חימום ביחסים עם תורכיה


להאזנה לתוכן:

השבוע הובהל קפטן הספינה התורכית AMART שעגנה בנמל אשדוד, לחדר המיון בבית החולים קפלן לאחר שנפל מגג המטען שמכיל 500 טון מלט לתוך הסיפון התחתון. הנפילה החזקה מהגובה גרמה לשבר מרוסק תוך מפרקי בברך שמאל. הוא טופל ע"י מומחי המחלקה האורטופדית לקיבוע השבר ובמהלך היום ישוב לתורכיה. הקפטן ארקילדיס מועמר: "אני מזמין את האחות האחראית באורטופדית להפלגה ואירוח מלא בתורכיה..."

מועמר, תושב איסטנבול, וקפטן אוניית סוחר תורכית שעוגנת בנמל אשדוד, נפצע בתאונת עבודה בספינתו. הוא אושפז במחלקה האורטופדית בקפלן, ומלווה כל העת ע"י אשתו, המשמשת קצינה שנייה של האונייה.

מועמר מספר על האירוע: "אני הקפטן של ספינה גדולה המובילה מדיי שבוע סחורה לישראל. לאחר שעגנו בנמל אשדוד עליתי על גג המטען ולפתע, בלי ששמתי לב, מעדתי ונפלתי לתוך הסיפון התחתון. הרגל כאבה לי מאוד ולא יכולתי לזוז. צעקתי שנפצעתי ואז הזעיקו אמבולנס שהביא אותי לחדר המיון בבית החולים קפלן".

מייד לאחר הגעתו, נבדק מועמר ע"י מומחי המחלקה האורטופדית ועבר צילומי הדמייה. במהלך הבדיקות נתגלה שבר מרוסק עמוק תוך מפרקי של ברך שמאל בעקבות הנפילה החזקה. "כשהמטופל הגיע ביצענו טיפול ראשוני של גיבוס הרגל כדי לקבע את השבר", מסביר ד"ר דוד מרסר, "כך שלא תהיה סכנה לתזוזת שבר שעלולה לגרום לנזק מקומי ופגיעה בכלי דם ועצבים", הוא מסביר.

"כשהגעתי לבית החולים זעקתי מכאבים ברגל, והרופאים הנהדרים של קפלן קיבעו לי אותה והרגיעו את הכאבים. אני מאוד מודה להם על כך", אומר מועמר. במהלך שהייתו במחלקה, הוא התרשם מאוד מצוות האחיות, ובמיוחד מהאחות האחראית במחלקה, ברוריה שניידרמן. "ברוריה כל כך עזרה לי במהלך הטיפול בכאבים", הוא אמר בחיוך, "החלטתי להזמין אותה להפלגה ואירוח מלא אצלי בבית... בטורקיה."

לאחר סיום הטיפול בקפטן התורכי, הוא הועבר להמשך טיפול בבית חולים בתורכיה.  

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה