רכב נטוש עמד חודשים בשד' בני ברית


להאזנה לתוכן:

זה מספר חודשים שרכב נטוש עמד ללא כל תנועה בשדרה המרכזית של אשדוד, סמוך לקידוח שמספק מים לתושבי אשדוד. על אף שמדובר בציר תנועה מרכזי, וכן באזור אסטרטגי (קידוח מים) עד לפניית עיתון המגזין לא נקפה העירייה אצבע כדי לבדוק מדוע הוצבה "אנדרטה" חדשה בשדרות בני ברית. ואם היה מדובר ברכב ממולכד? ימים ספורים לאחר פניית אשדוד נט, פונה הרכב מהמקום

בצל הביקורת החריפה שמתח מבקר העירייה על נושא גרירת כלי רכב חדשים, במחלקת הפיקוח העירוני עדיין לא מצאו פיתרון לטיפול ופינוי של כלי רכב נטושים.

כל מי שנוסע או הולך בשדרות בני ברית, ממש בהצטלבות עם כביש משה סנה, מתקשה שלא להבחין ברכב מסוג פיאט לבן, שעומד לו בנחת כבר מספר חודשים בסמוך למתקן המים. עבור רבים הפך הרכב לתפאורה קבועה, כך גם לפליטים שמתאספים בכל בוקר באזור זה והפכו אותו לספסל עבורם. קשה היה שלא להבחין שמדובר ברכב שעומד במקום ללא כל סיבה מיוחדת ובצורה מחשידה, אך אצל פקחי עיריית אשדוד זה לא הדליק נורה אדומה.

חלף חודש, חלפו חודשיים והרכב נותר לעמוד כמו שהוא. איש לא בא לקחת אותו ובעירייה לא דאגו שבעל הרכב יגרור את רכבו, או לחילופין, יפנו את הרכב שנמצא נטוש בציר תנועה מרכזי של העיר, ולא מביא כבוד לעיר בכלל.

בדו"ח הביקורת לשנת 2009 חשף מבקר העירייה מחדל חמור בכל הקשור לגרירת כלי רכב נטושים, שנעשתה, כך לדברי המבקר, בניגוד לחוק. באפריל 2008, כאשר מונה מנהל מחלקת פיקוח חדש (בני בן שושן), הוא גילה שגרירת כלי הרכב נעשית ללא תיעוד כלשהו ובניגוד לחוק. בן שושן הורה לעצור את כל פינוי הרכבים הנטושים בעיר ולמעשה, מאז ועד היום הופסקה לחלוטין גרירת כלי הרכב הנטושים בעיר. בינתיים עזב בן שושן את תפקידו בעיריית אשדוד, ומאז לא קודם נושא פינוי הרכבים הנטושים באשדוד.

על פי בדיקת המבקר, בשנת 2009 התקבלו במוקד העירוני יותר מ- 1000 פניות על רכבים נטושים ומסוכנים ברחבי העיר, בהם שיחקו ילדים. אף לא אחד מהם פונה מהעיר והסטאטוס שלהם במחשבי המוקד עדיין "בטיפול".

מנהל הפיקוח העירוני מסר בתגובה לפניית אשדוד נט: "בימים אלה, מטפלים במכרז פינוי גרוטאות ואם הכל יתנהל כשורה הוא יצא אל הפועל בעוד כ- 3–4 חודשים. עקרונית, במקרים שרכב מהווה סכנה לציבור – מתבצע פינוי מיוחד, וזאת במידה והרכב לא פונה על אף שנעשו פעולות לאיתור בעליו, הגשת התראה ודוח – ועדיין לא פונה.

לא בנקל ניתן להבחין ברכב נטוש. לעתים יכול רכב להימצא במקום מסויים ולא ניתן לזהותו כרכב נטוש אא"כ באה פניה או תלונה כדוגמת שאלתך. באשר לרכב הספציפי שציינת בשאלתך, מתבצעת כעת פעולה לאיתור בעל הרכב והוא יקבל התראה. במידה ולא יפנה את רכבו הוא ייקנס ואם עדיין לא יפנה את רכבו, העירייה תעשה זאת תוך 30 יום".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה