תעודת הוקרה לעיריית אשדוד על התייעלות אנרגטית


להאזנה לתוכן:

שר התשתיות הלאומיות, ד"ר עוזי לנדאו, ומנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, שאול צמח העניקו השבוע תעודות הוקרה לחמש חברות מצטיינות בתחום ההתייעלות האנרגטית במסגרת כנס אילת אילות לאנרגיות מתחדשות. בין מקבלי התעודות גם עיריית אשדוד, על שני פרויקטים מובילים בתחום

משרד התשתיות הלאומיות מקדם התייעלות אנרגטית בכל מגזרי המשק. במסגרת זו מפרסם המשרד, מדי שנה בשש השנים האחרונות (משנת 2004 ועד לשנת 2010), מכרזים לסיוע במימון לפרויקטים של התייעלות אנרגטית. בכל שנה זכו במכרז בין 15- 35 פרויקטים אשר קיבלו מימון של 30% מעלות הפרויקט ועד לתקרה של 100 אלף שקלים.

הפרויקטים הציגו תוכניות ופעילות לביצוע התייעלות אנרגטית בחשמל, בדלק (סולר או מזוט), בגז או באנרגיה מתחדשת (ייצור חשמל מאנרגיית רוח, אנרגיה סולארית וביו גז). עד היום סייע משרד התשתיות הלאומיות במימון של כ- 200 פרויקטים בעלות כוללת של כ 100 מיליון שקלים.

בכנס אילת אילות לאנרגיות מתחדשות, זכתה עיריית אשדוד להיות בין ארבעת הגופים שקיבלו תעודות הוקרה.

עיריית אשדוד. מקבלת את התעודה על ביצוע שני פרויקטים לחיסכון בחשמל, פרויקט ראשון: התקנת משנקים אלקטרוניים למערכת תאורת ברחובות ופרויקט שני להחלפת גופי תאורה בבתי ספר.

מה זו התייעלות אנרגטית? (באדיבות פורום ישראלי לאנרגיה)

ישראל נמצאת על ספו של משבר אנרגיה, עת הביקושים הגוברים לחשמל מאיימים לעלות על ההספק המותקן בתחנות הכח. כמענה לעלייה בביקושים, ניתן להקים תחנות כח חדשות, כפי שמבוצע ומקודם על ידי הממשלה וחברת החשמל. אולם, פתרון זה הוא בעייתי ואינו בר קיימא. ההשלכות הסביבתיות של הקמת תחנות הכח והפעלתן הן עצומות, הן מבחינת זיהום האוויר ופליטת גזי חממה, והן מבחינת תפיסת שטחי קרקע נרחבים. תחנות הכח מונעות בדלקים מחצביים, אשר ישראל תלויה בייבוא שלהם, ואי הוודאות לגבי מחירי הדלקים בעתיד מהווה גורם סיכון עבור הכלכלה הישראלית. מענה אחר לביקושים הוא הבאה להפחתתם, באמצעות התייעלות אנרגטית, שהיא האפשרות הזולה והכלכלית ביותר, המהירה ביותר ליישום, והנקיה ביותר מבחינת זיהום סביבתי.

אחד האתגרים המשמעותיים ביותר של העולם במאה ה 21 היא ההתמודדות עם משבר האקלים, שהשלכותיו קצרות וארוכות הטווח ישפיעו על עתיד האנושות. שינויים בדפוסי הצריכה והייצור של אנרגיה - התייעלות אנרגטית ומעבר לייצור אנרגיה ממקורות נקיים, הנם המפתח להפחתת פליטות גזי החממה בעולם.

התייעלות אנרגטית כוללת אמצעים טכנולוגיים שונים - הטמעת טכנולוגיות המביאות לצמצום צריכת חשמל, ושינויים התנהגותיים. שינויים התנהגותיים יכולים להיות מושגים באמצעות הסברה וחינוך, וכן באמצעות תמריצים כלכליים או היטלים שונים. הטמעת טכנולוגיות דורשת הבנה בתחום כמו גם היכרות עם האלמנטים השונים, והחסמים המרכזיים בהטמעת הטכנולוגיות הנם מודעות לנושא ומימון ראשוני.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה