שמח בבחירות לוועד העובדים בעיריית אשדוד


להאזנה לתוכן:

רשות השיפוט של ההסתדרות, דחתה את הבקשה לצו שימנע את קיום הבחירות לועד העובדים בעירייה. בדיון אמר בן גוזי, שאם הועדה תקבע שהוא בניגוד עניינים, הוא יתפטר מתפקידו. בינתיים הכדור חוזר שוב לאגף האיגוד המקצועי בהסתדרות, שאמור לתת החלטה אם קיים לכאורה ניגוד אינטרסים של יו"ר ועד העובדים בעירייה. בן גוזי בתגובה: "העתירה הזאת היא קנטרנית ומטרתה לפגוע בי"


עמי אלבז, עובד אגף החופים ומתמודד בבחירות לוועד עיריית אשדוד, הגיש עתירה לרשות השיפוט של ההסתדרות, כדי שזו תוציא צו מניעה זמני, שימנע את קיום הבחירות לוועד העובדים בעיריית אשדוד. עתירתו הוגשה לאחר עתירה שהגיש לאגף המקצועי בהסתדרות, כדי שייקבע שיו"ר ועד העובדים הנוכחי, מאיר בן גוזי, שמשמש גם כמנהל אגף החופים, פסול מלהגיש את מועמדתו בשל ניגוד עניינים לכאורה, שלטענת אלבז, בן גוזי מצוי בו.

בן גוזי משמש כבר מספר שנים כיו"ר ועד העובדים בעירייה, ונחשב לאיש החזק ביותר בעירייה. במקביל הוא משמש גם כמנהל אגף החופים בעיריית אשדוד, והוא למעשה מנהלו של עמי אלבז, שעתר נגדו.

דר' ישראל וינבאום, עו"ד שדן בעתירה ברשות השיפוט של ההסתדרות, לאחר דיון שקיים עם הצדדים בעתירה, החליט לדחות את הבקשה לצו מניעה ולאפשר לאיגוד המקצועי לתת החלטה אם קיים ניגוד עניינים, עד שלושה ימים לאחר הבחירות לועד העירייה.
 
דר' וינבאום מביא בהחלטתו ציטוט מפסק דין שניתן בעניינו של עובד אגף החופים בעירייה נגד עיריית אשדוד, בו קיים לכאורה ניגוד עניינים של בן גוזי. באותו פסק הדין מצוין: "לא ייתכן שמנהל אגף ישמש כחבר ועד עובדים הכפופים לו, והדבר מהווה ניגוד אינטרסים חד משמעי ומובהק".

בעקבות אותו פסק הדין, החליטו בהסתדרות שבן גוזי לא ייצג את עובדי אגף החופים, אלה שדר' וינבאום, דיין הרשות השופטת של ההסתדרות, סבור שפיתרון זה אינו ראוי ונכון. "אין לאפשר מצב בו סמכותם של חבר/ים מסוימים מוגבלת מראש", כותב דר' וינבאום.

בהמשך החלטתו מציין דר' וינבאום שהיה מקבל את הבקשה לצו מניעה, אך בעקבות דברים שאמר בדיון מאיר בן גוזי, הוא החליט לאפשר לאגף המקצועי לקבל החלטה בעתירה העיקרית של עמי אלבז. "במהלך הדיון שהתקיים ביום 27.3.11, במסגרת טיעונו של בן גוזי, הצהיר בן גוזי כי, אם תתקבל עתירתו של העיקרית של המבקש (עמי אלבז – ע.א.), דהיינו, אם ייקבע כי כל עוד הוא משמש כמנהל אגף, אין הוא ראוי לשמש כחבר ועד, ובמידה שייבחר, יתפטר מיד מתפקידו כמנהל אגף". בן גוזי מבקש שלא ימנע ממנו מלהתמודד בבחירות , אך אומר שבמידה ויוחלט שיש ניגוד אינטרסים בין תפקידו הניהולי לחברותו בועד עובדי עיריית אשדוד, הוא יתפטר מתפקידו הניהולי.
 
דר' וינבאום: "בן גוזי הצהיר לפרוטוקול כי הוא מוכן להתפטר מתפקידו כמנהל אגף כבר "ברגע זה", על מנת לאפשר את ביצוע הבחירות במועדן ועל מנת לאפשר את מועמדותו. אינני סבור כי על בן גוזי לעשות כן בטרם נבחר ובטרם נקבע סופית (ככל שייקבע) כי עליו לבחור בין חברותו בוועד לבין תפקידו הניהולי, כאמור, עמדתי היא כי אם ייבחר לוועד, ואם ייפסק בפסק דין סופי , כי עליו לבחור כאמור בין שני התפקידים, יהיה עליו להתפטר, מיידית, מתפקידו הניהולי ככל שיבקש לשמש כחבר וועד".

כאמור, דר' וינבאום מחליט לאפשר את קיום הבחירות במועדן (4.4.11). הדיין מגלגל את הכדור לאגף לאיגוד מקצועי, שצריך להגיע להחלטה עד ליום 7.4.11 בעתירה של אלבז לכך שבן גוזי נמצא לכאורה בניגוד עניינים בין תפקידו בועד לבין תפקידו הניהולי.

מאיר בן גוזי, יו"ר ועד העובדים בעירייה ומנהל אגף החופים, בתגובה להחלטה, סבור שההחלטה לקיים את הבחירות במועדן היא החלטה אמיצה, שלמעשה לא קיבלה את הניסיון של עמי אלבז לפגוע בו. 

בן גוזי: "העתירה הזאת היא קנטרנית ומטרתה לפגוע בי אישית. מזה שנה וחצי מנסים גורמים לפעול לכך שלא אשמש כיו"ר ועד העובדים, והכל בגלל שאני מנהל אגף. אין לאף אחד סמכות לדון בטענה הזאת, מלבד הועדה לניגוד עניינים של הסתדרות העובדים".

בהמשך דבריו מציין בן גוזי: "התקיים דיון בעתירתו של אלבז יעקב, שטען גם הוא שאני מצוי בניגוד עניינים, אך אז הוכח שאינני מצוי בניגוד עניינים, וגם בפעם הנוכחית זה יתברר. אני שמח שבית המשפט לא קיבל את העתירה לצו המניעה, והבחירות יתקיימו כסדרן, כשאני אחד המתמודדים. ואני בטוח שאינני מצוי בניגוד עניינים".

בן גוזי סבור שאת מה שהוא עושה, כיו"ר ועד העובדים, למען עובדי העירייה, איש לא יעשה למענם. "בכל תקופת כהונתי, שמרתי על המסגרת והעובדים לא פוטרו ואין סכסוכים. אני ראוי לתפקיד שלי. אם לא הייתי ראוי , הייתי עוזב כבר מזמן. אני בעד סדר וחוק. עובד שסרח לא יקבל הגנה ממני. אני מגן על עובד שעושה עבודתו ועלול להיפגע שלא בצדק".

בסיום תגובתו חשוב לבן גוזי להבהיר: "אף אחד לא יגזול ממני את הזכות להיבחר".

עמי אלבז, מגיש העתירה והבקשה לצו המניעה, דווקא סבור שהניצחון הוא שלו, זאת למרות דחיית צו המניעה. אלבז: "מסתבר שעם כל האימרות שנאמרו על הכלבים שנובחים והשיירה שעוברת, מסתבר שהיה להם על מה לנבוח. אני מקווה שהעובדים ידעו במי לבחור שידאג לרווחתם".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה