וידאו: אוהל האיכות לנוער באשדוד


להאזנה לתוכן:

"יוזמה של בני נוער מאשדוד, שהחלה לפני שלושה חודשים (באוקטובר), הפכה לפרויקט ערכי וייחודי מן המעלה הראשונה שיתגלגל בכל הארץ". על כך מעידה גב' חנה ארז – מפקחת רשותית במינהל חברה ונוער מחוז דרום, אשר הביעה הערכה והתפעלות מהנוער האיכותי של אשדוד. גב' ארז ציינה כי באוקטובר השנה, חברי מועצת התלמידים והנוער הארצית, בהם נציגי אשדוד, פנו אל שר החינוך גדעון סער בבקשה להקמת אוהל גדול אליו יוכלו להגיע קבוצות תלמידים מהשכבה הבוגרות, ולדון בסוגיות ובנושאים ערכיים המעניינים אותם

 

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שמעודד את הנוער למעורבות גוברת בחיי הקהילה ובנטילת אחריות על חייהם וסביבתם, נענה מיד לפניית משרד החינוך והעמיד לרשותם כל סיוע אפשרי. התוצאה: שיתופי פעולה הדוקים של גורמים רבים ובהם משרד החינוך - מינהל חברה ונוער מחוז דרום, עיריית אשדוד באמצעות מחלקת יוזמות חינוכיות במינהל החינוך, החברה העירונית לתרבות הפנאי באמצעות תחום חברה ונוער, הרשות העירונית למאבק באלימות ובהתמכרויות, משרד הביטחון – מערך מג"ן וצבא ההגנה לישראל.

כבר אתמול, בשעות הבוקר המוקדמות, ניתן היה להבחין בתכונה לא שגרתית ברחבה הגדולה שמול בניין העירייה, כאשר קבוצת פועלים היו עסוקים בהקמתו של אוהל ענק - אוהל איכות החברה, שיארח במשך 3 ימים מאות תלמידים מבתי הספר העל יסודיים באשדוד. המיזם נולד ע"י בני נוער מאשדוד שביקשו ליצור אווירה נוחה לדיון בשאלות ערכיות המעניינות אותם. התוצאה: אוהל ענק, מאות תלמידים ופרגון אדיר לנוער מאשדוד.

היום, בשעה 09:00 בבוקר, יכלו מאות התלמידים הראשונים להתכנס לתוך האוהל ולפתוח מרתון של פעילות שיתפרש על פני שלושה ימים רצופים. במהלך הימים הללו יתקיימו הרצאות, שישה מושבי דיון (פאנלים), הצגות ומופעים ובסופו של כל מפגש יתקיימו שולחנות שיח בנושאים הבאים:
1. שירות משמעותי בצה"ל שיעסוק בסוגיות הבאות: "להיות אדם במדים", "מחסום אדם לאדם אדם", "להתגייס עם ערכים", "מוכנות לגיוס", "משמעות דמותו של החייל הישראלי" ו"מוכנות לגיוס והרשות נתונה".
2. אלכוהול לא!! שיעסוק בתופעת האלכוהול בקרב הנוער ויעלו לדיון הנושאים הבאים: "שומרי הסף", "אלכוהול לשם מה?", "שומרי הסף בקהילה" ומקומו של האלכוהול בתרבות הפנאי.

גב' אילנה בן לולו, מנהלת מחלקת יוזמות חינוכיות במינהל החינוך ומפיקת האירוע מטעם העירייה, הנחתה את טקס הפתיחה וציינה בסיפוק שבני הנוער מאשדוד בחרו את כל הנושאים שידונו בימים הללו והם גם ינחו את רוב הדיונים והפאנלים. היא ציינה עוד כי במהלך הימים הללו, בין מושבי הדיון ושולחנות השיח, יוקרנו סרטים, יועלו הצגות ויתקיימו מופעים שונים העוסקים בנושאי החברה הנ"ל.

בדברי הברכה של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, במושב הפתיחה, הוא שיבח את היוזמה ואת שיתופי הפעולה של כל הגורמים שנטלו חלק במיזם ובעיקר פרגן לבני הנוער המקומיים "אותם אפשר לראות היום בכל מסגרת התנדבותית". ד"ר לסרי ציין ש"הרעיון העומד בבסיסו של החינוך הערכי הוא ליצור אזרח טוב, יהודי ערכי המעלה את תרומתו לחברה בכל הפרמטרים". הוא ציין שהנושאים שנבחרו למיזם הנוכחי הינם חשובים ביותר אך "אזרח טוב צריך לבוא לידי ביטוי גם כשהוא אוחד בהגה, כשהוא מנהל עסק ומתייחס בהגינות ללקוחות, כהורה בביתו ובכלל בכל תחומי החיים".

גב' עמירה חיים, מנהלת מחוז דרום של משרד החינוך, פרגנה לבני אשדוד וציינה ש"היוזמה האת של הנוער מאשדוד הינה אמירה משמעותית המבטאת את רצונם לחברה איכותית יותר". היא הבהירה שחינוך היא משימה שתוצאותיה לא נראות מיד אבל "כולנו שותפים בבניית המדינה, אנחנו נלחמים עדיין על קיומנו ולכן חשובה ההשקעה בחברה איכותית".

ראש מינהל החינוך מר אריה מימון הפתיע עם נתונים מאוד מחמיאים לנוער המקומי כאשר ציין שכ-8,500 בני נוער מאשדוד נוטלים חלק בפעילות התנדבותית בהרבה מאוד גופים ותחומי עניין. הוא ציין ש-90% מהתלמידים, הלומדים במסגרות החינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, מתגייסים לצבא ובאשדוד יש בסיס מצוין שבו ניתן לדבר עם הנוער על תרומתם המשמעותית לחוסנה של החברה.  

גם נציגת מועצת התלמידים והנוער העירונית, שירן לוקסמבורג, הצטרפה אל המחמאות בהדגישה כי "הנוער באשדוד הפגין תמיד איכפתיות, אבל לאחרונה ניכרת עלייה משמעותית בתרומת הנוער במגוון תחומי חברה וקהילה". היא הדגישה שתרומה זו מתקיימת עוד טרם גיוסם לצבא ומן הסתם הם יבואו לידי ביטוי גם באתגרים שיעמדו לפניהם בשירותם הצבאי.

בסיום הטקס יכלו מאות התלמידים לשמוע את ההרצאה הראשונה מפיו של נציג הצבא, שדיבר על הנושא "להתגייס עם ערכים", לסייר בין עמדות ההסברה שהציגו את חילות צה"ל מחוץ לאוהל ולהתרשם מהמידע המגוון ומאפשרויות השירות המוצעות להם.

הגורמים המארגנים מציינים שמדובר באוהל ענק המכיל כ-250 תלמידים בו זמנית, ובמהלך הימים הבאים יבקרו בו מאות תלמידים מכל בתי הספר התיכוניים, בשעות הבוקר והצהריים, וכן בני נוער הפעילים במתנ"סים ובתנועות הנוער, בשעות אחר הצהריים. כן משתתפים צוותי החינוך והורים המוזמנים ליטול חלק בכל המושבים ולהאזין לכל הדיונים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה