ירידה באחוז הזכאים לבגרות באשדוד בשנת תש"ע. עליה לא מובנת במספר תלמידי י"ב בעיר


להאזנה לתוכן:

אחרי עליה מרשימה באחוז הזכאים לבגרות באשדוד בשנת תשס"ט, חלה ירידה של 4.9 אחוז בזכאים לבגרות בעיר. נתון שמצריך בדיקה מול משרד החינוך לגבי מספר תלמידי י"ב הלומדים ברשות, עלול להשפיע על אחוז הזכאים, במידה ויתברר שהינו שגוי

תוצאות לא טובות בכלל למערכת החינוך באשדוד: אחוז הזכאים לבגרות באשדוד בשנת הלימודים תש"ע, עמד על  66.02%, זאת לעומת 71.01 אחוזים בשנת תשס"ט.                                
מדובר באחוז זכאים שנמוך יותר גם משנת הלימודים תשס"ח. בנוסף, על פי נתוני משרד החינוך, חלה עליה לא מובנת במספר תלמידי הי"ב הלומדים באשדוד.                

עוד עולה מנתוני משרד החינוך:
- מספר תלמידי י"ב הלומדים עומד השנה על 2581, עליה לא מובנת לעומת שנים קודמות של כ- 200 תלמידים. מדובר בנתון שאותו עדיין יש לבדוק ושעלול היה להשפיע על התוצאות.                        
- מספר התלמידים שניגשו לבחינות הבגרות עמד 2269, זאת לעומת 2218 בשנת הלימודים תשס"ט.
- אחוז הניגשים לבגרות עמד בשנת הלימודים תש"ע על 87.91%, זאת לעומת 93.74% בשנת תשס"ט. גם נתון זה מצריך בדיקה שכן אחוז הניגשים לבגרות בכל שנה עומד על מעל ל- 90 אחוזים.
- במספר הזכאים לבגרות חלה עליה לעומת שנת תשס"ט והיא עמדה 1704 תלמידים, זאת לעומת 1680 בשנת תשס"ט.                         
כאמור, מדובר בנתונים ראשונים שמצריכים בדיקה לגבי התוספת במספר התלמידים באשדוד. במידה ואכן יתברר שישנה טעות בהקלדת מספר התלמידים בי"ב הלומדים באשדוד והוא נמוך ממה שנרשם, אזי נראה תוצאות טובות יותר בנתונים.                                                                                             
בעיריית אשדוד הופתעו לקבל את תוצאות אחוזי הזכאים לבגרות באשדוד, שהצביעו כאמור על ירידה חדה במספר הזכאים לבגרות. גורמים בעיריית אשדוד ציינו שעל פי הנתונים שבידי העירייה, אמור היה להיות אחוז הזכאים לבגרות גבוה הרבה יותר.                                                                                       
לאשדוד נט נודע שבמינהל החינוך באשדוד החלו בבדיקה מעמיקה של נתוני משרד החינוך, וכן בדיקת מספר התלמידים שלמדו בשנת תש"ע באשדוד, כדי לבדוק אם לא נפלה טעות בנתונים שקיימים בידי משרד החינוך.                                                                                                                       
אשדוד נט פנה לדוברות משרד החינוך כדי לברר כיצד גדל מספר תלמידי י"ב באשדוד ב- 220 תלמידים תוך שנה.                                                                                                                         
דוברת מחוז דרום במשרד החינוך, סוזי בן הרוש, מסרה בתגובה: " אכן מדובר בעליה של כ- 9 אחוזים שאני בטוחה שיש לה הסבר. הרשות תבדוק ברישומיה את מספר התלמידים תושבי העיר שהיו רשומים בפועל במוסדות החינוך, ואם ימצא פער, יבדק הנושא לעומק".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה