12 אולמות ספורט ושני מגרשים ייבנו בתוך חמש שנים


להאזנה לתוכן:

מהפך בתחום מתקני הספורט באשדוד: ראש העיר הורה לקדם מיידית בניית 12 אולמות ספורט חדשים ושני מגרשי כדורגל תיקניים. העלות המשוערת עומדת על שמונים וחמש מיליון ₪. לסרי: "נהפוך למעצמת ספורט"

 
ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי התבשר השבוע על אישור תוכנית לתוספת נכבדה של מתקני ספורט שתשנה באופן משמעותי את פני הספורט בעיר.

בעקבות שיחות ומפגשים של ראש העיר עם ראשי "טוטו-ווינר" וקרן המתקנים, ובתיאום עם רשות הספורט העירונית, סוכם במסגרת התוכנית האסטרטגית- "מתקנים 2020", על הקמת עשרה אולמות ספורט ועוד שני מגרשי כדורגל בעיר.

הבסיס להחלטה נובע מהיקפה של אשדוד (מספר תושביה) אל מול צרכי העיר בתחום מתקני ספורט. וזאת, על פי קריטוריונים שנקבעו ע"י מועצת ההימורים, שוקללו על ידה, והביאו להחלטה חשובה זו. 

בעקבות האישור, שבה לידי ביטוי במכתב של מר צחי פישביין יו"ר "טוטו-ווינר" (מועצת ההימורים בספורט) , ושל המנכ"ל עופר פרי, זימן ראש העיר פגישת עבודה בלשכתו, בה נכחו:משה בוטרשוילי-הממונה על הספורט,אילן בן-עדי-מנכ"ל העירייה, עודד לוי-גזבר העירייה, מיכאל נדלר-מנהל מח' תשתיות ופיתוח, מיקי רוזנברג-מנהל רשות הספורט העירונית וסגנו ניסים דוק, אריה מיימון-ראש מנהל החינוך. כן נכח ד"ר שוקי דקל (לשעבר-ראש מנהל הספורט במשרד הספורט, המשמש כיועץ לתוכנית אב עירונית לפיתוח הספורט).

במפגש נמסרו הנתונים שעל פיהם ייבנו מתקני הספורט בשנים הבאות. למרות שאישור קרן המתקנים תקף למשך עשור עד לשנת 2020, קבע ראש העיר לסרי, והנחה את בעלי התפקידים הנוגעים לעניין, לעשות כל מאמץ, עקב חשיבותו של הנושא בעיניו, לבצע את התוכנית בתוך 5 שנים בלבד. משמע: בטווח של  עד חמש שנים, ייעשה ניסיון להשלים בנייתם של עוד עשרה אולמות ושני מגרשי כדורגל תקניים ברחבי העיר.

כל אלה, יוכרו כאולמות לענפי הכדור וענפים אחרים המוכרים ומותאמים "כאימון נוער", הגדרה המזכה במימון במסגרת פרויקט ממלכתי של טוטו-ווינר וקרן המתקנים.

קרן המתקנים התחייבה להשתתפות כספית בשיעור של % 55 מעלויות ההקמה.
העלות הכוללת נאמדת בכ- 85 מש"ח. (שמונים וחמש מיליון ₪) כאמור, קרן המתקנים תכסה סך של כ- 47 מש"ח. היתרה תמומן ע"י עיריית אשדוד. בפגישה מסר מר מ.בוטרשוילי, כי גם מפעל הפיס אישר באחרונה תקציב לפיתוח מתקני ספורט נוספים.

בעקבות העפלתה של קבוצת הפועל אשדוד לליגת העל בכדוריד, ניתנה הנחייה לביצוע מיידי של 2 אולמות, שיותאמו למשחקי כדוריד על פי תקנים בינלאומיים. שני האולמות ייבנו במתחם בי"ס "שלה" ברובע ו' ובתיכון מקיף ט'. עלות הקמת האולמות עומד על 8.5 מש"ח. מפעל הפיס יהיה הגורם המממן העיקרי בפרויקט זה, שישדרג את ענף הכדוריד בעיר.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, סיכם את המפגש באומרו:"אנחנו ממשיכים את המהפך בתחום הספורט.עשרות מתקני הספורט בפארקים ברחבי העיר,שדרוג והתקנת תאורה בשבעה עשר מגרשי ספורט משולבים בשבועות האחרונים, הרחבת היכל הספורט בסיטי היו רק הפתיח. עתה, עם אישור התוכנית להוספת עוד 12 אולמות ו-2 מגרשי כדורגל,נהפוך למעצמת ספורט.חרטנו על דגלנו את הסיסמא "פעילות גופנית התרופה הטבעית !" ועלינו להעניק לתושבים,תשתית ומתקנים ראויים ליישום תפישה זאת".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה