בעיית המסתננים בין כותלי בית הספר


להאזנה לתוכן:

היום הבינלאומי לציון זכויות האדם, בסימן "כיבוד זכויות הפליט בישראל", התקיים בחדר המורים של מקיף ו'. נרשמה ערנות מיוחדת לאור הדיונים הסוערים והעמדות השונות שהוצגו בהם.


המורים בבית הספר מקיף ו' התכנסו בחדר המורים של בית הספר, לישיבת מליאה מיוחדת על מנת לדון בזכות הפליט בישראל. הנושא הטעון הזה מלווה את ישראל הרבה מאוד שנים, אך לאחרונה מקבל הוא ביטוי חדש עם בעיית הפליטים, העומדת במרכז הדיון הציבורי, כאשר בעיית המסתננים היא אחת מההגדרות למעמד הפליטים הללו. התכנסות המורים והדיון בנושא התקיים בבית הספר, לציון היום הבינלאומי לזכויות האדם, ונערכו בו סדנאות, הרצאות והבעות עמדות. 

בשלב הראשון של היום המיוחד התקיימו סדנאות, במהלכן ניסו מנחים מצוות ההדרכה ("המעורר"), בצוותא עם סגל המורים, לרדת למשמעות המצב של להיות פליט בודד, וזאת מתוך ראיית ההיבט האנושי והחברתי. כמו כן, נעשה ניסיון לברר מה הפתרונות הנכונים והראויים למצבים אנושיים העולים מן הסדנא וכיצד יהיה על מדינת ישראל להתמודד עם אחת הבעיות הקשות העומדות לפתחה. להעצמת הדילמה ולהבהרת הסוגיה צויין כי מדינת ישראל חתומה על האמנה לזכויות האדם ושם נכתב, בסעיף א' לאמנה, כי "כל בני האדם נולדו בני חורין ושווים בערכם ובזכויותיהם". 

בהמשך התכנסו המורים בספריה, ע"ש תומר נוב ז"ל, והקשיבו להרצאה המאלפת של מר מורן אופק (הוועד למלחמה ברצח עם), אודות הרקע להיווצרות בעיית  הפליטים  בסודן  והשלכותיה  על  מדינת  ישראל.  ההרצאה  הייתה  מלווה  בסרטון מצמרר ובסיומה נוצר שיח ער בין המנחה למורים, ובינם לבין עצמם. 

לאחר מכן, בדיון עצמו, התעוררה השאלה איזו עמדה יש לגבש ביחס לתופעת הפליטים ובעקבותיה הועלו רעיונות, ע"י המנחה וצוות המורים, כיצד ניתן לסייע במציאת פתרונות ראויים. בדיון השתתפו כל צוות המורים והנהלת בית הספר ומנהל בית הספר מר אבי קורן, הביע את הצורך במציאת פיתרון הומניטרי לבעיה הסבוכה, תוך שהוא מתריע מפני הסכנה שבהתעלמות מההתמודדות, לאור הנתונים המדאיגים של העלייה במספר הפליטים המסתננים לישראל, ומפני הסכנה שבגילויי גזענות כלפיהם. 
 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה