי מצליחה לנשום ובבית יש היסטריה גדולה. "במקרה כזה, כל תזוזה לא נכונה של הילדה יכול להביא לחסימה מלאה של הקנה ואף למוות", אומרת לנו איירין הפארמדיקית.


יש צורך לפעול במהירות, שכן במקרים כאלו כל שניה חשובה. איירין מתחילה להדריך את האמא, שאינה יודעת מה לעשות במקרה של חנק, זאת במקביל לאמבולנס וכונני איחוד הצלה דרום שבדרכם למקום. "אני מבקשת ממנה שתנסה לטפוח בין השכמות כאשר הילדה עומדת, אך אחרי כמה ניסיונות, הגולה לא נפלטה. אני מרגיעה את האמא כדי שלא תיכנס להיסטריה, וכדי שתעשה בדיוק את מה שאני מסבירה לה בטלפון".


אחרי שהגולה לא יוצאת, האמא אומרת שהילדה לא נושמת, אך היא בהכרה. איירין: "אני מבינה שמדובר באירוע קריטי שמצריך זהירות מירבית. אני מבקשת מהאמא להפוך את הילדה על הבטן ולשים אותה על הברכיים שלה ולטפוח בין השכמות. אחרי כמה נסיונות הגולה נפלטת והילדה חוזרת לנשום בצורה סדירה. אני שומעת את הילדה בוכה בהיסטריה ואני נושמת לרווחה. אירוע שכזה יכול בקלות להסתיים בצורה טראגית, ולכן חשוב לבצע פעולות כדי להוציא את הגוף הזר באופן בטוח".


כונן איחוד הצלה דרום, אברהם פורגס, מגיע למקום דקות ספורות לאחר קבלת הקריאה. למטה ממתין אחיה המבוהל של הפעוטה שממהר להראות לו היכן נמצא הבית. כאשר הוא נכנס לבית הפעוטה כבר נושמת בכוחות עצמה. "הגולה יצאה" מרגיע פורגס ברשת הקשר של איחוד הצלה דרום.

כך זה נשמע ברשת הקשר של איחוד הצלה דרום:


אמא של הפעוטה מספרת: "לא ידעתי מה לעשות, המוקדנית של מד"א הדריכה אותי בדיוק מה לעשות וככה הגולה יצאה. הילדה לא נשמה והיינו מאוד מבוהלים". אב המשפחה סיפר שהוא מישש את גרונה של הילדה והרגיש שם את הגולה שחונקת את ביתו.


איירין הפארמדיקית כבר 10 שנים נמצאת במד"א. חשוב לה לקרוא לתושבים לבוא לעשות קורסי עזרה ראשונה והחייאה בתחנת מד"א באשדוד - "זה מציל חיים", היא אומרת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה