משלחת אשדודית ביה"ס לקצינים של הצבא


להאזנה לתוכן:

משלחת מאשדוד בראשות ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ביקרה השבוע בבה"ד 1 ובבסיס חיל האוויר בנבטים. לסרי: "הסיור בבה"ד 1 ובבסיס נבטים נערך כהמשך ישיר למגוון רחב של פעילויות ופרויקטים שאנו מקיימים להעלאת מספרם של המתגייסים לצה"ל"

במסגרת תכנית רחבת היקף שמוביל ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, להעלאת אחוז המתגייסים בעיר לצה"ל בכלל ולשירות משמעותי בכלל, ביום שני השבוע יצאה משלחת שכללה את בכירי העירייה ומנהלי בתי הספר העל יסודיים לסיור בבית הספר לקצינים בה"ד 1 ובבסיס חיל האוויר בנבטים.

המשלחת מאשדוד שמעה סקירה ממפקד בה"ד 1 אלוף משנה ערן ניב, אשר הציג בפניה את מסלולי הכשרת הקצונה ואת העקרונות החינוכיים המנחים את התהליך הזה. מיד לאחר השיחה עם אל"מ ניב נערך פאנל עם שבעה צוערים בקורס קצינים, בנושא הגיוס לצה"ל ובאתגרים והחוויות המאפיינים את שירותם הצבאי.

ראש העיר ד"ר לסרי שאל את הצוערים על תקופת לימודם, וניסה ללמוד מהם מה גרם להם לרצות להתגייס ליחידות קרביות. רוב הצוערים דיברו על כך שנחשפו לתכנים צבאיים במהלך כיתות י' עד י"ב, אך ציינו כי לדעתם הגורם המשמעותי לגיוס משמעותי מתחיל מהחינוך בבית.

ד"ר לסרי: "הסיור בבה"ד 1 ובבסיס נבטים נערך כהמשך ישיר למגוון רחב של פעילויות ופרויקטים שאנו מקיימים להעלאת מספרם של המתגייסים לצה"ל. במהלך היום שמענו קולות חיים מהשטח של חיילים וקצינים שזיכרונותיהם מתקופת הלימודים עדיין טריים". 

בביקור בבסיס חיל האוויר נבטים, פגשה המשלחת האשדודית את סגן מפקד הבסיס, אלוף משנה ד' אשר הציג להם את ייעוד ומשימות בסיס נבטים ואת הפעילות החינוכית המתקיימת בבסיס.

לאחר מכן ביקרה המשלחת בטייסת קרב ולאחר מכן פגשה את מפקד בסיס נבטים, תת אלוף ע' אשר הביע את החשיבות הרבה שהוא רואה בביקור וברך את המשתתפים. "המסקנה החד משמעית מהיום המיוחד והמאוד לא שגרתי מאוד ברורה", סיכם ראש העיר ד"ר לסרי, "עלינו להמשיך ולפתח את הפרויקטים החינוכיים לערכים, ולעשות זאת באופן אינטנסיבי ולאורך זמן. כיום אנו פועלים בפרק הזמן המיידי בקרב בתי הספר העל-יסודיים, כאשר ייבנו תכניות ייחודיות שילוו את ילדי העיר אשדוד מגן הילדים".  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה