אחרי החשיפה באשדוד נט: ישונה סיווג תחנת המשטרה באשדוד


להאזנה לתוכן:

בחודש אוגוסט חשף עיתון המגזין ואתר אשדוד נט שבמשטרה מסווגים את תחנת משטרת אשדוד כתחנה בינונית, ושכתוצאה מכך סובלת התחנה ממחסור חמור בשוטרים וציוד. באותה הכתבה אמר ראש העיר, ד"ר לסרי, שהוא פועל לשינוי המצב. היום, מספר חודשים לאחר הכתבה, ביקר בתחנת אשדוד מפכ"ל המשטרה היוצא, וסיפר לשוטרי התחנה שסיווגה של תחנת אשדוד ישונה לתחנה גדולה ועשרות שוטרים צפויים להצטרף לשורותיה

 
רב ניצב דודי כהן, מפכ"ל המשטרה היוצא, הביא היום מתנה לתושבי אשדוד. בחודש אוגוסט 2010 חשפנו כאן באתר ובעיתון המגזין שמצבת כח האדם בתחנת אשדוד סובלת ממחסור חמור בשוטרים וציוד.
 
על כ- 240 אלף תושבים (אשדוד והסביבה) ושטח של יותר מ- 50 אלף מ"ר, יש רק 154 שוטרים, הכוללים ביניהם עובדי מנהלה. מדובר בשוטר אחד לכל 1,588 תושבים.
 
באופן אבסורדי, בתחנת המשטרה באשקלון, שאחראית על כ- 126 אלף תושבים, יש מספר שוטרים כמעט זהה לאשדוד. שוטר אחד לכל 872 תושבים, כמעט פי שתיים. זאת מבלי שלקחנו בחשבון את השוטרים והקצינים שנמצאים במפקדת מרחב לכיש שממוקמת באשקלון.
 
ב- 24 ביוני 2010 ביקרה באשדוד ועדת הפנים של הכנסת. בין שאר המקומות בהם ביקרו חברי הועדה, הייתה תחנת המשטרה באשדוד. במפגש שנערך ביחד עם סגן מפקד מחוז דרום במשטרה – קובי כהן, ממ"ר לכיש – נצ"מ אלון לבבי ומפקד תחנת אשדוד- סנ"צ גבי דדון, נחשפו לראשונה נתונים על המחסור החמור בשוטרים באשדוד.
 
במהלך הישיבה, בסקירה שמעביר מפקד תחנת אשדוד לחברי הועדה, אומר סנ"צ דדון: " הסד"ק של התחנה איננו מתאים לאיומים. אנחנו עומדים היום על תקן של 154 שוטרים בעיר כזאת. במצבת הפעילה אנחנו עומדים סביב 133-134 שוטרים, דבר שממש ממש מקשה על עמידה במגוון המשימות והאירועים".
 
סגן מפקד מחוז דרום, קובי כהן, אמר בהקשר זה באותה הישיבה: " בסך הכל מבחינת מיקום העיר, היא כמו תל אביב במרכז הארץ. מילה אחת לגבי פשיעה. היא לא נחשבת כעיר שיש לה פשיעה קשה עם היקפים גדולים מאוד, אבל היא עיר שיש לה אוכלוסייה מגוונת ויש לה בעיות כאלה שדורשות שירותי משטרה באינטנסיביות מאוד מאוד גדולה. המשמעות של כוח אדם, המשמעות של זמני תגובה, היא עיר שדורשת המון שירותי משטרה כל הזמן ומאפיינים כאלה ואחרים".
 
בתגובה לחשיפה בעיתון המגזין ובאתר אשדוד נט , אמרו לנו בלשכת ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, כי ראש העיר הורה למנכ"ל העירייה לפעול מיידית מול הגורמים הרלוונטיים על מנת לקדם את בניית תחנת המשטרה המחוזית ברובע י' באשדוד. עוד ציינו בלשכה שראש העיר עושה מאמצים על מנת להביא לשינוי סיווגה של תחנת המשטרה באשדוד.
 
היום כאמור הגיע מפכ"ל המשטרה היוצא, רב ניצב דודי כהן לביקור פרידה משוטרי תחנת אשדוד, ובמהלך הביקור הוא מספר לשוטרים על שינוי סיווג גודל תחנת המשטרה, מבינונית לגדולה.
 

מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן: " אנו נמצאים בתקופה רגישה. משטרת ישראל צריכה להיות עירנית וערוכה לכל תרחיש. לנוכח הפעילות המרובה וקצב גידול האוכלוסיה באשדוד, התחנה תוגדר כתחנה גדולה ותחוזק ב- 40 שוטרים ואמצעים מתאימים. זאת כדי להטיב את השירות וההתמודדות של התחנה עם אתגרי העיר. משטרת ישראל מגייסת בשנת 2011 כ- 1600 שוטרים ואנו פותחים את שערינו לצעירים איכותיים המעוניינים "בעבודה לחיים" המשלבת אתגר אמיתי".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה