החרדים נגד הקאנטרי: "חייבים לפעול למניעת הפירצה הגדולה של חילולי שבת בעיר"


להאזנה לתוכן:

הלחץ החרדי על מקבלי ההחלטות ממשיך ביתר שאת, ובמייל שנשלח אתמול לחברי המועצה החרדים, מזהיר הרב יונה ארליך יו"ר 'משמרת השבת אשדוד' מפני האפשרות שהקאנטרי קלאב באשדוד עתיד לעבוד גם בשבת. הרב ארליך קורא לפעול בכל דרך שהיא למניעת הפירצה הגדולה לדבריו. בנוסף, מזכיר הבד"צ רבני הקריות באשדוד תוקף בראיון ברדיו את ראש העיר

צילום: פבל טולצ'ינסקי עבור כאן דרוםהאתר החרדי כיכר השבת חושף הערב מייל בהול ששיגר יו"ר 'משמרת השבת אשדוד', הרב יונה ארליך, אל חברי המועצה החרדים ובו הוא מזהיר כי עיריית אשדוד מתכוונת להפעיל את הקאנטרי באשדוד בשבת. "כידוע לחברי מועצת העיר, עירית אשדוד הוציאה מכרז לבניית והפעלת מרכז תרבות וספורט ברובע י"ג אשדוד" טוען הרב ארליך. "בסעיף 42.5 מופיע: ימי הפעילות של מרכז הספורט יהיו בכל השנה, בכל ימות השבוע (א-שבת), לכל הפחות מהשעה 06:00 בבוקר ועד השעה 23:00, למעט ביום הכיפורים בו מרכז התרבות והספורט יהיה סגור, וזאת בכפוף להוראות הדין והרשויות המוסמכות", כתב הרב ארליך.

בהמשך המייל, אליו צורף פרטי המכרז שפרסמה העירייה, מציין הרב ארליך כי "בפרוגרמת התפעול מופיע (במכרז הנ"ל המצ"ב) שהמרכז יכלול: בריכה ובתי קפה, חנות ספורט ואביזרי ספורט משלימיים, מרכז לטיפוח הגוף, ספא וטיפולים, מרכז רפואי תומך לפעולות הספורט, שירות רפואי משלימים כגון: אורתופדיה, פיזיותרפיה, טיפולים אלטרנטיביים, ייעוץ דיאטני, מרפאת שינים וכיו"ב. חוגים - לפחות 30 חוגים - יהיו פתוחים למנויי הקאנטרי והן לקהל הרחב".

הרב ארליך ממשיך ומתאר כיצד ניסה להביא לסגירת פארק אתגרים בשבתות, ואף היו הסכמות לכך עם העירייה, אך ראש העיר הורה להשאיר את הפארק 'פתוח בשבת' בניגוד להחלטת הדירקטוריון, בטענה שמה שפתוח ישאר פתוח. הרב ארליך מציין כי ראש העיר אמר בעניין זה כי יש סטטוס קוו שמה שהיה פתוח לפני היבחרו לראש העיר בקדנציה הראשונה הוא משאיר פתוח.

"איך יתכן להפר את הסטטוס קוו ולפתוח מרכז תרבות חדש עם קביעה מראש שהמרכז חייב להיות פתוח בשבת (לעיל סעיף 1.), ועוד ניתן למנכ"ל העיריה הידוע בעמדותיו לנהל מו"מ ללא מכרז" תמה הרב ארליך במכתבו לחברי המועצה החרדים.

בסיום מכתבו מבקש הרב ארליך לפעול על מנת לעצור את הפירצה הצפויה לדבריו: "חייבים לפעול בכל דרך שהיא למניעת הפירצה הגדולה הנוספת של חילולי שבת בעיר, לזעוק את זעקת ה' בפרשת השבוע 'עד אנה'?"

בתוך כך, מזכיר בד"ץ רבני הקריות באשדוד הרב יצחק מאיר קונופניציקי, מתח ביקורת קשה על ראש העיר בראיון לרדיו 'קול ברמה'. "הסטטוס קוו ע"פ ראש העיר זה להרגיע ולא לעשות כלום", אמר קונופניציקי בראיון והוסיף: "קשה להאמין שראש עיר חובש כיפה נותן יד לחילולי שבת, אנו דורשים כיבוד הסכמים. לא נשלול מחאה נגדו. לא נתאפק בנושא השבת עד אחרי הבחירות".

במקביל, ממשיך המפקד של תושבי אשדוד לשינוי במטרה להגדיל את כוחם הציבורי של האוכלוסייה הציונית- חלונית/ מסורתית באשדוד - לפרטים על התנועה - לחצו כאן

להצטרפות הרשמו כאן

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה