עובדי בתי זיקוק יקבלו כסף חזרה מהמדינה. עובדי הנמל בדרך


להאזנה לתוכן:

עובדי בתי הזיקוק של אשדוד וחיפה אשר קיבלו מענק הפרטה לכל עובד ושילמו 47% מס הכנסה, עתרו לבתי משפט.  השופט קבע כי  הם יקבלו החזר כספי גדול מהמדינה. עכשיו עובדי הנמלים רוצים גם.

 
בית המשפט המחוזי קבע כי עובדי בתי הזיקוק יקבלו החזרים מרשות המסים ומהביטוח הלאומי בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.
 זהו החזר עבור המס שהעובדים שילמו על המענק שקיבלו מהמדינה כתנאי להפרטת בתי הזיקוק.
בשנת 2006 , משרד האוצר חילק לכל עובד בבתי הזיקוק באשדוד ובחיפה -  70 אלף שקל תמורת  פיצול בתי הזיקוק לשתי חברות -  בז"ן חיפה ובית הזיקוק אשדוד, וכן נתן להם מענק נוסף בגובה של חמש משכורות לכל עובד.
השופט קבע כי העובדים שילמו מס גבוה מדי עבור המענק ולכן על המדינה להחזיר להם יותר ממחצית המס שהם שילמו. 
 על פי קביעת השופט, המדינה טעתה כאשר היא התייחסה לכספי המענק כאל הכנסה מעבודה, ומכאן שהיא גבתה מהעובדים מס הכנסה וביטוח לאומי. המס שהם שילמו הגיע  ל-47%, כלומר, כ-33 אלף שקל ועוד 2.4 משכורות לעובד.
 העובדים עתרו לבית המשפט וטענו כי לא מדובר בעבודה אלא ברווח הון, ולכן עליהם לשלם רק כ-   כ 20% מס, כלומר, כ-14 אלף שקל ועוד משכורת אחת לכל עובד. 
פרקליטות המדינה מתכוונת לערער על ההחלטה לבית המשפט העליון. אך גם אם הערעור יידחה, העובדים יקבלו את ההפרש - בתוספת ריבית והצמדה.
 זכייתם של העובדים בבתי הזיקוק, עוררה את תאבונם של עובדי הנמל שיכולים ליהנות מהתקדים שקבע השופט: עם פיצול נמלי הים ב-2005, קיבל כל אחד מעובדי הנמלים באשדוד, חיפה ואילת מענקים בסכום כולל של 100 אלף שקל. העובדים שילמו על המענקים מס הכנסה וביטוח לאומי, בסכומים שהגיעו עד 47%, כלומר, עד 47 אלף שקל לעובד. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה