המפכ"ל הנכנס הגיע להיפרד מאשדוד


להאזנה לתוכן:

ניצב יוחנן דנינו, מפקד מחוז דרום במשטרה, ומי שיכנס בקרוב לתפקיד המפקד הכללי של המשטרה, הגיע בשבוע שעבר להיפרד משוטרי תחנת אשדוד ומראש עיריית אשדוד. "אין לי כוונה לשכוח את אשדוד, נעשה הכל למלא את התקנים. הלחץ פה הוא הרבה יותר גדול מבמקומות אחרים", אמר דנינו במהלך המפגש

ביום שני השבוע במסגרת סבב הפרידות שהוא עורך מהתחנות במחוז, לקראת מינויו הקרוב למפכ"ל המשטרה, הגיע ניצב דנינו, מפקד מחוז דרום במשטרה, להיפרד משוטרי תחנת המשטרה באשדוד.

כתב "העיר כאן דרום", דור גפני, שנכח בפגישה, דיווח בלעדית על הבטחותיו של דנינו לשפר את מצבת כח האדם בתחנת אשדוד, שסובלת ממחסור חמור של שוטרים וניידות.

"תחנת המשטרה באשדוד כמעט ולא גדלה מאז שנות ה-90, על אף העובדה שכמות האוכלוסייה בעיר צמחה בכ-70 אלף איש. לפי התקן, חסרים פה למעלה מ-40 שוטרים. אין לי כוונה לשכוח את אשדוד, נעשה הכל למלא את התקנים. הלחץ פה הוא הרבה יותר גדול מבמקומות אחרים".


כך אמר מפקד המחוז היוצא, ניצב יוחנן דנינו לשוטרי תחנת אשדוד ביום שני השבוע במסגרת סבב הפרידות שהוא עורך מהתחנות במחוז, לקראת מינויו הקרוב למפכ"ל המשטרה. דבריו של דנינו לא הפתיעו את עשרות הקצינים והשוטרים שנכחו במפגש ושחיים את המציאות הקשה של מחסור חמור בכוח-אדם באשדוד מידי יום ביומו.


לפני דנינו דיברו מפקד התחנה, סגן-ניצב גבי דדון ומפקד המרחב ניצב-משנה אלון לבבי. "קיבלנו לאחרונה עוד 20 תקנים ואני מקווה שתחנת אשדוד תמותג כתחנה גדולה", אמר דדון מתוך רצון שדנינו יפעל לשינוי המצב לאחר שיישב על כס המפכ"ל. הדברים נאמרו באותו הקשר ממש: למרות הגידול באוכלוסיית העיר וסביבתה, התחנה עדיין מוגדרת כתחנה מסדר גודל בינוני בקודים המשטרתיים ולא כתחנה גדולה שבראשה עומד קצין בדרגת ניצב-משנה כמו תחנות באר שבע ונתניה לדוגמא. לדברי לבבי, הנושא נמצא בבחינה וכל התקנים החדשים, 20 במספר, מיועדים למשרד הסיור. בימים אלה מגייסים במסגרת זאת שוטרים חדשים.


"אני לא נפרד מכם היום", אמר דנינו לנוכחים, "יש פה אנשים מאוד איכותיים ואחת המשימות שלי כמפקד המחוז הייתה לקדם קצינים ועמדנו במשימה הזאת. גדלתי בקריית גת ובאשקלון, לכיש היא משפחה אחת גדולה. אין על האוירה הדרומית, הדרום משאיר בך חותם. אין אח ורע לחום האנושי שיש כאן ואני רוצה שהדבר הזה יגיע ליחידות נוספות".


דדון העניק לדנינו מזכרת: תמונה ממוסגרת ובה כמה צילומים משותפים מביקורים ופעילויות בעיר לאורך השנתיים של דנינו כמפקד המחוז. לאחר מכן המשיך דנינו למפגש פרידה בימ"ר לכיש.

מיד עם סיום ביקורו של דנינו בתחנת אשדוד, הוא הגיע להיפרד מראש העיר אשדוד,ד"ר יחיאל לסרי.

המפגש המרגש שהתקיים בלשכת ראש העיר היה למעשה טקס פרידה צנוע ממי שנכנס בימים אלה אל התפקיד החשוב ביותר במשטרת ישראל – תפקיד המפכ"ל. היה זה מפגש בין שני חברים שהחלו את דרכם לפני כשנתיים, כל אחד מהם לתפקידו - ניצב יוחנן דנינו לתפקידו כמפקד מחוז דרום וד"ר יחיאל לסרי לתפקידו כראש העיר, והמשכו בידידות אמיצה שנרקמה ביניהם בשל אירועים משותפים שהנסיבות זימנו להם. מבצע עופרת יצוקה וכניסתה של אשדוד, לראשונה, אל מעגל ירי הטילים, הפגיש בין השניים כאשר מפקד המחוז היה מגיע לאשדוד להתעדכן ולעקוב מקרוב אחר הפעילות בעיר בזמן המבצע. בתום המלחמה כשנדמה היה כי השקט שב לשרור בעיר, נזרק רימון על ביתו של ראש העיר וניצב יוחנן דנינו התייצב מיד ועמד בראש צוות החקירה. זמן קצר לאחר מכן, המשטרה פענחה את הפרשה ותפסה את החשודים במעשה. תקופה זו זכורה בעיר בזכות שיתופי הפעולה ההדוקים בין הרשות העירונית למשטרת ישראל, אשר הביאו להגברת הביטחון לתושב וסייע לשיפור איכות חיי התושבים.

ד"ר לסרי פתח את דבריו בפרגון גדול למחוז הדרום שמייצר מפכ"לים, והודה לניצב דנינו על פועלו במחוז: "עשית דברים נפלאים גם ברמה האישית, בפענוח זריקת הרימון, וגם בפעילות השוטפת בהורדת רמת הפשיעה והגדלת תחושת הביטחון לתושב תוך העצמת המודל של שת"פ בין הרשות למשטרה".


בסיכום העבודה בין השניים ציין דנינו כי "השותפות היא גדולה והמילים אינן יכולות לתאר זאת. בכל דיון הקשור באשדוד מצאתי נציג של העירייה משתתף ולוקח חלק פעיל גם בביצוע בשטח." כן ציין המפכ"ל הנכנס שאשדוד מובילה במודלים ובפרויקטים ייחודים גם ברמה ארצית, ומצליחה בזכות כך להגביר את הביטחון לתושב בכל תחומי החיים של התושב. "אני מאחל לכל מפקד מחוז שתהיה לו רמת שת"פ ונכונות לעזור ולסייע כמו שקורה באשדוד" סיכם.

במהלך הפגישה דנו השניים גם בתוכניות לעתיד ובהקמת תחנת המשטרה החדשה שתקום באשדוד ותהווה את התחנה הגדולה במרחב. פגישות העבודה כבר החלו וכעת הנושא נמצא בתהליך מואץ של התקדמות.

לסיום העניק ראש העיר מגן הוקרה בצורת מפרשיות למפקד המחוז היוצא והמפכ"ל הבא של משטרת ישראל ומאידך, יוחנן דנינו העניק לראש העיר עציץ קטן ובו עץ זית ועליו נכתב "עם סיום תפקידי כמפקח המחוז אבקש להודות לך על שותפות אמיצה שהובילה להישגיים יוצאי דופן בתחומי העשייה הרבים והמגוונים אשר תרמו לאיכות חיים ותחושת הביטחון של תושבי הדרום. על כך תודתי והערכתי הרבה."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה