"באשדוד יקום בית חולים מפואר"


להאזנה לתוכן:

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום:" באשדוד יקום בית חולים מפואר. יש צורך אמיתי בהקמת בית חולים באשדוד. התחלתי להניע את המהלך עוד בתקופתי כשר אוצר ב-2002 ואני תומך ומקדם אותו גם עכשיו."

 

המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום ביקר ביום א' באשדוד ואמר כי: "אשדוד היא עיר של צעירים. יש בה כ-55,000 צעירים ויש להבטיח התנאים על מנת שהם יישארו בה. יש לקדם את נושא הדיור בר ההשגה על מנת לאפשר למשפחות צעירות לבנות בה את ביתם".


המשנה לראש הממשלה נפגש עם ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי ועם חברי מועצת העיר ואמר כי: "העיר מתפתחת, שוקקת חיים, צמיחתה ניכרת. העיר אשדוד התברכה באוכלוסיה צעירה רבה ואיתנה וזהו בסיס חיוני להתפתחותה ושגשוגה של העיר, היצע הקרקעות המוגבל במרכז הארץ הוא הזדמנות אדירה לעיר אשדוד לצמוח ולגדול". השר שלום אמר לראש העיר כי: "יש להמשיך ולקדם רעיונות אשר ישמרו את האוכלוסייה הצעירה בעיר ואף ימשכו אליה אוכלוסיה נוספת. משפחות צעירות מוסיפות דם חדש לעיר ומבטיחות את עתידה. "


"קיים צורך אמיתי בבית חולים, בעיר המונה כיום כרבע מיליון תושבים, אשר ייתן שירותים לאזור כולו, ויהווה מקור תעסוקה גדול. באשדוד יקום בית חולים מפואר. עוד בהיותי שר אוצר בשנת 2002 קידמתי את נושא בית החולים באשדוד ואני מאמין כי יש להשלים את המהלך."


השר שלום אמר כי "תנופת הפיתוח בעיר אשדוד היא פועל יוצא של הנהגה מקומית חזקה אשר דואגת לרווחת וטובת תושביה. עלינו לעשות שינוי חשיבתי גם ברמה הארצית כך שנושאים אזרחיים משפיעים על חיי היום יום של האזרח יעמדו בראש סדר העדיפויות הלאומי. כיום אנו בוחרים את ראש הממשלה בהתאם למדיניות שהוא מציג בנושאי חוץ וביטחון ולכן אין להתפלא שראש ממשלה, כל ראש ממשלה בשנים האחרונות מקדיש 90% מזמנו לנושאי חוץ וביטחון ו- 10% נוספים להישרדות פוליטית. יש לשים את הנושאים האזרחיים במרכז ולהקדיש זמן ומשאבים רבים יותר לנושאי חינוך, בריאות, רווחה, תרבות ופנאי".


השר שלום התייחס גם לצורך בשינוי שיטת הממשל ואמר כי "דרושה רפורמה מקיפה בשיטת הממשל. יש להעלות את אחוז החסימה, דבר אשר יפחית את מספר המפלגות, לצמצם את מספר הצעות אי האמון המוגשות במושב ולהגביר את כוח המשילות של ראש הממשלה. מפלגת השלטון מונה רק 22% מהמושבים בכנסת, ולכן כוחן של השותפות הקואליציוניות גבוה והן מפעילות לחצים כבדים על בסיס קבוע. חוסר היציבות המובנה מקשה על הובלת רפורמות ותכניות ארוכות טווח".


השר שלום וראש העיר, לסרי, ביקרו גם  במרכז כיוונים בעיר ושוחחו עם הצעירים במקום. השר שלום אמר כי הוא מאמין גדול בצעירים, "אתם העתיד שלנו, מרכזי הצעירים אשר משרדי מפעיל בדומה למרכז זה נועדו על מנת לתת לכם את הכלים להתמודד עם ההחלטות החשובות שאתם לוקחים בתקופה זו של חייכם, כמו החלטה על עתידכם בהשכלה גבוהה, תעסוקה ודיור. החלטות אלו ימשיכו וילוו אתכם בהמשך חייכם הבוגרים."


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה