שבוע החשיבה ננעל במשחק הורים וילדים


להאזנה לתוכן:

שבוע החשיבה ה-4 במערכת החינוך היסודי באשדוד בסימן 'הורים וילדים נפגשים לשחק' נחתם לאחרונה באירוע שיא באולם הספורט במקיף ו', בהשתתפות 350 ילדים וילדות, הורים ומורים מ-30 בתי ספר שונים בעיר, שנפגשו לשחק בשחמט ומשחקי חשיבה. שבוע החשיבה הינו יוזמה משותפת של מנהל החינוך באשדוד ותכנית קרב למעורבות בחינוך.

 

תחילת האירועים היתה בבית הספר המגינים, שם התקיימה אולימפיאדת אשכולות חשיבה – שהיא הגדולה ביותר המתקיימת בארץ במסגרת תכנית קרב. מדובר בתחרות לנבחרות מ-16 בתי"ס, המורכבות מתלמידי שכבות ה'-ו'. התלמידים והתלמידות מתחרים בארבעה משחקים: אבאלון, קורידור, דמקה ואוקטי.

 

אחרי לא מעט משחקים מותחים ותהפוכות אינספור זכתה הנבחרת של בית-ספר רתמים, בהנחייתה של המדריכה איריס פינגל, במקום הראשון. למקום השני הגיעה הנבחרת של בי"ס שקד ולמקום השלישי הגיעו תלמידים מבי"ס יצחק רבין. נבחרת רתמים תנסה להתמודד ב-18 למאי באליפות הארצית על כרטיס טיסה לאליפות העולמית של חברת אשכולות חשיבה שתתקיים השנה בפורטוגל.

 

כן התקיימה במועדון השחמט העירוני, אליפות השחמט העירונית מטעם חב' שלו. מדובר בתחרות שחמט לנבחרות בנים ובנות מ-19 בתי"ס בעיר, הלומדים שחמט במסגרת שיעורי תכנית קרב. למקום הראשון לכיתות א'-ג' בנים הגיעה הנבחרת של בי"ס צפרירים, ובמקום השני והשלישי הגיעו הנבחרות של בתיה"ס רננים ושקד שזכו למספר נקודות זהה. בטורניר הבנים לשכבות ד'-ו' זכתה במקום הראשון הנבחרת של בי"ס היובל. למקום השני הגיעו שחקני נבחרת שקד ולמקום השלישי הגיעה הנבחרת של בתיה"ס גאולים ורתמים. בטורניר הבנות, שזכה לרמת משחק גבוהה במיוחד של נציגות בתיה"ס, זכתה במקום הראשון נבחרת השחקניות מבי"ס הרוא"ה. למקום השני הגיעה נבחרת רננים ובמקום השלישי זכתה נבחרת הראל.

 

השנה לראשונה, הוצגו בהפנינג החשיבה משחקי מחשב שפותחו במסגרת פרויקט  "מפתחים צעירים" של תכנית המחשבים "שיטה". התלמידים הציגו משחקי למידה והנאה אותם הם פיתחו, החל משלב התכנון ועד לשלב הביצוע, על תוכנות אופיס ותוכנת פיתוח המשחקים סקרצ'.

 

כל המברכים ובהם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ראש מנהל החינוך מר אריה מימון, והגב' כרמלה רותם מנהלת התפעול הארצית בתכנית קרב, ציינו את כוחו של המשחק כאמצעי חוויתי המאפשר פיתוח חשיבה בקרב ילדים תוך הדגשת ההיבטים החברתיים הנלווים למשחק. כידוע, מינהל החינוך באשדוד החליט לפני מספר שנים להדגיש את פיתוח החשיבה באמצעות הטמעת משחקי חשיבה והשחמט כחלק מיום הלימודים של תלמידי העיר. בשנים האחרונות התברכה אשדוד במספר לא מבוטל של אלופים בתחרויות ארציות ועולמיות בשחמט, הודות להשקעה וחשיפה של תלמידי העיר כבר מגילאי ביה"ס היסודי.

בתמונות: אריה מימון מנסה את מזלו במשחק שחמט, תלמידי אשדוד נפגשים בהפנינג עממי – משחקים ומכירים זה את זו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה