משרד החקלאות נתן היתר לשמוש בחתולים בקרקס - אך האם הוא מופר?


להאזנה לתוכן:

בית המשפט באשדוד יצטרך להחליט השבוע האם מפעילי קרקס החתולים פועלים על פי ההיתר שניתן להם ממשרד החקלאות, או שהם מפרים אותו ולמעשה פוגעים בחתולים, שהם השחקנים בקרקס. את העתירה הגישה תנו לחיות לחיות. באשדוד ממתינים לפסיקת השופט כדי לדעת אם לבטל את מופע הקרקס השנוי במחלוקת

עמותת תנו לחיות לחיות הגישה השבוע עתירה דחופה לבית המשפט, בו היא מבקשת להפסיק את השימוש בחתולים במופעי הקרקס, שמופיע כבר שלוש שנים בארץ.

בשנה שעברה התגבשה קבוצת מחאה נגד מופעי הקרקס, והשנה קיבלו חברי קבוצת המחאה רוח גבית מעמותת תנו לחיות לחיות.

בשעות הערב של יום שלישי, נערך באולמו של השופט אריאל ברגנר, דיון דחוף בעתירה של תנו לחיות לחיות. בדיון שנערך טענו בעמותה שלמרות ההיתר שניתן למפעילי הקרקס מהממונה על צער בעלי חיים במשרד החקלאות, הם פועלים בניגוד לו. "האנשים האלה קיבלו היתר לדבר אחד וביצעו דבר אחר. אפילו בעין לא מזוינת ניתן לראות שמה שנעשה אינו תואם את ההיתר", טען עו"ד יונתן שפיגל, ב"כ תנו לחיות לחיות.

עוד מציין ב"כ העמותה, שבחולון נערך המופע לאחר שמפעילי הקרקס איימו לתבוע את העירייה, כיוון שלטענתם יש להם היתר להפעיל את החתולים ואין עילה לביטול המופע.

השופט אריאל ברגנר, מחליט להוציא צו מניעה זמני, עד לדיון בטענות תנו לחיות לחיות. בהחלטתו כותב השופט ברגנר: "לאחר שעיינתי בבקשה על צרופותיה, ניתן בזאת צו מניעה זמני, לפיו אני מורה
למשיבים 1 ו 2- להימנע מלקיים מופעים שיש בהם שימוש בחתולים באופן החורג מן ההיתר שניתן
להם מאת הממונה על פי חוק צער בעלי חיים".

לדיון שייערך ביום חמישי הקרוב, יביאו בעמותת תנו לחיות לחיות תיעוד שלדבריהם מראה כיצד מפעילי הקרקס אינם פועלים על פי ההיתר שניתן להם.

באשדוד אמור להיערך מופע קרקס החתולים בשבת הקרובה. לפי שעה נמצאים באשדוד במלכוד: ביטול המופע עלול להביא לתביעה כנגדם על סך יותר מ- 200 אלף ש"ח.

כעת ממתינים כולם לסרטון שיראה השופט ביום חמישי הקרוב, כדי שיחליט אם מפעילי הקרקס אכן סוטים מההיתר שניתן להם ע"י הממונה על צער בעלי חיים במשרד החקלאות.

עו"ד יונתן שפיגל שמייצג את תנו לחיות לחיות, מסר: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט, ומקווים כי כבר במופע שאמור להיערך מחר בשעה 18:00 בנהריה יימנע הקרקס מלהפר את ההיתר, וכי עיריית נהריה תפעל בהתאם לצו של בית המשפט ותפסיק לאלתר את המופע במידה והוא ימשיך בהתנהלותו הפסולה ולמרות הצו של בית המשפט יפר שוב את ההיתר שניתן לו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה