רשות המים סגרה לעיריית אשדוד את הברז


להאזנה לתוכן:

פקחי רשות המים נעלו ברזי מים של גינות ציבוריות בעיר, לאחר שלטענתם הגינות הושקו למרות שחל איסור להשקות גינות עד ה- 1 באפריל, כך מדווח האתר הכלכלי גלובס

רשות המים סגרה ברזי מים לגינות ציבוריות ב- 16 רשויות מקומיות, ביניהם גם באשדוד. ברשות המים הסבירו את המהלך בתקנות שנכנסו לתוקף ב-1 בדצמבר 2010 ולפיהן עד 1 באפריל השנה חל איסור גורף על השקיית גינות ציבוריות. החל מ-1 באפריל, תותר השקיית הגינות בתנאי שהממטרות יופעלו רק בלילה. ברשות אמרו כי בסמוך לתחילת מועד האיסור על ההשקיה, שוגרו תזכורות בנושא לכלל ראשי הרשויות, כולל הבהרה כי אי עמידה בתקנות תגרור צעדי תגובה.

בכירים ברשות המים אמרו לאתר הכלכלי גלובס: "צריך לנהל את הגינון העירוני בצורה מבוקרת, ולכן גיבשנו שורה של תקנות שבכוחן לאפשר המשך החזקת גינות אך גם להתחשב בצרכים של משק המים. בחודשים האחרונים הגברנו את האכיפה והגענו ללא מעט מקרים שבהם ראשי רשויות מתעלמים מהתקנות וממשיכים להשקות כאילו הכנרת שלנו מלאה".

מרשות המים נמסר בתגובה לפניית אשדוד נט: "מטרת רשות המים הינה ייעול השימוש במים ולמנוע בזבוז. היות והחוק אוסר השקיה מה- 1.12 ועד לסוף חודש מרץ כולל, בוצעו פעולות כנגד רשויות אשר נתפסו משקות בניגוד לתקנות. פקחי רשות המים נעלו באמצעות פלומבות את ברזי ההשקיה בגינות שנתפסו. והיה ותימשך ההשקיה בניגוד לתקנות תפעל רשות המים באמצעים העומדים לרשותה למנוע זאת".

צילום ארכיון: אשדוד נט

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה