להאזנה לתוכן:

יום שישי בבוקר, בחופי הרחצה של אשדוד, ישיבה לא שגרתית: ראש העיר, המנכ"ל, ראש מינהל התפעול ואנשי החופים מקיימים ישיבה בתנאים לא רשמיים. הם ביקשו לשמוע על הערכות החופים לפתיחת עונת הרחצה והביעו שביעות רצון מופגנת ממראה עיניהם

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי קיים ביום שישי האחרון פגישת עבודה מאוד לא שגרתית בחוף הים. הוא ביקש ללמוד מקרוב על ההערכות אגף החופים לקראת פתיחת עונת הרחצה, ומצא שאכן נעשתה עבודה בלתי רגילה המחזקת את מיתוגה של אשדוד כעיר עם חופי הזהב היפים בישראל. בסיורו לאורך חופיה היפים של אשדוד, התרשם ראש העיר מההשקעה וההערכות שנעשתה ברצועת החוף הארוכה, שכללה עבודות להנגשת נכים, הצבת מתקני משחקים, ניקיון יסודי והצבת אשפתונים, עמידה על סדרי הביטחון והבטיחות ועוד מגוון פעולות המבטיחים שהמשאב הטבעי החשוב והיקר ביותר של העיר אשדוד יישמר ברמה הגבוהה והבטוחה ביותר.

להתרשמותו של ראש העיר קדמה פעילות מאומצת של אנשי אגף החופים. הללו נערכו, כמידי שנה, בכל הכוחות והמשאבים שברשותם ובעיקר לאור עונת החורף הקשה שעברה עלינו בסערה. כזכור, באשדוד נרשמו השנה רוחות סוערות במהירות הגבוהה ביותר, שהסבה נזקים לא פשוטים לרכוש העירוני, מה שחייב טיפול מחודש בתשתיות, בשיקום החופים ובסוכות המצילים. מנכ"ל העירייה מר אילן בן עדי ומנהל אגף החופים מר מאיר בן גוזי הציגו סקירה ארוכה ומפורטת של הנעשה בחופים, תוך התייחסות לתוכניות ולמגמות בעתיד ובהם הצבת מתקני כושר (לאחר אישור משרד הפנים), מתקנים למים קרים ומקלחות לגולשים.

ד"ר לסרי: "חופי הים של אשדוד הם משאב טבע יקר וחשוב ומשמש כמקום פנאי ובילוי ייחודי לתושבי העיר ולציבור המבקרים באשדוד". הוא פרגן לעובדי החופים באומרו: "אני מתרשם מהרצינות, האחראיות והאכפתיות של העובדים אשר פועלים במרץ רב כל השנה במטרה לשמור ולשדרג ולהפוך את חווית הבילוי לגדולה יותר עבור תושבי אשדוד". ראש העיר ציין עוד שבשנתיים האחרונות שודרגו החופים באופן דרמטי והיום אפשר להנות ממתקני משחקים מוצלים, המסבים הנאה למשפחות ולילדים המגיעים לחופי אשדוד במשך כל השנה ולא רק בעונת הקיץ. כן ניתן להנות ממגרש המשחקים שעל החוף ומהניקיון הבוהק שהתאפשר הודות למאות פחי האשפה שפוזרו בחופים ולהכנסת נאפה חדשה לשימוש אגף החופים. אגב: לאור תוצאות היעילות של עבודת הנאפה, הורה הוא לרכוש ארבע נאפות נוספות בשנים הקרובות, אחת מהן תירכש כבר בשבועות הקרובים, ויירכש טרקטור נוסף לביצוע חריש ביטחוני במהלך היום.

ד"ר לסרי ציין גם את רשת הביטחון הניתן כיום לציבור המבלים בחופי הים. "נושא זה זכה לשידרוג משמעותי ועתה ניתן לראות את המסלעה שהוקמה לאורך כל רצועת החוף, המשמשת כגדר טבעית ומונעת מרכבי שטח להיכנס לחופים ולסכן את המתרחצים" אמר. כמו כן תוגברו הסיורים במהלך כל היום ובהתאם לכמות המתרחצים מתוגברים הסיורים בסופי השבוע.

לאחר שגם מנהל אגף החופים הביע שביעות רצון בולטת מעובדי האגף "שהתמודדו במהירות וביעילות רבה עם נזקי החורף, מבלי שהצטרכו אפילו להתערבות קבלנים מבחוץ, והתוצאה אכן ניכרת", הפתיע ראש העיר את הנוכחים והציג בפניהם את סקר החופים שפורסם ביום חמישי שעבר, הממקם את חופי אשדוד עם ציונים גבוהים מאוד גם ברמה הארצית.

דירוג החופים אגב הוא יוזמה משותפת של המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הפנים, ומשמש כלי משמעותי להגברת המודעות ושיתוף ציבור הנופשים בשמירת סביבת הים והחוף. הדירוג מספק מידע אמין ועדכני לגבי רמת התחזוקה, הניקיון והבטיחות לכל אורך החופים המוכרזים בישראל ואשדוד מככבת בין החופים המוצלחים ביותר.

עונת הרחצה שנפתחה בשבוע שעבר מציעה שירותי חוף ברמה גבוהה בכל שבעת חופי הזהב של אשדוד, והיא תפעל עד לאחר חגי תשרי בשנה הבאה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה