ל"ג בעומר עבר בשלום


להאזנה לתוכן:

ההסברה וההכנות המקדימות הוכיחו את עצמם: רוב תושבי אשדוד שהבעירו מדורות בערב ל"ג בעומר, שמרו על הכללים וההנחיות של העירייה ורכוש ציבורי לא נפגע. כבאי תחנת אשדוד, עימם סייר כתב "אשדוד נט", מציינים לטובה את התנהגות תושבי העיר בהדלקת המדורות ושמירה על בטיחות אש. כך זה נראה מרכב הכיבוי

אשדוד מושכת אליה לא מעט אנשים המבקשים להנות ממשאבי הטבע, מהמרחבים הגדולים ובעיקר מהעיר היפה ומאירת הפנים. אלמנטים אלה עמדו אל מול עיני קברניטי העיר ובהנחיית רה"ע ד"ר יחיאל לסרי, פעלו כל הזרועות העירוניות כדי להבטיח שאירועי ל"ג בעומר יתקיימו בביטחון ובשמירה על הרכוש הציבורי. ואכן, גם השנה הטיל מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי את המשימה הגדולה על ראש מינהל התפעול מר שלמה רוטנברג שנערך אליה במתכונת שנה שעברה.


"בתום ליל השימורים הארוך, ניתן לסכם כי תוכנית העבודה שהתנהלה כמבצע צבאי וכתוכנית מבצעית מובהקת, הניבה תוצאות מצוינות ולא נרשם אירוע חריג אחד שיכול להעיב על ההצלחה" אומר מר רוטנברג בסיפוק רב. ראש העיר והמנכ"ל קיבלו דיווח מפורט ממנו ניתן ללמוד על אלפי איש שהבעירו מדורות במקומות המותרים בלבד, על כמות העובדים הגדולה שפעלה סביב השעון כדי להבטיח את שלום החוגגים והשמירה על הרכוש הציבורי ועל ההתנהגות המופתית של התושבים הראויים לכל שבח.


"השנה" מסבירים במינהל התפעול "הכשרנו מקומות רבים להבערת מדורות, הרחבנו את קמפיין ההסברה, הצבנו אנשים בשטח שיכוונו את הציבור ועמדנו בקשר עם רבני הקהילות כדי לעמוד במשימות". ואכן, ניכר היה בכל מקום בשטחי העיר כי הדברים נמצאים בשליטה מוחלטת ולא נרשמו אירועים חריגים. "הנתונים מלמדים על הענות מצוינת של התושבים. הובערו מדורות רק במקומות המותרים ובסיום רבים אספו את האשפה לתוך שקיות פסולת" מציינים במינהל התפעול.


גם הכבאים מיכאל סנסורה ויהב יצחק, אליהם הצטרפנו לסיור ברחבי העיר, הביעו שביעות רצון מהתנהגות תושבי אשדוד. "רואים שינוי גדול לטובה", אומר לנו סנסורה ומוסיף: "התושבים מבעירים מדורות במקומות בטוחים ורואים היטב את צוותי העירייה מסיירים ברחבי העיר".


כבאי אשדוד שנותרו ללא עבודה בעיר, התפנו לטפל בשריפת הענק במושב שדה עוזיהו הסמוכה לאשדוד. הם עמלו שם עד חמש בבוקר כדי לכבות את השריפה.

גם במד"א מציינים שהשנה לא אירעו אירועים חריגים בל"ג בעומר, ואף אחד מהחוגגים סביב המדורות לא נזקק לטיפול.


ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הביע שביעות רצון מופגנת לנוכח הדיווחים ושיבח את כל העושים במלאכה - הפקחים העירוניים ופקחי החנייה, אנשי השיטור המשולב, אנשי רישוי העסקים, מנהלים ועובדי האחזקה בחופי הים, עובדי המוקד העירוני, האחזקה, התברואה והנטיעות, אבות הבית בבתי הספר, מנהלי האגפים על עובדיהם, ראשי המינהלים ובראשם ראש מינהל התפעול ומנכ"ל העירייה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה