ראש העיר בפנייה אישית לתושבים בנושא השבת


להאזנה לתוכן:

בדף האישי שלו העלה ראש העיר פוסט הפונה לתושבי העיר, כשהוא מנסה להלך בין הטיפות ורומז שיפעל לכך שהמצב יחזור לקדמותו, בלי לפרט לאיזה קדמותו הוא מתכוון. לא נגענו

הפוסט של ראש העיר:

"תושבי אשדוד היקרים,

עירנו אשדוד הייתה ותמשיך להיות דוגמא ומופת לחיים ביחד של מגוון תושביה.

אשדוד היא ביתם של חילוניים, חרדים, חובשי כיפה סרוגה ומסורתיים. של צעירים ומבוגרים, וותיקים ועולים מכל התפוצות.

עיר שהרב-תרבותיות שלה הינו גם סוד עוצמתה ויופייה.

מאפיין זה, שהיה נכון גם לעניין אופייה של השבת, נשמר הודות למארג עדין של פשרות והסכמות שנרקמו בזהירות ובאחריות תחת מושג הסטטוס קוו, בין הקבוצות השונות באוכלוסייה.

למרבה הצער, התפתחויות חדשות בחיי העיר בשנים האחרונות, הובילו להפרת האיזון הזה באופייה של השבת באשדוד, ואני נחוש להשיב את המצב על כנו ולהחזיר את העיר לשביל הזהב ולשקט הפנימי המאפיין אותה, תחת הפשרות וההסכמות שהיו מקובלות בעבר.

זהו מהלך ארוך ומורכב, המחייב רגישות מיוחדת נוכח המצב המשפטי הנובע מחוק העזר העירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת, מפסיקת בית משפט השלום באשדוד בשנה האחרונה בעניין אכיפת חוק העזר העירוני עי העיריה, מבג"צ ברמר, ומחוק המרכולים שחוקק לאחרונה.

הדרך הארוכה הזו חייבת לכלול לא רק השבת הפשרות וההבנות שהיו קיימות בעבר, אלא אף ובמיוחד שהן יעמדו במבחן משפטי, שקרוב לוודאי נעמוד בפניו בעתיד.

לשם כך, ועפ״י החלטת בית המשפט, היה עלינו לצאת לדרך הזו ע״י אכיפה כוללת ושוויונית ברוח חוק העזר העירוני שבתוקף. ובמקביל, לשקוד על בניית מדיניות אכיפה אשר תתבסס על המצב החוקי והמשפטי הקיים, ותשקף את האיזונים הנדרשים בין כל המרכיבים העירוניים הנוגעים לצביונה של העיר, הנובעים מהחלוקה הדמוגרפית והגאוגרפית של קבוצות האוכלוסייה השונות.

אני מברך על המעורבות האזרחית והחברתית הנלווית לנושא מצד כל הצדדים במחלוקת, אך מגנה בכל תוקף את הנסיונות של גורמים פוליטיים, ברמה המקומית והארצית, לניצול ציני משסה ומפלג, של המצב לתועלתם הפוליטית.

אחריותי המנהיגותית הינה להתמקד בניסיונות להגיע לפתרון, ע״י מפגשים משותפים שאני מקיים עם קבוצות מייצגות של תושבי העיר לשמיעת דעות ורעיונות לפתרון מוסכם, לצד עבודה אינטנסיבית של צוות משפטי לבניית מדיניות אכיפה שתשיב את האיזון והסטטוס קוו לקדמותו.

אני נחוש, להגיע לפתרון נכון עבור עתידה ואופייה המיוחד של אשדוד כעיר ישראלית טובה לכל תושביה, ואני קורא לכל אותם גורמים המבקשים לקושש מנדטים על חשבון תושבי העיר אשדוד, לחפש להם זירות אחרות לפעולה. העיר אשדוד ותושביה לא יהיו כלי משחק בידיכם.

הניחו לנו לפעול בהידברות ובאחריות להשבת השקט לעירנו האהובה".

תגובת חברי המאבק המשותף נגד הכפייה הדתית מסרו בעקבות הדברים של ראש העיר:

"ראש עיריית אשדוד הכריז היום מלחמה עלינו, תושבי עירו. ד״ר לסרי פועל להתחרדות העיר ולשינוי קיצוני באופייה, בניגוד לרצון הרוב המוחלט של התושבים. אנחנו לא ניתן להפוך את אשדוד לבית שמש".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה