להאזנה לתוכן:

בכיר בחמאס חוסל ברצועת עזה במהלך השבת. ביחד עימו נהרגו עוד 2 מחבלים, שתיכננו לבצע פיגוע ולחטוף ישראלים במהלך הפסח. בעקבות החיסול, מאיימים המחבלים להגיב, למה שהם מכנים "התוקפנות הישראלית". לפי שעה אין כוננות טילים באשדוד, ואין הנחיות מיוחדות של מערכת הביטחון, מלבד השמירה הרגילה על ערנות. במד"א לכיש ונגב העלו עם צאת השבת את הכוננות לדרגה ב'


צה"ל חיסל במהלך השבת חוליית מחבלים ברצועת עזה. על פי מידע מודיעיני, החוליה תיכננה לחטוף ישראלים ולבצע פיגוע במהלך הפסח. אחד ההרוגים, איסמעיל לובאד, נחשב לאחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס. 

הזרוע הצבאית של חמאס,בהודעה שהוציאה לתקשורת, אישרה שמדובר בשלושה פעילים שלה. בהודעה נכתב עוד כי מדובר ב"הסלמה משמעותית" וכי "ישראל תישא בתוצאות למעשיה".

מספר שעות לאחר התקיפה, הוציאה המטה ללוחמה בטרור, אזהרת חטיפה חמורה בחצי האי סיני. בהודעה נקראות משפחות הישראלים השוהים בסיני ליצור קשר עם קרוביהם ולעדכנם. עוד נכתב בהודעה: "ממידע עדכני ומהימן הנמצא בידי כוחות הביטחון עולה כי ארגוני הטרור ממשיכים בימים אלה לנסות לחטוף תיירים ישראלים בסיני לצרכי מיקוח. המטה ללוחמה בטרור ממליץ בתוקף לישראלים להימנע מלצאת לסיני וקורא לכל הישראלים השוהים שם לעזוב את המקום לאלתר ולשוב ארצה".

במערכת הביטחון ובפיקוד העורף לא הוציאו הנחיות מיוחדות לתושבי העיר. אין כוננות מיוחדת בעיר, ואין הנחיות של גורמי הביטחון. למרות זאת, במד"א לכיש ונגב החליטו להעלות את רמת הכוננות לדרגה ב', שהיא לא הדרגה הגבוהה ביותר.
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה