ביהמ"ש פסל החלטת נמל אשדוד לאסור על עובד לעסוק בעיסוק נוסף


להאזנה לתוכן:

מנהל עבודה במתקן התפזורת בנמל אשדוד, שהוא גם שופט כדורגל בליגת העל ועוזר מאמן כדורגל, תבע את הנמל ואת סמנכ"ל משאבי האנוש, לאחר שביטלו את ההיתר שניתן לו לעסוק בעבודות הנוספות, לטענתו בגלל סכסוך עם עובד בכיר בחברה

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע, כי החלטת הנהלת נמל אשדוד, לפיה יש לבטל היתר שניתן לעובד לעסוק כשופט כדורגל בנוסף לעבודתו בנמל, נלקחה משיקולים זרים.
שלמה בניטה (התובע), עובד בנמל אשדוד, משמש מזה כ-17 שנה כעוזר שופט בכיר בליגת העל בכדורגל וכמאמן כושר גופני, כאשר מעת לעת, ניתן לתובע היתר לעבוד בעבודה נוספת ע"י הנהלת הנמל. נוכח סכסוך חריף שהתגלע בין התובע ובין עובד בכיר בנמל , הודע לתובע כי בוטל ההיתר שניתן לו על ידי ההנהלה, ולכן לא יוכל יותר לעבוד בעיסוקיו הנוספים.
לטענת התובע, ההחלטה על ביטול ההיתר הינה החלטה כוחנית שבבסיסה עומד הסכסוך בינו ובין העובד הבכיר, ולפיכך נתקבלה משיקולים זרים, ובניגוד לכללי הצדק הטבעי. כן טען, כי ההחלטה גורמת לו נזק כבד, ואילו הנמל עצמו כלל לא נפגע מעיסוקו הנוסף.
לטענת הנמל, ההחלטה מבוססת על שיקולים סבירים, שכן עבודתו הנוספת של התובע גרמה למתחים בינו לבין העובד הבכיר, אשר גרמו לאי-תקינות ביחסי העבודה במחלקות השונות בנמל, וכתוצאה מכך, נפגע השירות שהנמל סיפק ללקוחותיו.
השופטת יעל אנגלברג שהם קבעה, כי ההחלטה למתן היתר לעסוק בעיסוק נוסף נתונה לשיקול דעתו של המעביד, אשר צריך להפעילו בסבירות ובמידתיות, במיוחד כאשר מדובר בגוף הכפוף לכללי המשפט הציבורי. על בסיס כך נקבע, כי המניע העיקרי לביטול ההיתר היה הסכסוך האישי בין התובע לעובד הבכיר, שכלל לא נגע ליחסי העבודה בנמל ולפיכך נגועה בשיקולים זרים.
"אל לה [להנהלת הנמל - ע.א.] לאפשר הבאתם של סכסוכים אישיים אל תוך העבודה בנמל, לאפשר "חיסולי חשבונות" פרטיים במסגרת העבודה ולשמש כלי שרת בידי הוועדים או עובד בכיר. להיפך, הנהלת הנתבעת היא זו שצריכה לעמוד בפרץ ולחסום את עירובם של עניינים אישים בענייני העבודה, וזאת לטובת הנמל והעובדים כאחד", כתבה השופטת.
לפיכך נקבע, כי הפסקת ההיתר אינה סבירה באופן קיצוני ועליה להתבטל, אך נוכח הבטחת התובע שלא לעבוד כמדריך כושר גופני, יוגבל ההיתר לעבודתו כשופט כדורגל.
את פסק הדין המלא בעניין בניטה נ' חברת נמל אשדוד בע"מ, תוכלו למצוא באתר המשפט הישראלי "פסק דין".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה