בושה וחרפה: תושבים הקימו מזבלה פרטית ליד הבית (תמונות)


להאזנה לתוכן:

תושבים ברובע ז' הפכו שטח אדמה ריק למזבלה פרטית. את ערימות האשפה המצחינות, רואים היטב מאחד הכבישים המרכזיים של העיר. לא ברור כיצד התושבים שחיים באזור, מאפשרים שזה יהיה הנוף "המרהיב" מחלון ביתם, ובשילוב הגשמים והחום, יהפוך לפצצה תברואתית. במינהל התפעול נדהמו לראות את התמונות שצילם במקום כתב "המגזין", והורו לבצע חקירה כדי להגיע לעבריינים שהשליכו אשפה במקום

בחודשים האחרונים הפכו תושבים ברובע ז', שטח אדמה ריק שנמצא בצמוד לשדרות ירושלים (מטרים ספורים לאחר הפניה משדרות משה סנה), לסוג של מזבלה פרטית. מסביב לשטח הריק, שרובו נמצא בהפרש גובה מהבניינים שמסביבו, הוצבה גדר מתכת אטומה, אך תושבי האזור יצרו בה "חלונות" שדרכם הם משליכים שקיות אשפה עמוסות בפסולת ביתית.
בנוסף לפסולת הביתית, המקום הפח לפח אשפה עבור גרוטאות ורהיטי ישנים. במקום ניתן לראות היטב ערימות אשפה גדולות. כתב "המגזין שסייר במקום, התקשה לעמוד בפני ריחות "הבושם". האשפה במקום החלה לתסוס ויצרה מפגע תברואתי חמור מאוד.
את ערימות האשפה במגרש הריק, ניתן לראות היטב מכביש הכניסה לעיר בשדרות ירושלים. "חבל שאלה המראות שרואים הבאים לעיר", אומר לנו תושב שפוסע במקום בשעה שאנו מצלמים את ערימות האשפה. לדבריו, הוא צועד במקום בכל ערב, וכבר חודשים שהאשפה נערמת. "בכל יום הערימות של הזבל פה גדלות עוד ועוד. אני לא מבין איך פקחים של העירייה לא ראו את זה עד עכשיו".
מכעיס מאוד לראות מראות כאלה, בהם תושבים מצפצפים על החוק ויוצרים מפגעים תברואתיים, מבלי לחשוב על המחלות הקשות שיכולות להיגרם מערימות האשפה.
"במקום שהעירייה תבדוק לעומק מי אחראי לאשפה פה, ולחייב אותו בניקוי המגרש, היא תבוא ותנקה את זה על חשבוני וחשבונך. בסוף השטח יהיה נקי, ואלה שמלכלכים לא ילמדו את הלקח. תבוא עוד כמה חודשים, ותראה שערימות האשפה יחזרו לכאן", אומר לנו אותו התושב.
מעיריית אשדוד נמסר בתגובה:
"במינהל התפעול רואים את הנושא הזה בחומרה רבה ומצרים על כך שתושבים לא שומרים על סביבה נקייה. מינהל התפעול וצוותי העבודה של שירותי הניקיון עושים ככל יכולתם על מנת לפנות את האשפה בזמן ולנקות את העיר, אך בסופו של יום אם התושבים לא יקפידו להשליך הפסולת בפחי האשפה ובטמונים נמצא סביבנו פסולת ומטרדים שרק יעכירו את חיינו. מכל מקום, ראש מינהל התפעול הורה למנהל אגף תפו"ח לנסות ולאתר את משליכי הפסולת, לנקוט צעדים נגדם, לנקות המקום ולפעול למניעת הישנות המקרה".
עדכון נוסף לתגובת העירייה, כפי שהועברה אלינו היום:
א.      כיוון שמדובר בשטח בבעלות פרטית, בעל השטח יידרש לנקות את המקום ולגדר את השטח באופן שימנע השלכת פסולת במקום.
ב.      נעשתה בדיקה על ידי הפיקוח העירוני ואותרו משליכי הפסולת. הוגש כנגדם דו"ח על השלכת פסולת שלא כדין. 
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה