רכבים נרגמים באבנים במהלך השבת באשדוד


להאזנה לתוכן:

זה יכול להיגמר באסון: אבן נזרקה על משפחה שנסעה ברכבה בכביש משה סנה סמוך לבית העלמין.

בנס גדול האבן פגעה "רק" בפח הרכב ולא ניפצה את החלון שבסמוך אליו ישב ילד בן שלוש. "ניסו להרוג אותנו" , אומר אב המשפחה בזעם. סגן ראש העיר, הרב מרדכי ליברמן: "הציבור החרדי בעיר ידוע כמי שסולד מדרכי אלימות לצורותיהן" (בתמונה: המכה בפח הרכב)

 
לפחות שלוש פעמים בתקופה האחרונה נרגמו באבנים רכבים שנסעו בכביש משה סנה, הידוע בכינויו כ"כביש S". המשותף לכל המקרים הוא שהרכבים נרגמו במהלך השבת, כאשר חלפו סמוך לחלק החרדי של רובע ג'.

בשבת האחרונה זה קרה לשי ומשפחתו. מדובר במשפחה מתל אביב שהגיעה לביקור משפחתי באשדוד. "השעה הייתה 17:40 בערך. נסענו על כביש S וסמוך לבית העלמין, כאשר אנחנו נוסעים לכיוון היציאה הדרומית מאשדוד, פתאום שמעתי בום גדול מהצד שליד הנהג. בהתחלה חשבתי שמדובר בבור בכביש, אבל אז אישתי ראתה את האבן מתגלגלת לצד הכביש. הבאנו שמישהו זרק עלינו אבן גדולה".

שי עוצר את רכבו ובמקביל לחיוג למשטרה הוא מזנק מרכבו בניסיון לאתר את זורקי האבן. הוא רץ לכיוון השכונה החרדית, אך זורק האבן נעלם. "אני חוזר למכונית ורואה מכה גדולה בצד הרכב, ממש סנטימטרים בודדים מהחלון. אם זה היה פוגע בחלון, היה פה אסון".

במוקד המשטרה אומרים לשי, כך לטענתו, שהם שולחים למקום ניידת, אך כאשר עובר הזמן והניידת לא מגיעה, הוא מגיע בעצמו לתחנת המשטרה אם בנו המבוהל שלא מפסיק לומר " אבא בום באוטו".

"בתחנה אומרים לי ביומן שיש רק שני חוקרים ושהם מאוד עמוסים, כך שאם אני לא רוצה להמתין ביחד עם הבן שלי, כדאי שאבוא במשך השבוע כדי להגיש תלונה". 

שי כועס ובטוח שהאירוע אינו מקרי והאבן נזרקה על רכבו בגלל שנסע בשבת. "לפני חודש ראיתי באותו המקום, גם כן במהלך השבת, ילדים שזורקים אבנים על רכב שנסע לפני. לא עשיתי אז כלום, והנה זה הגיע אלי. אין סיבה שזה יקרה בישראל ורק בגלל שאני חילוני. אני לא מתכוון לשתוק על האירוע. אם צריך, אני ארגן חברים ואבוא לשם בשבתות כדי לחגוג. לא ייתכן שהבן שלי יהיה בכזאת טראומה רק בגלל רוע של אנשים".

הוא לא הסתפק בפניה אל מערכת "אשדוד נט" וביום ראשון בבוקר הוא טילפן ללשכת ראש העיר. "היה חשוב לי לספר לראש העיר איך ניסו להרוג אותי בעיר שלו", אומר שי. 

מערכת אשדוד נט פנתה לסגן ראש העיר, הרב מרדכי ליברמן, כדי לקבל תגובתו לאירוע. הרב ליברמן לא הופתע מפנייתנו וציין שזה זמן רב מתקבלות תלונות על פרחחים שזורקים אבנים לא רק לכיוון הכביש, אלה גם לבתים של משפחות חרדיות באזור. לדבריו, יש להתקין באזור זה מצלמות מעקב שימנעו מעשים כאלה.

הרב מרדכי ליברמן: "זריקת אבנים בשבת זהו דבר האסור הן על פי ההלכה והן בשל חילול השם הנגרם כתוצאה מכך. מבחינה הלכתית אין הבדל בין מי שנוסע בשבת ברכב לבין זה שזורק אבן על מנת לפגוע בו. כך שלא יתכן שזורקי האבנים קשורים לציבור החרדי. הציבור החרדי בעיר ידוע כמי שסולד מדרכי אלימות לצורותיהן ואם נעשות פעולות למען השבת הרי שמדובר בפעילות הנעשית בדרכי נועם במטרה לחשוף בפני התושבים את מעלת השבת. זריקת אבנים? אין מי שלא יתנגד לכך נחרצות. יחד עם זאת גם אני קבלתי דיווחים על תופעה של זריקת אבנים בכביש s אולם בכיוון ההפוך. דווח שנערי שוליים עומדים בטיילת באופן קבוע והם זורקים אבנים לבתי התושבים. מסתבר שאותם נערים משועממים הם שיידו את האבנים גם כלפי הרכב וממש לא מטעמים של מחאה על כבוד השבת... מסיבה זו ועל מנת לפתור את הבעיה משורשה אני מצפה כי העיריה והמשטרה יתקינו מצלמות לאורך הכביש במטרה ללכוד את אותם פורעים שמשליכים אבנים לעבר הרכבים ובתי התושבים וכן תקפו מספר פעמים עוברי אורח, כשהדברים הגיעו לידי כך שתושבים חוששים לצעוד בכביש. התקנת המצלמות היא דרישה בסיסית שאנו מצפים לה". 

רק בשבוע האחרון פרסמו בעיתון החרדי "אשדוד בכותרות" מכתב של תושב רובע ז', שסיפר על אירוע בו נרגם באבנים רכב בו נהגה אשת חברו החילוני.

וכך מספר אותו התושב: "אני נוסע באופן קבוע עם אדם שלא ידע כלום על הדת, ואשתו שהיא עולה מחבר העמים היו לה גם דעות קדומות על הדת ונושאי דיגלה. בהרבה סיעתא דשמיא ושיחות ארוכות הצלחנו לקרב את הבעל קצת להכרה בבורא עולם וכך החליט גם לקיים כמה מצוות מעשיות, אבל מכיוון שמצד אשתו היתה התנגדות נחרצת הרי שלא היה יכול הרבה לשנות בביתו, אלא רק במה שנוגע לו בעצמו. לפני כשבועיים, לאחר עבודה מאומצת, הצליח לשכנע את אשתו להסכים לקיים בביתם את יסודות הבית היהודי: כשרות, שבת וכו'. כמובן זה רק בשלבים, וכך להתקדם לאט לאט. אולם, בשבת שעברה האשה שעדיין לא החלה לשמור שבת, נסעה בכביש S בסמוך לרובע ז' ומשם השליכו עליה אבנים "לכבוד שבת קודש". היא חזרה לביתה והודיעה לבעלה שהיא לא רוצה לשמוע יותר על הדת אם זו ההתנהגות של שומרי מצוות , רח"ל, וכדי בזיון וקצף. כל פרטי מעשה זה נכונים, ועתה על משליכי האבנים לעשות חשבון נפש לאחר שמלבד ש'זכו' לחלל שבת 'הצליחו' גם להרחיק משפחה מישראל מדרך האבות".
 
ממ"ק דוברת מרחב לכיש במשטרה, מירב ש"ץ, מסרה בתגובה: "אכן במוקד 100 דווח על אירוע של גרימת נזק לרכב ע"י חבורת דתיים. ניידות התחנה טיפלו במספר אירועים בו זמנית ולכן ביקשו מהמודיע להגיע לתחנה. אין ולא מוכרת תופעה שכזאת,המודיע הגיע לתחנה ולאחר המתנה של מס' דק  הודיע שהוא יגיש את התלונה בתל אביב כדי לקבל אישור לביטוח".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה