גיבורים: חילצו משפחה עם תינוקת מבית אפוף עשן


להאזנה לתוכן:

תום ואלי, שני עוברי אורח זרים לחלוטין, נקלעו לשריפה שהתרחשה בבניין מגורים ברחוב שלמה בן יוסף. השניים זינקו לתוך הבניין אפוף הלהבות והעשן וחילצו דיירים שנלכדו בדירות. בקומה בה פרצה השריפה, נלכדה משפחה עם תינוקת בת חודש. השניים כיבו את האש וחילצו את התינוקת ללא פגע. בלשכת ראש העיר כבר הכינו עבור השניים תעודות הערכה (בתמונה: אלי והמשפחה שהציל)

בצהרי יום שבת התפוצץ ארון חשמל ברחוב שלמה בן יוסף ברובע ו'. אש, פיצוצים ועשן כבד וסמיך החל לאפוף את הבניין.
תום לב (23) מאבטח ברכבת ישראל, ואלי שרים (25) שרק לאחרונה חזר מטיול בהודו, שני אנשים שלא מכירים אחד את השני, נקלעו לגמרי במקרה לאירוע.
"ישבתי בבית של אבא שלי. פתאום אני שומע צעקות רמות מבחוץ. אני מסתכל מהחלון ורואה עשן שחור יוצא מהבניין ממול", מספר לנו תום על אירועי יום שבת. באותו הזמן, ברחוב סמוך, יושב אלי עם חברו ומספר חוויות מהטיול במזרח. "פתאום אני מריח ריח של עשן. אני אומר לחבר שלי שיש ריח של שריפה, ואז מגיעות הצעקות שקוראות לעזרה", מתאר אלי את הרגעים הראשונים של השריפה.
תום ואלי רצים שניהם לבניין. הם עולים במדרגות ורואים את ארון החשמל בוער בקומה השלישית. מאחת הדירות באותה הקומה הם שומעים זעקות לעזרה. "אני יורד למטה ורואה גבר שמנסה לשבור את הסורגים. הייתה שם גם תינוקת. מיד חשבתי שאסור שהסורגים האלה ישברו, כי אז יש סיכוי שהוא יקפוץ", מספר לנו אלי. הוא הולך למשאית שחנתה בסמוך, שובר את החלון ושולף מהמשאית מטף, כיבוי אש.
בינתיים תום שרואה היסטריה גדולה בקרב דיירי הבניין, נכנס לאחת הדירות ולוקח דליי מים ומתחיל לכבות את האש. הוא שופך את המים על ארון העץ כדי שלא יתחשמל. "עליתי וירדתי עם דליי מים 4-5 פעמים. החלקתי, נפלתי ונחבלתי, אבל אחרי ששמעתי שיש תינוקת בבית, היה חשוב שנכבה את האש כדי שהעשן יפסיק לחדור לבית".

 

תום לב - הגיבור של שלמה בן יוסף

בעזרת המטף ודליי המים, מצליחים השניים לכבות את האש. "הכל היה לוהט. נגעתי בדלת ונכוותי. כשנכנסתי לבית ראיתי את אחת הבנות מגוננת על תינוקת מפני העשן שהתפשט בבית. הם העמידו ספה בצמוד לדלת כדי למנוע מהעשן להיכנס. מיד שנכנסתי עטפתי את התינוקת בשמיכה ורצתי איתה למטה, שם היו צוותים של מד"א. האימא ושאר בני המשפחה רצו אחרי".
תום שעובד כמאבטח ברכבת ישראל, מספר ששבוע לפני השריפה הוא עבר הכשרה בנושא כיבוי אש. יום לאחר האירוע מגיעים השניים לראות מה קורה בבניין. את פניהם מקבלים דיירי הבניין במחיאות כפיים. בלשכת ראש העיר שמעו על האירוע מדיירי הבניין ומיהרו ליצור קשר עם שני הגיבורים. מכתבי ההערכה על אזרחות למופת כבר בדרך.
"עשיתי את מה שמתבקש באירוע כזה", אומר בצניעות אלי שרים. תום לב מצטנע אף הוא ואומר שעשה בדיוק את מה שלימדו אותו וחינכו אותו. "לא הייתי אדיש. ראיתי שזקוקים לעזרה ומיד ניגשתי לעזור".
ומה אנו אומרים לשני הגיבורים? "המציל נפש אחת בישראל, כאילו הציל עולם מלא".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה