שוטר מאשדוד שהגיע לבילוי במועדון ולא הוכנס, יקבל פיצוי של 69 אלף ש"ח


להאזנה לתוכן:

שוטר מאשדוד שהיה בחופשה והגיע עם חברתו לבילוי במועדון בתל אביב, לא הורשה להיכנס למועדון. לטענתו הדבר נבע בגלל צבע עורו. באמצעות עורך הדין עופר בן אבי, הוא תבע את עלבונו. אנשי המועדון כלל לא טרחו להשיב לבית המשפט בכתב הגנה. בית המשפט פסק שהשוטר יקבל 69,695 ש"ח

 
מכתב התביעה שהגיש עורך הדין עופר בן אבי, בשם השוטר, עולה שבחודש נובמבר 2010, הגיע השוטר בחופשה לבילוי במועדון ברחוב סלמה בתל אביב. הוא הגיע לשם ביחד עם בת זוגתו כדי לחגוג יום הולדת לאחת מחברותיה.

לקראת השעה 00:10 הגיע התובע לפתח המועדון, והצטרף לכ-10 איש נוספים, שהמתינו להכנסתם.  מכתב התביעה עולה, שהוא המתין בפתח המועדון, כשהסלקטורית אומרת לשלושת הבחורות שהגיעו ביחד עם התובע שהן יכולות להיכנס, אך התובע אינו יכול להיכנס וממאנת להכניס דווקא אותו באומרה:"אתן יכולות להיכנס אך הוא לא".

השוטר, שלא הבין מדוע נאסרה עליו הכניסה, ניסה לדבר עם הסלקטורית, אך זו השיבה לו שמדובר במסיבה סגורה. "כעבור כמה דקות שב התובע ופנה לסלקטורית שוב בבקשה להכניסו, וציין בפניה כי הוא בא לחגוג את יום הולדתה של חברה טובה של בת זוגתו, שכבר נמצאת בתוך המועדון יחד עם מוזמנים נוספים שהגיעו קודם לכן, והיא זאת שהזמינה אותם, אך דבריו נפלו על אוזניים ערלות והסלקטורית נותרה בסירובה להכניסו", נכתב בכתב התביעה.

לאחר כשעה וחצי של עלבון, החליט השוטר ביחד עם בת זוגתו וחברותיה, לעזוב את המקום והם חזרו לאשדוד כשהם מושפלים ופגועים קשות. "תחושת התובע בעת חזרתו לביתו באשדוד, כמו גם תחושת בת זוגתו וחברותיה, הייתה כה כואבת וקשה, ואף קשה עוד יותר למראה זוגתו המתייפחת בבכי, בעקבות אי הכנסתם למסיבה של חברתה הטובה, השפלתו של התובע בפניה, ולאור העובדה כי נהרס להם ערב לו ציפו זמן רב".

בכתב התביעה ביקש השוטר מבית שיוציא צו מניעה קבוע נגד המועדון, כדי שזה יפסיק לעשות "סלקציה" בכניסה למועדון. עוד הוא ביקש שבית המשפט יוציא "צו עשה" שבו הוא יורה למועדון להכניס את המבלים על פי סדר הגעתם. 

בנוסף לאלה, בעקבות העלבון ועוגמת הנפש שנגרמה לשוטר ולבת זוגו, הוא תבע מהמועדון, ממארגן המסיבה ומהסלקטורית פיצוי כספי.

התביעה הוגשה בחודש נובמבר, אך המועדון או מארגן המסיבות או הסלקטורית, לא הגישו כתבי הגנה. בהיעדר הגנה, פסק בית משפט השלום בתל אביב פיצוי כספי לשוטר על סך של 69,695 ש"ח.

בתמונה: עורך הדין שהגיש את התביעה, עופר בן אבי.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה