צו הגנה של מבקר המדינה לדובר שירותי הכבאות באזור


להאזנה לתוכן:

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, הורה ליו"ר איגוד כבאות אשדוד ולמפקד שירותי הכיבוי, להחזיר לעבודתו את דובר הכיבוי האזורי, להב משה עמר. צו ההגנה הזמני ניתן עד להחלטה אחרת של המבקר. הוראת המבקר באה לאחר פניית עורך דינו של להב עמר, שטען להתנכלות על רקע חשיפת שחיתות

פחות מחודש לאחר שמפקד שירותי הכבאות באיגוד אשקלון אשדוד ויו"ר האיגוד החליטו להדיח מתפקיד הדובר את להב משה עמר, מוציא מבקר המדינה צו הגנה זמני ללהב עמר.

הצו ניתן לאחר שלהב משה עמר פנה למבקר המדינה באמצעות עורך דינו, נדב דלומי, וטען שעיסוקו כדובר שירותי הכיבוי באזור הופסק על רקע לחץ שהופעל על הנהלת האיגוד, זאת כדי לבוא עימו בחשבון על מעשה שחיתות לכאורה, אותו חשף לפני מספר שנים.

מבקר המדינה שקיבל את מכתבו של להב עמר, שיגר מכתב לשירותי כיבוי איגוד אשקלון אשדוד, בו הוא ציין שקיים קשר לכאורה בין הדחתו של עמר לבין העובדה שחשף שחיתות בעבר. עוד צוין באותו המכתב שאין לעשות כל פעולה ביחס לתפקידיו של להב עמר, ובכלל זה עיסוקו כדובר.

אך מפקד שירותי הכיבוי באזור, רשף יחיאל ממן וכן יו"ר האיגוד, ראש עיריית אשקלון בני ועקנין, התעלמו מפנייתו של המבקר ולא השיבו לה. בינתיים מינו באיגוד את סגן "מאסטר שף", אלקנה ביטון כדובר האיגוד, ובלשכת מבקר המדינה הופתעו לגלות שבאיגוד אשקלון- אשדוד בכיבוי מתעלמים מפנייתם.

במכתב ששיגר השבוע מבקר המדינה אל בני ועקנין ויחיאל ממן, הוא מצווה עליהם שלהב משה עמר ימשיך בתפקידו כדובר האיגוד, וכי האיגוד לא יפגע בתפקידיו, במעמדו, בסמכויותיו ובזכויותיו בכל דרך אחרת, זאת עד למתן החלטה אחרת על ידי המבקר.

עורך הדין נדב דלומי, שמייצג את להב עמר: "אם מבקר המדינה מצא לנכון להוציא צו, שהוא נדיר במחוזותינו, זה אומר דרשני לגבי התנהלות האיגוד. עוד לפני פנייתי למבקר פניתי לאיגוד במכתב מנומק, אך לא זכיתי לכל התייחסות. באיגוד קיבלו החלטה חד צדדית תוך התעלמות מהעובד. אני שמח שמבקר המדינה הוציא את הצו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה