סכנה! בעקבות הסופה עצים רבים ברחבי העיר בסכנת קריסה


להאזנה לתוכן:

בעקבות הרוחות החזקות שנשבו באשדוד בימי הסופה, ניזוקו עצים רבים ברחבי העיר והם מהווים סכנה לציבור. כתב "אשדוד נט" תיעד מספר עצים כאלה, שנמצאים על סף קריסה ברחבי העיר. בעקבות פניית "אשדוד נט", טיפלו במחלקת הנטיעות במפגעים באופן מיידי. ערנותכם חשובה

באשדוד עובדים במרץ כדי להחזיר את העיר למסלול, לאחר טלטלה חזקה שקיבלנו ממזג האוויר. באזורים רבים ברחבי העיר עוד ניכרים סימני הסופה, וצוותי מנהל התפעול, שחשוב לציין שעובדים ללא הפסקה כדי להחזיר את המצב לקדמותו, יגיעו בסופו של דבר לכל הנקודות בעיר שהסופה הותירה בהם סימנים.

אחד המקומות שספגו רוחות וחול ללא הרף היה רובע ט'. חולות רבים מהדיונה ורוחות עזות היכו את קו הבניינים הראשון (צמוד לכביש מנחם בגין). השבוע, בסיור במקום, גילנו עצים רבים בשדרות מנחם בגין הנמצאים בסכנת קריסה של ממש. חלקם קיבלו זוית חדה מאוד וצמרת העץ הייתה במרחק מטר וחצי מהמדרכה בה המשיכו לצעוד באין מפריע הולכי רגל.
אחד מתושבי העיר, שרואה אותנו מצלמים, מספר לנו שהוא צועד באופן קבוע במקום, ושמאז הסופה הוא חושש לצעוד במקום. שאלנו אותו אם דיווח על המפגע למוקד העירוני, והופתענו לשמוע ממנו שהוא לא דיווח.
במקום אחר בו ביקרנו, בשדרות הרצל פינת מנחם בגין (רובע הסיטי) נשען אחד העצים בצורה הזויה, יש לומר, על מוט ברזל שהוצב במקום כדי לתמוך בו. העץ נמצא בנטיה, ויכול ליפול גם לשני צדדיו, שם אין ברזל תומך.
צילמנו את המפגעים ושיגרנו לעירייה. יש לציין שמייד עם קבלת פנייתנו, הגיעו צוותים לשדרות מנחם בגין וכרתו את העצים, פן יקרסו וחס ושלום יגרמו לנפגעים ונזקים. פגיעה מעץ שקורס עלולה להיות קשה ביותר וקטלנית. תושבת אשקלון, שעץ קרס עליה במהלך הסופה לפני שבועיים, עדיין מאושפזת במצב קשה בבית החולים.
במהלך הסופה טיפלו אנשי המוקד העירוני ביותר מ- 120 עצים שקרסו או ענפים שנגזמו לאחר שנפלו והיוו סכנה לציבור. ברחבי העיר ישנם אלפי עצים ואנשי מחלקת הנטיעות, הפיקוח והמוקד העירוני, אינם יכולים לזהות כל מפגע שכזה. לכן חשוב שכולנו נתגייס ונודיע למוקד 106 על כל חשד לעץ שעלול להתמוטט. פנייתכם וערנותכם יכולה להציל חיים.
תגובת אגף הנטיעות של עיריית אשדוד:
 
"כזכור, הסופה האחרונה שפקדה את אשדוד היתה חסרת תקדים בעוצמתה, הן במשקעי הגשם והן במהירות הרוח שהגיעה ל-120 קמ"ש (הגבוה ביותר בישראל). עוצמת הסערה הסבה נזקים לא מבוטלים הנאמדים בעלויות חסרות תקדים, ובהם קריסת עצים וענפי עצים שנפגעו ברחבי העיר. מבדיקה שנערכה מיד לאחר שוך הסערה נמצא כי רוב העצים שקרסו היו בשטחים פרטיים. חלק מהעצים "התכופפו" מעוצמת הרוח ובחלק מהעצים נתלשו ענפים".
 
"במהלך הסופה, צוותים של אגף הנטיעות טיפלו בכל העצים שקרסו ובעצים שענפים נפלו מהם. לאחר הסופה נערכו סיורים רחבים יותר לבדיקת הנזקים והטיפול בעצים שנפגעו. במהלך השבוע האחרון נעשו לא מעט עבודות ובהם גיזום עצים, מתן תמיכה לעצים ש"התכופפו" ונטיעות חדשות במקומות שנצרכנו לכך. בכל מקרה, במקומות שנאלצנו לכרות עץ (כיוון שקרס ולא נתן לעצבו מחדש) יש בכוונת האגף לנטוע עץ חדש בקרבתו".
 
"העצים שבתמונות שצירפת, טופלו במהלך השבוע האחרון".
עץ נתמך על בזנט (מוט ברזל) באזור הסיטי
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה