ערימות עפר ופסולת בניה בלב הרובע בחסות עיריית אשדוד


להאזנה לתוכן:

ערימות הפסולת הוצבו בשטח ציבורי פתוח, כאשר ילדים ברובע מטפסים על המפגע הסביבתי והבטיחותי. לפני כשבוע נפל ילד מתלולית הפסולת לתוך אתר בניה סמוך ונפצע. לא ברור אם ניתן היתר כחוק כדי להציב בצורה כזאת מסוכנת את פסולת הבניה. בעירייה מציינים שזה רק זמני

תושבים ברובע ז' זועמים על מפגע בטיחותי חמור, אותו הציבה לא אחרת מאשר עיריית אשדוד. ברחוב האדמור מויזניץ, אזור המכיל מוסדות חינוך ואלפי ילדים הצועדים במקום בכל יום, בונה עיריית אשדוד בית ספר "פיטסבורג".


אלה שערימות עפר גדולות מעורבבות עם פסולת בניה וחתיכות ברזל, הוצאו מאתר הבניה והוצבו בשטח ציבורי סמוך כשהן גולשות לכיוון המדרכה וחוסמות חלק ממנה. מצד שני של ערימות העפר ישנו שטח בניה חפור, בעומק של מספר מטרים. נפילה או התדרדרות מראש ערימות העפר, תוביל לנפילה לתוך אתר בניה מגובה של מספר מטרים. בנוסף, חתיכות ברזל לבניה מבצבצות מערימות העפר, ומהוות סכנה גדולה מאוד.


עשרות ילדים מטפסים בכל יום על הערימות. הם לא ערים לסכנות ופשוט עולים ורצים על אותן התלוליות שהקימו להם בלב הרובע. "לפני שבוע נפל פה ילד שהתדרדר לתוך אתר הבניה. הוא נפצע וקיבל טיפול רפואי", כך מספר לנו אחד מתושבי הרובע שמתגורר בסמוך.


לדברי תושבי האזור, הם פנו פעמים רבות למוקד העירייה ולקבלן במקום, אך איש לא עשה דבר כדי לטפל במפגע. "לא ברור לי איך מחליטים להציב ככה ערימות באמצע הרחוב. האם הם קיבלו היתר לכך?" שואל אחד השכנים במקום. תושב אחר לא מבין למה לא גידרו ומנעו כניסת ילדים למקום. "למה הם מחכים? שיקרה פה אסון?" שואל תושב אחר.


"אשדוד נט" פנה לעיריית אשדוד ושאל אם לערימות העפר הוצא היתר כחוק. בנוסף ביקשנו לדעת: מדוע הערימות הונחו בצורה כל כך מסוכנת לציבור? מדוע פקחי הבניה של העירייה לא דרשו לסלק את המפגע מלב שכונת מגורים?


בתגובה ציינו בעירייה כי "במקום החלו העבודות לבניית בית ספר חדש "בני אברהם". העבודות כוללות ביצוע עבודות עפר לביסוס המבנה ועקב היות המגרש מצומצם בשטחו, נמצא חומר למילוי חוזר בשטח ציבורי מחוץ למגרש. לאחר יציקת קורות היסוד החומר יוחזר לקדמותו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה