פרסום ראשון: מערכת "כיפת ברזל" הוצבה באשדוד (תמונות של הסוללה)


להאזנה לתוכן:

צה"ל פרש בשבוע האחרון סוללת טילים של מערכת כיפת ברזל באשדוד ובסביבתה. המערכת אמורה לתת הגנה מפני ירי גראדים של ארגוני הטרור מרצועת עזה. במערכה האחרונה שהתנהלה בדרום הארץ, מנעה המערכת נפילות טילים בריכוזי אוכלוסיה באשקלון וב"ש

"ביום בהיר גיליתי פלוגה של חיילים שהתמקמה באזור אשדוד", מספר תושב העיר שממרפסת ביתו ראה את ההתרחשות. "חשבתי שמדובר באימונים אך לאחר מכן גיליתי שהם שוהים לצידו של משגר טילים וכי המקום גודר והואר". הדבר הראשון שעולה בראשו של אותו התושב, הוא שמערכת כיפת ברזל הוצבה סוף סוף באזורינו, כדי להגן על אשדוד.

אך הוא לא מצליח לזהות בוודאות את המערכת בגלל המרחק הרב מביתו.
הוא מצליח לצלם את סוללת הטילים בעזרת מצלמה בעלת זום גדול, ומעיון בתמונות אכן מתברר שמדובר במערכת "כיפת ברזל", כמו זו שהוצבה בסמוך לאשקלון.

בניגוד למערכות 'כיפת ברזל' שהוצבו במטרה להגן על אשקלון ובאר שבע, אז לוותה הצבתן בפרסום על ידי דובר צה"ל ובסיקור עיתונאי נרחב, הרי שבמקרה הנוכחי, עובדת הצבת המערכת לא פורסמה, התושבים הם אלו שהרגישו בדבר.

לא ברור מה כושר הכיסוי של הסוללה שבתמונה, אך למערכת "המגזין אשדוד", הגיעו דיווחים על עוד משגר אחד שנמצא באזורינו.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי מסר בעקבות הצבת המערכת באשדוד: "מיקומה של מערכת כיפת הברזל נקבע ע"פ שיקולי מערכת הביטחון. צבא חזק ועורף איתן מהווים את חוסנה האמיתי של מדינת ישראל. נמשיך במאמצים להעניק לתושבי אשדוד את תחושת הביטחון הגבוהה ביותר".

מדובר צה"ל נמסר בעקבות פניית אשדוד נט: "מערכת כיפת ברזל ממשיכה בתהליך קליטה והפעלה מבצעית ראשונית. מיקום הסוללה נקבע ע"י הגורמים המוסמכים, על פי הערכת מצב והמציאות הביטחונית המשתנה."

 

סייע בהבאת הידיעה: א' נויפלד- העיתון החרדי 'אשדוד בכותרות'.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה