טיל ששוגר לעבר אשדוד סוקל ע"י חיל האוויר


להאזנה לתוכן:

טיל שהיה אמור להיות משוגר הבוקר לעבר העיר אשדוד, הושמד בהצלחה ע"י חיל האויר של צה"ל.

מה שמחזק את התחושה כי ההחלטה על הפסקת הלימודים לא הייתה שגוייה.

ילדי אשדוד יצאו היום לחופשה כפויה לאחר שועדת מל"ח של עיריית אשדוד החליטה על ביטול הלימודים בעיר להיום ומחר, עד להערכת המצב הבטחוני במוצאי השבת הקרובה.

מטוסי חיל האויר שתוקפים בשעות אלו ובילי אמש את אנשי החאמס בעזה, יצרו חשש לניסיונות תגובה בלתי פוסקים ע"י שליחת טילים לאזורנו.

נכון להיום המסוקים והמטוסים החגים מעל שמי עזה, לא מאפשרים לארגונים לשגר טילים, אולם סגירה זו אינה הרמטית .

ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב שהתקיימה בשיתוף כל הגורמים המקצועיים בעיריית אשדוד וגורמי הביטחון. ד"ר יחיאל לסרי: "לאור ההסלמה שהחלה באזורנו ואמש אף נשמעה אזעקה ברחבי העיר אשדוד, ובמיוחד לאור נפילת הטילים בעיר באר-שבע, שהינה עיר דומה במאפייניה, בריחוק מעזה  ובגודלה לעיר אשדוד, קיבלנו החלטה שבכל הנוגע לביטחון המלא של ילדי העיר, אנו נוקטים במשנה זהירות ולא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך ובגני הילדים בעיר אשדוד, בימים חמישי ושישי".

"אשדוד, העיר החמישית בגודלה עם מתקנים אסטרטגיים ומערכת חינוך המונה למעלה מ-50 אלף ילדים, הלומדים במוסדות שבחלקם יש מיגון חלקי, לא תוכל להסכים לטפטוף ירי טילים לאורך זמן" הוסיף ד"ר לסרי.

במוצ"ש, תתקיים הערכת מצב נוספת ובהתאם לנתונים שיונחו בפני ראש העיר, יתקבלו ההחלטות לגבי המשך ההתנהלות.

מוקדם יותר הבוקר, פנו הורים מודאגים למערכת אשדוד נט והביעו חשש ממוכנות הגנים העירוניים למקרה חירום.

"במקרה של אזעקה, לא יהיה לילדים מקום בממ"ד בגן הילדים", כך מתלוננים הבוקר הורים לילדים בגני הילדים העירוניים. הורים מודאגים, שהגיעו בשעות הבוקר לגני הילדים, בדקו את הממ"דים והמקלטים. הם הופתעו לגלות שחדרי הביטחון אליהם אמורים להיכנס הילדים בשעת חירום, עמוסים בציוד של הגן.

אבי, אבא של ילדה באחד מגני הילדים בעיר: "אני לא רגוע בכלל. יכולים להיכנס לחדר אולי 10 ילדים. איפה יכנסו עוד 20 ושתי הגננות. אני חושש שבמקרה של אזעקה, הילדים שלנו לא יהיו מוגנים".

למערכת "אשדוד נט" זרמו תלונות של הורים מודאגים נוספים, שטענו שמוסדות החינוך, בעיקר הגנים, אינם ערוכים מספיק להתמודד עם אזעקת אמת.לדברי אחת הפונות, הגננת אמרה שאנשי ביטחון של העירייה אישרו את הממ"ד.

במבצע עופרת יצוקה, כאשר החמאס המטיר טילי גראד על אשדוד, נפגעו שני גני ילדים בעיר. אחד בסיטי ואחד ברובע ג'. הגנים לא היו מאוכלסים ונמנע אסון כבד.

בתמונה: כך זה נראה בפעם הקודמת באחד מגני הילדים באשדוד. (באדיבות חדשות 2)

כל הדיווחים על האירועים מההסלמה האחרונה בדרום:

טיל גראד שוגר לכיוון העיר ונפל דרומית לעיר

אישה לקתה בליבה בעקבות האזעקה ונפטרה

עקב המצב: הלימודים באשדוד לא יתקיימו בימים חמישי ושישי

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה