חג פורים שמח: מד"א מזהירים מפני משחקים מסוכנים


להאזנה לתוכן:

לקראת חג הפורים, במד"א מפרסמים הנחיות לשמירה על בטיחות הילדים במהלך החג והנחיות לטיפול במקרים של פגיעות שונות.


עוד בטרם החל חג הפורים, כבר נרשמו במד"א מספר פציעות שנגרמו כתוצאה מאביזרי החג עימם משחקים ילדים.
 
באשדוד נפצע השבוע בן 9, לאחר שנפץ שהיה בכיסו התפוצץ והוא טופל כשהוא סובל מכוויות. בעקבות המקרים, מבקשים במד"א להדגיש את הנחיות הבטיחות הבאות:

1.      כל סוגי הנפצים אסורים כליל לשימוש - רקטות, זיקוקים גדולים ו"נחש נפץ" מסתובב. שימוש בנפצים מסוג זה, עלול לגרום לכוויות קשות ואף לקטיעת איברים במקרים מסוימים.

2.      כמו כן אסור לשימוש אקדח צעצוע היורה כדורי פלסטיק, ועלול לגרום לחבלות חמורות ובלתי הפיכות בגוף.

3.      את קפצוני הנייר ואת הפיקות לסוגיהם יש להפעיל באמצעות אקדח צעצוע המיועד לכך בלבד, ולא בעזרת שום אמצעי אחר.

כמו כן, אין לשמור פיקות וקפצונים בכיס, מחשש להתפוצצות. אין לירות פיקות ודומיהן בקרבת האוזניים והעיניים - מחשש לנזק בלתי הפיך.

לצד ההנחיות, ערכו היום במד"א הערכת מצב מיוחדת לקראת החג. בהערכת המצב הוחלט כי כלל כוחות מד"א יעלו את רמת הכוננות שלהם החל ממחר (יום ו', 18.03) ועד ליום ב' (21.03). בנוסף, לומדים כוחות מד"א את כלל הנתיבים שייסגרו במהלך אירועי העדלאידע ברחבי הארץ על מנת לתכנן את נתיבי הנסיעה הרלוונטיים במידת הצורך. מסוק מד"א נמצא אף הוא בכוננות ויוזנק על פי הצורך.

על מנת לצמצם את כמות הפגיעות האפשרית במהלך החג, מפרסם מד"א הנחיות בטיחות בשימוש ובהכנת תחפושות לקראת החג:

1.      בזמן הכנת תחפושות ביתיות יש להקפיד על שימוש בחומרים שאינם דליקים. צמר גפן, נוצות טבעיות ויריעות מפלסטיק הם דוגמה לחומרים שעלולים להיות דליקים.
 
2.      יש להקפיד כי התחפושת תאפשר לילד להיות נייד ושתהיה נוחה. יש לוודא כי היא לא לוחצת על הגוף, שמסכות תכלולנה פתחי אוורור למניעת חנק ועוד.
 
3.      אין להתקרב למקור אש כלשהו עם תחפושת מחשש להתלקחות. שמרו מרחק מתנורים, סיגריות בוערות ועוד.

4.      יש לנהוג במשנה זהירות עם כל סוגי התרסיסים: ספריי לשיער, ספריי שלג וכו'. אין לרסס על הפנים או על הגוף או בקרבת מקור אש. חומרים אלה דליקים ביותר.
 
5.      אם מכבסים תחפושת מומלץ לשלוח אותה לניקוי יבש, משום שכביסה רגילה עלולה לפגוע בעמידות התחפושת לאש.
 
 
במקרה של התלקחות, יש להשכיב את הנפגע, לגלגלו בחול או בעפר, או לכבות את האש בכמות גדולה של מים, או להחניקה באמצעות שמיכה רטובה. את ראש הנפגע יש להקפיד לא לכסות מחשש לחנק. כמו כן, אין להסיר בגדים חרוכים ואין למרוח משחות שומניות על הכוויות, אלא לקרר את מקום הכוויה במים זורמים פושרים.
 
במקרה של חדירת ספרי שלג לעיניים יש לשטוף בהרבה מים.
 
במקרה של חדירת גץ אש לעין יש לשטוף אותה במהירות במים ולהעביר את הנפגע למתקן רפואי קרוב.
 
יש להקפיד על הימצאות תיק עזרה ראשונה תקני של מגן דוד אדום בכל מסיבת פורים ובכל אירוע המוני. במקרה חירום, יש להזעיק במהירות האפשרית את מד"א בטלפון 101.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "על מנת לשמור על שמחת החג שלמה, ולהימנע מפציעות מיותרות אני קורא להורים למנוע מילדיהם מלרכוש נפצים מסוכנים שמשחק בהם עלול להסתיים בפציעות קשות ולנהוג במשנה זהירות בכל אביזרי החג. למרבה המזל, עד כה הסתיימו המקרים  בפציעות קלות, אולם זה היה יכול להיגמר באסון. מד"א מאחל לכל בית ישראל חג פורים שמח".  

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה