כיפת ברזל יירטה טיל ששוגר ככול הנראה לאשדוד (וידאו - כיפת הברזל בפעולה)


להאזנה לתוכן:

מערכת "כיפת הברזל" יירטה במוצ"ש מספר טילי גראד שנורו לכיוון הערים אשקלון ואשדוד. כפי שזה נראה, לפחות אחד הטילים, נורה לכיוון העיר אשדוד . ארגוני המחבלי החלו בשעה האחרונה בשיגורים רבים לכיוון ערי הדרום. עד עתה מצליחה מערכת "כיפת הברזל" ליירט את כל טילי הגראד שנורים לכיוון ריכוזי אוכלוסיה.

14 פלסטינים נהרגו ויותר מ-50 נפצעו,  מהם פעילים בזרוע הצבאית של החמאס, במהלך פעילות צה"ל בסוף השבוע.
בין השאר, נהרגו בתקיפות שני פעילים בולטים בזרוע הצבאית של החמאס: אחד מהם הוא תייסיר אבו-סניימה, שנהרג יחד עם עוד שני פעילים . אבו-סניימה היה מעורב בחטיפתו של גלעד שליט לפני כמעט חמש שנים, ובירי הרקטות מסיני על אילת ועל עקבה בשנה שעברה.

עוד נהרג בכיר במערך ירי הרקטות של החמאס. הותקפו גם מנהרות הברחה של החמאס ממצרים, מתקנים לייצור נשק ומשאית שנשאה טילים.

במערכת הביטחון מזהים ניסיון של הדרג המדיני של החמאס, הן בעזה והן בדמשק, להרגיע את המצב כדי למנוע הסלמה שתביא את צה"ל לפגוע במוקדי השלטון של הארגון ובתשתיות ברצועה. אך הזרוע הצבאית אינה מקבלת הוראות מהזרוע המדינית. הזרוע הצבאית של החאמס קיבלה מכה קשה והיא מתקשה להפסיק את הלחימה כשידה על התחתונה. מכאו שלא ניכרה כל ירידה בקצב הירי.

עם זאת, קיימת עדיין אפשרות סבירה שהלחימה ברצועה תירגע בהדרגה בימים הקרובים.

 

המשחקים של מכבי אשדוד בכדורסל מול מכבי ת"א והמשחק של מ.ס אשדוד מול הפועל חיפה התקיימו ללא קהל בעקבות החלטת משטרת ישראל, פיקוד העורף ועיריית אשדוד.  

בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני בדרום, החליטו  כל הגורמים המעורבים שלא לקחת סיכון ולהחליט על קיום המשחקים בעיר ללא קהל. מ.ס אשדוד ארחה את הפועל חיפה במשחק שהיה אמור למשוך קהל רב בשל העובדה שהנהלת מס אשדוד קבעה כניסה חופשית לכולם, במקביל ארחה מכבי אשדוד את קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א באולם הקריה, אלא שבעקבות ההסלמה של המצב בדרום במהלך סוף השבוע החליטו בעיריית אשדוד, פיקוד העורף ומשטרת אשדוד שלא לקחת סיכונים מיותרים ולאסור את כניסת הקהל למגרשים. חשוב לציין שגם הכניסה לאזור המגרשים . ברור ששבת שהייתה אמורה להיות חגיגת ספורט הפכה לחגיגה עצובה.

צפו בוידאו שצילם צלם YNET: מערכת "כיפת ברזל" בפעולה

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה