התקציב: מיליארד ותשעים ואחד מליון ₪


להאזנה לתוכן:

מועצת העיר אישרה בשבוע שעבר את תקציב העירייה לשנת 2011. התקציב, למעלה ממיליארד שקל, מיצג את מדיניות העירייה לשנה זו: השקעה גדולה וגידול משמעותי בסל השירותים הניתנים לאזרח, ומתן תשומת לב גדולה יותר לחינוך ולחזות העיר. שנה חדשה יוצאת לדרך.

 

 
טבלה 1:
 
הטבלה מראה את העלייה בתקציב העירייה, החל משנת 2006 ועד לשנה הנוכחית. גידול של למעלה מ-25% המלמד על צמיחה מתמדת בפעילות העירונית.
 
תקציב עיריית אשדוד עומד השנה על מיליארד ותשעים ואחד מליון ₪. עלייה של כ-8.55% מתקציב אשתקד ועלייה של למעלה מ-25% מאז שנת 2006. ניתוח התקציב, כפי שאושר השבוע בישיבת מועצת העיר, מלמד שחל גידול משמעותי בסל השירותים הניתנים לתושבי העיר. כיום, הסל עומד על כ-5,400 ש"ח לתושב, לעומת 4,858 ש"ח. מדובר בעלייה של כ-550 ₪ שהם מעט יותר מ-11%. לעומת זאת תעריף הארנונה למגורים באשדוד הוא הנמוך ביותר מבין 10 הרשויות הגדולות בישראל, ועומד על 35.13 ₪!! (אגב: ירושלים עם התעריף הגבוה ביותר בסה"כ 64.63).
 
 
 
טבלה 2:
 
השוואת תעריפי הארנונה בין 10 הערים הגדולות בישראל מלמדת שאשדוד גובה את תעריפי הארנונה למגורים, הנמוכים ביותר ובמיוחד שהעירייה לא ביקשה העלאת ארנונה השנה..
 
 
עוד ניתן ללמוד מניתוח התקציב על חלוקת התקציב כאשר 61% מהתקציב מיועדים לשיפור ושדרוג איכות החיים בעיר ורק 35% מיועד לשכר. גם בנתון זה אשדוד רושמת הישג גדול מבין עשרת הערים הגדולות בישראל.
 
 
טבלה 3:
 
61% מתקציב 2011 המוקדש לפעולות העירייה עבור האזרח ו-35% בלבד לצרכי שכר מלמדות על יעילות ארגונית והקצאת מכסימום משאבים לטובת הציבור.
 
 
עיריית אשדוד שמקפידה על שקיפות מירבית מציגה גם שקיפות בתחום הכספי ומאפשרת לציבור לעיין בנתונים התקציביים וללמוד מהם על חלוקת התקציבים בין היחידות העירוניות, על המדיניות העירונית ועל הדגשים המעמידים התושב במרכז העשייה העירונית. כך למשל אפשר להבחין בגידול המשמעותי בתקציבי החינוך, הרווחה, התפעול התרבות והספורט. גידול בולט ניתן גם לנושא הביטחון האישי של התושב, והמוקד העירוני ששודרג לאחרונה יפעל לראשונה 24 שעות ביממה, במטרה לשפר את המענה לתושב במשך כל שעות היממה.
 
תקציב 2011 נותן גם מענה למעמד האישה כאשר מועצת הנשים העירונית זוכה בו לתמיכה ותחל בהפעלת פרויקט "עיר ידידותית לנשים", תרחיב את הפעילות בבתי הספר במסגרת "נוער מוביל שינוי" ותקיימנה סדנאות לקידום נערות למגמות מדעיות.
 
ראש העירד"ר יחיאל לסרי: "שנת 2011 תוקדש באופן מובהק לקידום נושאי הניקיון והתחזוקה העירונית. לנושאים אלו, הקשורים במישרין לשיפור השירות לתושבים, תינתן עדיפות עליונה במעלה. בנושא זה תימדד האחריות האישית של כל עובד ועובד, כל אחד בתפקידו, להוביל את העיר, לרמה הגבוהה ביותר, כיאה לעיר מובילה בארץ".
 
בתחום החינוך חל גידול בכל יחידות המינהל. על כך אומר ראש העיר: "תחום החינוך עומד בראש מעיננו גם השנה, ואנו נדאג לתקצבו בעדיפות גבוהה ביותר. מינהל החינוך יקבל את התמיכה הנדרשת בכדי להמשיך וליצור תוכניות ופרויקטים חדשים וייחודיים, לקידום ילדינו. המטרה שלנו היא להקנות את החינוך הטוב ביותר, לשפר את הישגי התלמידים, לחזק את הצד הערכי, לקדם את המצוינות ולצמצם פערים בין המגזרים השונים".
 

התקציב, שהוגש למועצת העיר, מובא לאחר שעבר בדיקה והסברים ע"י המנהלים והממונה על הכספים ממ"ק הרב עמרם כנפו, והשנה הוא מוגש לראשונה כספר תקציב מפורט ביותר. המשמעות היא פירוט אומדנים ותחזיות שנלקחים בחישוב התקציב, של היחידות העירוניות, בהתאם למציאות שנוצרת בשטח כמו: החלטות ממשלה, הסכמי שכר, מדדים כלכליים הנכפים על הרשות המקומית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה