האם יתקיים מהפך בראשות הסתדרות המורים באשדוד?


להאזנה לתוכן:

בכנס שהתקיים במוצאי שבת האחרונה באולם ונציה בראשון לציון, הכריזה גילה קליין, מורה ומנהיגת מורים ותיקה מאשדוד, על הקמת סיעה והתמודדות לראשות הסתדרות המורים. לפני שירת התקווה, סימנה גילה קלין את המטרה "אנחנו נקבל לא פחות מ-201 צירי ועידה מתוך 401"

במהלך הערב הביעו אנשי חינוך ותיקים ובעלי מעמד, מכל האוכלוסיות תמיכה בגילה קליין, ובינהם פרופ' אסתר הרצוג מבית ברל , המפקחת לזכויות ילדים ותלמידים, טובה בן ארי, מנהל וחבר הנהגת מנהלים אייל חסאן , נציג המגזר הערבי מנהל ביה"ס מרהט חסן , מאיר אמויאל, מנהל בחינוך הדתי וחבר הנהלת ארגון המנהלים הדתיים.
עוד לפני שהחל הערב נראתה גילה קליין מלאת חיים, חייכנית ומלאת אופטימיות, מוקפת בחברים ותומכים ונדמה שהיא ותומכיה מרגישים ביטחון לקראת ההתמודדות, זאת על אף נסיונות להצר את צעדיהם.
את רוח הערב הטיבה לבטא פרופ' אסתר הרצוג, המברכת הראשונה, כאשר קראה לכלל העוסקים בהוראה בישראל להאמין: "כמו שהפילו את חומות יריחו ואת חומת ברלין כך אנחנו נפיל את חומת וסרמן" והוסיפה כלפי גילה קליין: "גילה, אני איתך מכאן ועד הניצחון". פרופ' הרצוג, מרצה בכירה, מרכזת פרלמנט נשים, הנחשבת אישה מקובלת בארגוני המורים קראה למורות לבחור בגילה קליין: "לא ייתכן שבכל 107 שנות הארגון שבו מעל לתשעים (90) אחוז מהחברים הם נשים לא נבחרה, ולו פעם אחת מנהיגה נשית, וגילה קליין אינה "רק אישה" אלא מנהיגה שהוכיחה שיש לה כשרון הובלה ויותר מכל אומץ לב ציבורי ואני קוראת מכאן לכל המורים: מי שילך היום עם גילה המהווה אופוזיציה יהפוך לקואליציה בזמן קצר מאוד"
את הרוח האופטימית והחיה ששרתה בערב המשיכה גב' טובה בן ארי, מפקחת לזכויות ילדים ותלמידים, אשר בירכה כי "גילה קליין נושאת עימה את השליחות להעלות את מעמד המורה כמוביל חברתי, כאדם אוהב ואדם תורם".
אחרי גב' טובה קליין עלה לבמה מר אייל חסאן , מנהל בית ספר וחבר תא מנהלים בהסתדרות ,אשר סיפר כי הוא תומך בגילה קליין למרות לחצים רבים שמופעלים עליו, ולמרות שהתמיכה עלתה לו בתפקידו בתא מנהלים לאחר שנשפט שלא בפניו.
לאחר כל הדוברים עלתה גילה קליין לבמה לברך. כבר שעלתה לבמה היה ניכר כי למרות המעמד המחייב, גילה קליין לא התרגשה ושידרה ביטחון מלא. בתחילת דבריה הכריזה גילה על הקמת תנועה מאוחדת לכל עובדי ההוראה וקראה כי לא יהיה עוד פילוג בקרב עובדי ההוראה: "גננות, מורים ומורות ביסודי, בחטיבות הביניים ובתיכונים, גמלאים ותיקים וגמלאים טריים, מנהלים ,מפקחים ,מרצים במכללות   – כולם יהיו מאוחדים ויקבלו יחס ושירות".
בהמשך נאומה הודתה גילה לקהל ולתומכיה ומסרה כי את כל כוחה היא שואבת מהאמונה המוחלטת בחבריה ובתומכים רבים מכל רחבי הארץ המחזקים אותה ועברה לפרט את עיקרי החזון של הרשימה המאוחדת בראשותה.
בראש ובראשונה ציינה גילה כי מיד לכשתיבחר היא תפעל לחיזוק סניפי הסתדרות המורים וכי הסניפים יהוו בית חם לכל מורה. הסניפים יעבדו על פי תכנית שנתית ידועה מראש ובה יידעו המורים מתי יש כנסים מקצועים לפרישה ,לשבתון ,לקליטה של מורים חדשים ומתי יש פעילות לימי כייף ,לנכדים וגם לילדי עובדי ההוראה. גילה ציינה כי אין הבחנה בין מקצועיות לרווחה וכי מזכירי הסניפים תחתיה יעטפו את המורים באהבה ויעמדו לצידם בכל זמן.
לגבי ארגון המורים ומורי העל יסודי הודיעה גילה כי בכוונתה להפסיק את "המלחמה" מול ארגון המורים והיא תוביל לכינון אמנה משותפת עם ארגון המורים ותדרוש שיתוף פעולה מתוך הערכה הדדית בין הארגונים.
לגבי הגננות טענה גילה כי הגננות בישראל לא מקבלות תנאים בסיסיים ויש להקטין את כמות הילדים בגנים ולאפשר לגננות לבחור את הסייעות שלהן: "הגננת צריכה לבחור את הסייעת שעובדת איתה – זוהי זכות וחובה ולא חסד".
לגמלאים מסרה גילה כי בית ההסתדרות יהפוך להיות בית שמעניק כבוד מלא לגימלאים ויוחזר הנוהג של שי לגמלאים וכבוד לכל פורש. כמו כן מסרה גילה כי תתקיים הבחנה בין גמלאים צעירים וגמלאים ותיקים אשר צורכיהם שונים.
לגבי אופן ניהול הארגון מסרה גילה קליין כי תונהג שקיפות מוחלטת בדוחות הכספיים ובהתנהלות הפיננסית של הסתדרות המורים וכל הגופים הפיננסיים הכפופים להסתדרות, לרבות נושאי שכר ומשכורות, תיבנה תכנית עבודה רב שנתית וכל עובד הוראה יקבל דיווח שנתי על הנעשה במהלך שנת התקציב.
קליין התחייבה כי תחת הנהגתה, ראשי האיגוד המקצועי יחויבו להיות בשטח, והבהירה כי הכוונה גם ובעיקר למזכ"ל עצמו ולחברי ההנהלה, כאשר תפקידם של מזכירי הסניפים יהיה לעבור בכל בתי הספר ולהציף את הבעיות כלפי מעלה. בעניין זה הצהירה גילה קליין: "הגישה הניהולית שלי כלפי המורים תהיה נתינה ללא גבולות"
עוד אמרה קליין כי בכוונתה לבצע סקר מלא ואמיתי לגבי יישום אופק חדש, על מנת לתקן את כל הליקויים מאחר ומורה לחיים הוא מורה רגוע ואיכותי, שכל דאגותיו נתונות לתלמידים ולפיכך יש לעשות הכל שהמורים יקבלו את התנאים הללו, ולא יהיו נתונים בלחצים כלכליים בלתי סבירים.
"אני מתחייבת מכאן כי נפעל לבנות תקנון חדש ששומר על זכויות יסוד דמוקרטיות וכי נגביל את הקדנציה של המזכ"ל לשתי תקופות ולא יותר." למשמע דברים אלו פצח הקהל במחיאות כפיים סוערות.
מעט לפני שירת התקווה נעלה גילה קליין את נאומה ואת הערב במילים:" ביחד נביא למורים הנהגה עם נשמה – ניסיון שטח, מומחיות ואחריות להנהגת הסתדרות המורים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה