מהומה גדולה,דחיפות והתעלפויות בחלוקת תווי קניה לחג של העירייה


להאזנה לתוכן:

מאות נזקקים הגיעו לקבל תווי קניה עבור חג הפסח, אך במקום נוצרה מהומה גדולה; דחיפות, צעקות, התעלפויות ואישה אחת שנזקקה לטיפול רפואי. אחת הנזקקות: "מהבושה הלכתי מהמקום מבלי לקחת את תווי הקניה. מה שהיה פה זה פשוט ביזיון"

הכוונות היו טובות: עיריית אשדוד התכוונה לחלק היום (7.4.11) מאות תווי קניה למשפחות נזקקות בעיר. כל מעטפה הכילה 200 ₪ תווי קניה, שנועדו לסייע למשפחה בקניית מצרכי מזון לחג הפסח.

אלה שביצוע החלוקה התנהל בצורה חובבנית, שגרמה להשפלה קשה של מאות נזקקים שהגיעו לחלוקת התווים, זאת כאשר הגיעו רבים שלא הוזמנו לחלוקה, ובמקום נוצרה מהומה.

אחת הנשים שהגיעה למקום מספרת: "התקשרו אתמול מהרווחה ואמרו שהיום בין השעות 9:00 ל- 13:00, יחלקו תווי קניה". לדבריה, נאמר להגיע למתחם תחנת הכיבוי הישנה, ברחוב הראשונים ברובע א'.

"כבר כשהגעתי למקום, הבנתי שהיום אני לא אקבל שום תלושים. היו מאות אנשים שהצטופפו ליד דלת ברזל גדולה. כולם נדחפו ועמדו עם תעודות זהות מעל הראש. המראות הזכירו לי חלוקת מזון בגטו", היא מספרת .

לדבריה, אחד מעובדי הרווחה עמד מחוץ למבנה, ומאות האנשים ניסו להגיע אליו כדי לתת לו את תעודת זהות. אותו האיש היה נכנס עם תעודות הזהות לתוך המבנה, בודק ברשימות ויוצא עם המעטפות.

"זה פשוט בושה וחרפה מה שהתרחש פה", אומרת לנו אישה אחרת שהייתה עדה לאירוע. "כולם נדחפו, צעקו והיו כמה שגם התעלפו מהדוחק. לא מבינה למה השפילו ככה את האנשים בשביל תלושים לחג". לדברי הנשים, במקום לא היה סדר ולא אנשי ביטחון. "לא היו פקחים ושוטרים. ראיתי אנשים יוצאים מתוך המהומה עם דמעות בעיניים ושואלים למה בכלל היו צריכים להיות מושפלים ככה".

בעקבות המהומה שנוצרה, הוזעקה למקום המשטרה. ארבע ניידות של המשטרה ופקחי השיטור המשולב הגיעו למקום וניסו להשתלט על הכאוס במקום. אישה אחת נפלה כתוצאה מהדחיפות ואמבולנס הוזעק למקום כדי להעניק לה טיפול. חובשי מד"א חשדו שמדובר בשבר ברגל, אך האישה סירבה להתפנות עם אמבולנס, כיוון שאין ברשותה כסף לשלם על הפינוי.

 

מתנדב איחוד הצלה דרום, שהגיע למקום בעקבות הדיווח על אישה שזקוקה לטיפול, מספר על מה שראה: "בהגיעי לכתובת מצאתי חניה מלאה באנשים, היה שם בלגן וצעקות, למקום הגיעו גם 4 ניידות משטרה ופיקוח עירוני לעשות סדר. ובסופו של דבר החלוקה הופסקה והועברה למועד אחר, גם המארגנים היו חסרי אונים אל מול ההתנפלות והצורך של המשפחות לסל מוצרים לכבוד חג הפסח".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה:

" כמידי שנה אשדוד מסייעת למשפחות נזקקות לקראת החגים, בחלוקת חבילות מזון ותלושי שי. על מנת לקיים חלוקה מסודרת ומכובדת, המינהל לשירותים חברתיים קבע קריטריונים מקצועיים וברורים לחלוקה בהתאם לרמת הנזקקות ובכפוף לתקציב. מחויבות המינהל היא כלפי מטופלי הרווחה העומדים בקריטריונים כאמור ואלו קיבלו זימון למועדים שונים בהתאם לאזורי העיר.

החלוקה נעשית ע"י אנשי הרווחה, במקום אחד, תוך שמירה על כבוד המטופלים, והשנה יינתן סיוע לכ-1,500 משפחות המטופלים ברווחה – כ-1,100 משפחות (בהם כ-4,000 ילדים) ו- כ-400 קשישים – בעלות כוללת של 150,000 ₪. כן פועלת העירייה, בשיתוף עם עמותות רבות, לחלוקת חבילות מזון נוספות ומעבירים אותן למשפחות נזקקות.

אתמול, יום ד', התבצעה חלוקה בסדר מופתי כאשר כל נזקק הגיע בזמן שנאמר לו, קיבל את השי באופן השומר על כבודו. לצערנו, היום הגיעו גם תושבים שלא הוזמנו ויצרו אי סדר במקום. אנשי השיטור המשולב הוזמנו להשבת הסדר על כנו ואכן, הוצבו מחסומים שכיוונו את האנשים בצורה מסודרת אל עמדות החלוקה.

אנו מתנצלים בפני הנזקקים שהוזמנו ומקווים שמעתה הסדר יישמר כך שנוכל להמשיך ולהעניק שירות אדיב ומכובד.

אגב: כל מטופלי הרווחה שהוזמנו לקבלת השי, ולא קיבלו, רשאים להגיע בימים: א, ג – בין השעות: 08:00-13:00 ו- 16:00-19:00 וביום ב' – בין השעות: 16:00-19:00".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה