בורות ברח' בעלי המלאכה גרמו נזקים לרכבים


להאזנה לתוכן:

כביש משובש מאוד ברחוב בעלי המלאכה באשדוד, גרם בשבוע שעבר לנזקים לרכבים שנסעו בכביש החשוך והרעוע. באחד המקרים התפוצץ הצמיג ברכבה של אודליה, לאחר שנפלה לבור גדול בכביש. באוטו הייתה עימה ביתה התינוקת ובגשם שוטף היא נאלצה להחליף גלגל. בחניית המרכול אליו ניסתה להגיע, היא פגשה עוד חמישה בעלי רכבים שהיו עסוקים בהחלפת גלגל. "זה פשוט ביזיון שהעירייה לא סוגרת כביש כזה", אומרת אודליה

רבים בעיר מכירים את הכביש המשובש והמסוכן ברחוב בעלי המלאכה באשדוד. מדובר בכביש עם בורות רבים, ששנים רבות לאף אחד לא ממש מזיז שהוא כזה. הכביש מחבר בין אזור המסחר של השופרסל דיל ברחוב הבושם, לבין מתחם הפאוור סנטר ברחוב האורגים.

אבל עבור מי שלא מכיר את הכביש, הקיצור דרך הזה עלול לעלות ביוקר. הכביש, שחלק ממנו הופך באופן פתאומי לצר, מלא בבורות ושברי כביש. במקום אין שילוט מאיר עיניים, וגם השילוט שקיים, האורות בו כבר מזמן הפסיקו להבהב. בשבוע שעבר, עם גשם הזלעפות שירד, התכסו הבורות במים ולנהגים לא היה סיכוי לדעת שבורות גדולים יקרעו להם את הצמיגים ויגרמו לנזקים קשים לרכביהם.

ביום חמישי שעבר נסעה בכביש אודליה, תושבת העיר. השעה הייתה שעת לילה, ובחוץ יורד גשם ללא הפסקה. היא נוסעת בכביש הצר והרעוע, כאשר באוטו נמצאים איתה בעלה וביתה התינוקת. "פתאום היה בור שהאוטו פשוט נפל לתוכו. הגלגל נקרע לגמרי והאוטו קיבל מכה חזקה מלמטה. אני עם תינוקת באוטו שהתחילה לצרוח, גשם, חושך ואוטו שבקושי יכול לזוז".

בכביש חשוך עם גשם שיורד עליהם, הם מחליפים גלגל. "אחרי שהחלפנו את הגלגל, אנחנו מגיעים לחנייה של ה'אושר עד' ורואים עוד שני אנשים מחליפים גלגל!!! לקחתי מהם מספרי טלפון והלכתי לצלם את הבור. בדרך אני רואה נהג מונית של 'מוניות בעל הנס' עם שני גלגלים מפונצ'רים והוא עם לקוחות במונית. יורד גשם והקול שלו רועד שהחברה לא תאמין לו שזה בגלל הכביש! החלפתי גם איתו מספר טלפון והלכתי לעשות קניות 10 דקות לפני שנסגרת החנות. מיותר לספר שאת הקניות עשיתי בלחץ עם כאבי בטן ורוב הזמן מנסה להרגיע את הקטנה שכל כך נבהלה. כשאני יוצאת מהחנות אני רואה עוד משפחה עם ילדים באוטו מחליפים גלגל. פניתי גם אליו והוא אמר לי: 'לכי תדעי כמה עוד אנשים סבלו ככה? הוא מספר לי שבדיוק יצאו מהחניה עוד שני רכבים שהחליפו גלגל, והוא היה בטוח שמדובר רק בחוסר מזל".

אודליה לא מבינה מדוע בעיר מפותחת כמו אשדוד, יש כבישים כאלה רעועים שמסכנים את שלום הציבור ואת רכושו. "זה פשוט ביזיון שהעירייה לא סוגרת כביש כזה עד סיום השיפוצים! לפחות שלט שיזהיר שהכביש לא תקין. לרגע זה היה נראה כמו דבר שיגרתי להחליף גלגל באמצע הלילה, בכביש חשוך וגשם זלעפות. אבל למעשה זו הייתה עוגמת נפש גדולה להרבה תושבים שיכלה להימנע אם היו סוגרים את הכביש ומזהירים".  

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה:

"ראשית יש לברך על כך שמחלקת התשתיות מבצעת עבודות לשדרוג הכביש באזור הנ"ל, לאחר הרבה שנים של היות הכביש משובש.

שנית, מחלקת התשתיות מבצעת העבודות במקום בהתאם ובכפוף לכל האישורים הנדרשים מטעם המשטרה. בתוך כך מוצבים גם התמרורים הבאים:
·        א-9 (כביש נעשה צר)
·        תמרור ב- 20 (נסיעה 30 קמ"ש)

כמו כן, העבודה מתבצעת בצד אחד של הכביש ולא כפי העולה משאלתך.
 
על כן, אנו שבים ומבקשים בכל פעם מציבור הנהגים להקפיד על נהיגה זהירה תוך הישמעות לתמרורים ולסימני הדרך.
 
טבען של עבודות כביש שהן יכולות להוות מטרד זמני אך בסופן ולאחר שהושלמו העבודות, כל הציבור ירוויח מתוצאותיהן. על כן מותר להתאזר במעט סבלנות."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה