אשדוד נט חושף: חברי המועצה לא הופיעו לישיבה, והיא בוטלה


להאזנה לתוכן:

עמרם כנפו, ממ"ק יו"ר ועדת בניין ערים, נאלץ לבטל את הישיבה ולשלוח את כל בעלי העניין כלעומת שבאו. הסיבה לביטול: " חוסר קוורום". בישיבה נכחו רק שלושה חברי מועצה, דבר שלא אפשר קיום חוקי של הישיבה. אם לא די בכך, אמש ננעלה ישיבת המועצה לאחר שחברי המועצה נעלמו מהישיבה ולא היה קוורום לאישור ההחלטות הנהלת העיר. אשדוד נט ערך דוח נוכחות לחברי המועצה שחברים בועדת בניין ערים, והתוצאות לא מחמיאות כלל

כמעט כל פעילות הקשורה בבנייה, בתחום השיפוט של הרשות, תלויה באישורה. יש לה השפעה מרובה על תוכניות הפיתוח השונות שמציעים יזמים וקבלנים גדולים, והיא שאחראית לאשר כל תוספת בניה, בריכה ואפילו פרגולה. ועדת בניין ערים (ועדת המשנה לתכנון ובניה) היא מן החשובות ורבות העצמה שבין הוועדות של הרשויות המקומיות.

באשדוד חברים בועדת המשנה כ- 11 חברי מועצה, זאת בנוסף למהנדס העיר, נציגי משרד הפנים ומינהל מקרקעי ישראל, נציגי מחלקת התכנון, נציגי מחלקת נכסים, נציג המשרד להגנת הסביבה ונציג הכבאות. אך מתברר שלמרות חשיבות הנוכחות בועדה, שכן היא קובעת את פני העיר, מרבים חברי הועדה להיעדר מישיבות. לאחרונה מתרבות התלונות של בעלי עניין על עיכובים בטיפול בתיקים, הקשורים בתכנון ובניה.

הנוכחות הדלה של חברי המועצה, הובילה לביטול ישיבת הועדה האחרונה, שנערכה בחודש מרץ. לאחר המתנה להגעת חברי הועדה, שלא הגיעו, נאלץ עמרם כנפו, ממ"ק יו"ר ועדת המשנה, לבטל את הישיבה. כנפו התנצל בפני באי הישיבה והעובדים, על כך שבהיעדר נוכחות מספקת, הוא נאלץ לבטל אותה. באותה הישיבה הוא מבקש מסמנכ"ל העירייה, הגב' דינה בר אולפן, להעלות את הנושא לדיון בישיבת מועצת העיר הבאה.

בישיבה שקדמה לישיבה שבוטלה, ביקש כנפו להכין דוח נוכחות של חברי הועדה. גם אותה הישיבה עמדה בסכנת ביטול, אך בסופו של דבר נפתחה באיחור של חצי שעה. באותה ההזדמנות ביקש כנפו לשלוח מכתבי התראה לחברים שנעדרים מישיבות, זאת בטרם נקיטת צעדים על פי חוק.

בישיבה האחרונה שבוטלה, היו אמורים לדון, בין השאר, בתוכנית פינוי ברחוב הרב שאולי, וכן בבקשות להיתרים של עסקים ותושבים... כל זה כאמור התעכב ויוצר עיכוב בכל הבקשות שאחריו.

אך אם מישהו חשב שמדובר במשהו נקודתי, הגיעה ישיבת מועצת העיר שנערכה אמש, שבהחלט לא הוסיפה כבוד לשלטון הנוכחי.

לאחר השבעתו של ולדימיר גרשוב לסגן חמישי בשכר, נעלמו חברי הקואליציה מהישיבה. הלן גלבר, חברת האופוזיציה, הבחינה שאם אנשי האופוזיציה יוצאים, לא יהיה קוורום חוקי להמשך הישיבה, יצאה מהישיבה. עמרם כנפו, שהחליף את מקומו של גבי כנפו בניהול הישיבה, נאלץ לנעול את הישיבה בגלל חוסר קוורום חוקי. אך לרוע המזל, החלטות הנהלת העיר, שאמורות היו להיות מאושרות בישיבה הזאת- לא אושרו. לאחר מספר שיחות טלפון, חזרו מספר חברי קואליציה, אך בגלל שהישיבה ננעלה, לא ניתן היה להמשיך בדיון. בהחלט רגע מביך.

אשדוד נט בודק: נוכחות חברי ועדת המשנה לתכנון ובניה בישיבות

החל מינואר 2010 ועד חודש מרץ 2011 (כולל), נערכו כ- 26 ישיבות ועדה. המגזין בדק בפרוטוקולים של הועדה, שמתפרסמים באתר עיריית אשדוד, את נוכחות כל חברי הועדה ב- 26 ישיבות הועדה. מי שעומד בראש הועדה, שקובעת את פני העיר העתידיים, הוא ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, אך למרבה ההפתעה, הוא אחד הנעדרים הגדולים בישיבות הועדה.

הנתונים לפניכם:

יו"ר הועדה, ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: השתתף בכ- 6 ישיבות בלבד מתוך 26.

ממ"ק יו"ר ועדת המשנה, עמרם כנפו: השתתף בכ- 24 ישיבות מתוך 26

חברת המועצה מרי בורסקין: השתתפה בכ- 11 ישיבות. 

חבר המועצה גרשוב ולדימיר: השתתף בכ- 9 ישיבות.

חבר המועצה צבי צילקר: השתתף בכ- 22 ישיבות מועצה מתוך 26.

חבר המועצה אלבז שלמה: השתתף בכ- 18 ישיבות.

חבר המועצה קוזין אנטון: השתתף בכ- 10 ישיבות.

סגן ראש העיר, הרב מרדכי ליברמן: השתתף בכ- 20 ישיבות.

ממ"ק ראש העיר, בוריס גיטרמן: השתתף בכ- 7 ישיבות מתוך 26.

חבר המועצה אטיאס שמעון: השתתף בכ- 5 ישיבות.

חבר המועצה בוטרשוילי משה: השתתף בכ- 5 ישיבות.

לישיבת ועדת המשנה האחרונה, זאת שבוטלה, הגיעו: ממ"ק יו"ר הועדה עמרם כנפו, צבי צילקר ומרדכי ליברמן.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה