חבר מועצת העיר אשדוד הביא לתפיסת פורצים


להאזנה לתוכן:

יעקב טסלר, חבר מועצת העיר אשדוד, הצליח להביא ללכידתם של שניים, שעל פי החשד פרצו למקווה. טסלר גילה אזרחות למופת כאשר לא התעלם מרעש חריג, הזעיק את המשטרה ושמר על קשר עין עם הפורצים, שהחלו ללכת מהמקום. טסלר: "עשיתי מה שמצופה מכל אזרח"

ביום שבת 23.04.2011 נתפסו 2 צעירים בשנות העשרים לחייהם לאחר שפרצו למקווה בעיר, במקום נתפסו כלי פריצה וכפפות, כמו כן נגרם נזק למקווה. בחקירתם טענו כי נכנסו על מנת לטבול במקווה, בתום חקירתם נכלאו וכתב אישום יוגש נגדם בהמשך.

מי שהביא ללכידתם של שני הפורצים הוא לא אחר מאשר חבר מועצת העיר אשדוד, הרב יעקב טסלר. "הלכתי במוצאי השבת בסביבות השעה שתיים בלילה, ופתאום אני שומע קולות חזקים של דפיקות", מספר טסלר על האירוע. הרעש שלא אופייני לשעה וליום, מעוררים את סקרנותו של טסלר שהולך לבדוק את מקורו.

 

"אני מתקרב למבנה בית הכנסת, ממנו בקע הרעש, ופתאום יוצא מישהו מאזור המבנה, מסתכל ימינה ושמאלה. הוא כנראה היה התצפיתן מבין השניים. הוא לא שם לב אלי וחזר לחברו שניסה לפרוץ את קופת הכניסה למקווה", מספר טסלר.

 

בשלב הזה מבין טסלר שמבוצע ניסיון פריצה למקווה. הוא ממהר להתקשר למוקד המשטרה ומדווח על האירוע. המוקדן אומר לו שהוא שולח למקום ניידת ומבקש ממנו להישאר בקשר עין עם הפורצים.


"בשלב מסוים שני הפורצים עוזבים את המקום ונעים לכיוון רובע ו'. אני ממשיך אחריהם. הם נכנסים לאחד הבניינים ברובע ו' ומשתהים שם. פתאום הם יוצאים וצועדים לכיוון שדרות ירושלים. אני מדווח למוקדן שנמצא איתי על הקו, היכן הם נמצאים. למקום מגיעות ניידות משטרה ובילוש שעוצרות את החשודים, שטוענים שלא פרצו למקווה".

 

בחיפוש שעורכים באזור הבלשים הם מוצאים את כלי הפריצה וכפפות. השניים נלקחים לאחר כבוד לתחנת המשטרה להמשך חקירה ומעצר.


לשאלה אם לא פחד שאחד הפורצים ישלוף מברג וידקור אותו? עונה הרב טסלר: " לא, ממש לא פחדתי. נקטתי משנה זהירות, אבל קיימתי את חובתי האזרחית. לאחרונה אירעו באזור מספר פריצות ואם הצלחתי למנוע את הפריצה הבאה, עשיתי את שלי. חשוב לי לציין את מהירות התגובה של המשטרה, שהגיע למקום תוך זמן קצר מאוד ותפסה את הפורצים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה