מנסים להערים קשיים במכרז להקמת בית חולים באשדוד


להאזנה לתוכן:

"מיזמים", שניגשה לשלב הראשון במכרז עם עמותת רפואה וישועה ואפריקה ישראל, פנתה לועדת המכרזים של האוצר כדי שזו תבדוק אם לא נפל פגם בהתנהלות "אסותא" במכרז להקמת בית חולים באשדוד, דבר שיכול לפסול לדבריהם את הצעת אסותא. כזכור, אסותא הייתה היחידה שהגישה הצעה במכרז הסופי. בועדת המכרזים מציינים שכל מהלכי "אסותא" תואמו עם הועדה

 
לא מוותרים בקלות: רפואה וישועה, העמותה שבונה את חדר המיון הקדמי באשדוד, פנתה באמצעות "מיזמים", הקבוצה שדרכה ניגשה למכרז להקמת בית חולים באשדוד, אל ועדת המכרזים של האוצר. בקבוצה טוענים שהכרזתה של אסותא על "דניה סיבוס" כמי שזכתה במכרז לבניית בית החולים באשדוד מטעמה, יש בה טעם לפגם.
 
במכתב ששיגר אברהם אופק, מנכ"ל מיזמים, הוא כותב: "נבקש לבדוק האם לא נפל פגם בהתנהלות המכרז ובהצעת המציע המחייב פסילת ההצעה מלכתחילה, בנסיבות שנוצרו".
 
במכתבו מציין אופק ש"בהתאם למסמכי המכרז על המציע היה להציג כבר בשלב המיון המוקדם שפורסם על ידכם באוגוסט 2008 את קבלן ההקמה עמו התקשר". עוד הוא מציין במכתבו לועדת המכרזים: "בהתאם לסעיף 10.1.1 במכרז רשאים להשתתף מציעים שהשתתפו בשלב המיון המוקדם ואושרו ע"י הועדה. משאושר המציע על ידי הועדה היה עליו להגיש מענה למכרז בהלימה לאשור הצעתו בשלב המיון המוקדם".
 
אופק מציין במכתבו שדניה סיבוס, באמצעות אפריקה ישראל, הייתה קשורה עימם בהתקשרות חוזית כאשר ניגשו למכרז להקמת בית חולים באשדוד. עוד כותב אופק: "בהתאם לסעיף 10.3 "הגשה אחת" חל אסור להסדר, או שתוף פעולה בין תאגידים הקשורים למציעים שונים, ראוי על כן לבדוק אם אין פגם בעצם התנהלות המגעים בין אסותא לבין דניה סיבוס בתהליך הכנת המענה למכרז".
 
אופק מבקש בהמשך מכתבו לקבל הבהרות אם נערכו שינויים בתנאי המכרז, ואם נערכו כאלה, מדוע קבוצת "מיזמים, לא קיבלה על כך הודעה.
 
כזכור, קבוצת "מיזמים", שריכזה את עמותת רפואה וישועה, אפריקה ישראל ודניה סיבוס, ניגשה לשלב הראשון של המכרז ואף עברה לשלב השני, ביחד עם אסותא וקופ"ח כללית. ב"מיזמים" בחרו שלא להמשיך בתהליך מסיבותיהם שלהם. גם קופת חולים כללית לא הגישה הצעה ורק "מכבי שירותי בריאות", באמצעות חברת הבת שלה "אסותא" הגישה הצעה לבניית בית החולים. גורמים שונים מציינים שהצעתה של "אסותא" אטרקטיבית וסיכוי גבוה מאוד שהיא תעמוד בתנאי הסף של המכרז.
 
בנוסף, קבוצת "מיזמים" שבראשה עומד פרופ' אברהם אופק, היא מי שמנהלת עבור עמותת 'רפואה וישועה' את בנייתו של חדר המיון הקדמי, בסמוך לתחנת מד"א בעיר.
 
כעת, עם פניית "מיזמים" לועדת המכרזים, לא ברור מדוע בדיוק באה הפניה, אם היא החליטה שלא להתמודד במכרז. נראה שאין מדובר בסוף פסוק מבחינתם, ויתכן מאוד שבמידה ותשובות ועדת המכרזים לא יספקו את "מיזמים", היא תפנה לערכאות משפטיות.
 
תגובות
 
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "חברת אסותא פנתה לקבל את אישור הוועדה הבינמשרדית לשינוי קבלן ההקמה, אישור זה ניתן על ידי הוועדה לאחר שבחנה את מכלול הנסיבות לבקשה".
 
מחברת "אסותא" מרכזים רפואיים נמסר בתגובה: "אסותא פעלה בהתאם לכללי המכרז ובתאום מלא עם ועדת מכרזים כולל בנוגע לדניה סיבוס".
 
טל רבינא, דובר חברת דניה סיבוס, מסר בתגובה: "צירופה של דניה סיבוס כקבלן ההקמה של קבוצת אסותא אשדוד נעשתה ע"פ חוק, באישור ועדת המכרזים וע"פ תנאי המכרז. פנייתו של פרופ' אופק תמוהה, בלשון המעטה, שכן קבוצת מיזמים שבראשותו, היא שהודיעה – מטעמיה שלה, על הסתלקותה מהמכרז, כבר בחודש אפריל 2010 ".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה