פעילי מחאה הגישו מכתב לראש העיר עם 7,000 חתימות: "זעקת תושבי העיר החילוניים"


להאזנה לתוכן:

אינה פורמן, מי שאירגנה את הפגנת המחאה לפני שבועיים ברחבת העירייה אליה הגיעו כ-2000 איש, הגישה היום לראש העיר ביחד עם פעיל מחאה נוסף מכתב עם חתימות של 7,000 תושבים. "פונים אליך מדאגה ובעיקר מאהבה רבה לעירנו", נכתב במכתב

פעיל מחאה מגיש את המכתב לראש העירמכתב עם דרישה לעצור את האכיפה נגד עסקים שפועלים בשבת הוגש הבוקר על ידי פעילי מחאה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. 

את הפגישה יזם ממ"ק ראש העיר בוריס גיטרמן, כפי שדיווחנו בסוף השבוע האחרון.

במכתבם כותבים פעילי המחאה: "בשנים האחרונות, אנחנו עדים ללא מעט קונפליקטים המתרחשים בין חילונים לחרדים בארץ ובאשדוד בפרט, ולכן יותר מכל שמירה על הסטטוס קוו במקרה של העיר אשדוד, חשובה עד -
מאוד, לשימור צביונה של אשדוד כעיר המכבדת את כל תושביה".

בהמשך מכתבם ללסרי נכתב: "במהלך השנים האחרונות, עיריית אשדוד הזניחה מגזר שלם, מגזר החילוני שהוא הרוב בעיר. במקום לטפל בבעיות העיקריות בעיר כמו חינוך, נדל"ן, תיירות, תעסוקה, פיתוח היי טק, העירייה דאגה לבניית ישיבות , בתי כנסת, הרחבת הגנים לציבור הדתי ופיתוח שטחי מסחר. הצעירים המושכלים והמוכשרים בורחים מהעיר. קיימת תופעה בעיר של סגירת מוסדות חינוך חילוניים, התעלמות מצרכים של ילדים עם בעיות מיוחדות במסגרת חינוך מיוחד".

פעילי המחאה מציינים במכתבם כי הם מתנגדים לסדר היום החדש בעיר: "העירייה צריכה להקשיב לתושביה ולדאוג כי החוקים העירוניים יותקנו בצורה דמוקרטית, שישרתו את תושבי העיר ויתחשבו באינטרסים של כלל תושביה. תפקידך ומחובתך לעשות צעדים חיוניים והכרחיים
לאיחוד עמים, לחיות בשלווה ולשגשוג העיר".

במכתבם (למכתב המלא לחצו כאן) דורשים פעילי המחאה:

א. לשהות אכיפה של חוק העזר העירוני וצווי סגירה לעסקים הפועלים בשבת עד לקבלת החלטה המפורשת החדשה לעניין חוק העזר העירוני.

ב. לבטל את הדוחות שחולקו לעסקים עד היום ולעצור מיידית את חלוקת הדוחות לעסקים בגלל פעילותם בשבת, וזאת עד לקבלת החלטה מפורשת לעניין חוק העזר העירוני.

ג. לפתוח דיון בנושא גיבוש חוק העזר העירוני החדש, תוך הכנסת סייג שיאפשר לעסקים הנמצאים באזורי הבילוי ובאזורים החילוניים לקיים את פעילותם בשבת.

ד. לחוקק סעיף שיגדיר את החלוקה של העיר לאזורים חילונים ואזורים חרדיים.

ה. להעלות על סדר יום המליאה את הדיון בחוק העזר העירוני, ולאפשר לכל נבחר ציבור להביע את דעתו, ללא כבילתו להסכמות הקואליציוניות.


תגובת מובילי המחאה הציבורית המאוחדת באשדוד:

קיבלנו לידינו עותק של מכתב שנשלח לראש עיריית אשדוד, ד"ר לסרי, ביום 17.1.2018 מטעם גוף שקורא לעצמו "תנועה עממית לשוויון חברתי" שמובל על ידי אדם בשם דן סופר שמנסה לנכס לעצמו את ארגון המחאה.

למכתב זה צורפו חתימות של 7,000 אנשים אשר כביכול תומכים בתנועה וכן במכתב האמור.

ברצוננו לציין ולהדגיש כי המכתב לא יצא ממובילי המחאה אלא מגוף שככל הנראה מנסה להרוויח הון פוליטי כלשהו. דן סופר התראיין יחד עם מר גיטרמן בכלי התקשורת וככל הנראה מדובר בתנועה "מטעם", שכל תכליתה להשתיק את המחאה הצודקת של תושבי העיר. הציבור לא טיפש. הציבור מבין טוב מאוד מה מנסים לעשות כאן. זה ספין.

ברצוננו להדגיש כי מדובר בחתימות שנאספו לפני שבועיים בעת הפגנת המחאה שאורגנה על ידי מובילי המאבק כנגד הכפייה הדתית בעיר, ולא על ידי דן סופר או הארגון שמטעמו הוא כביכול פועל. האנשים חתמו בתמימותם על המחאה כנגד כפייה דתית ולא העלו על דעתם כי ייעשה שימוש ציני ופוליטי בחתימותיהם על ידי תנועה שהעומד בראשה קרא לאנשים לא לצאת להפגנה הגדולה שהייתה בשבת האחרונה. עוד יודגש כי בעת חתימות התושבים על העצומה לא הוצג בפניהם כל נוסח של מכתב.

ראש העיר אמר את דברו לתושבים בעת שהמשיך לחלק קנסות גם בשבת האחרונה ולא הרגיע את הרוחות. מר גיטרמן בעצמו ובכבודו מהווה סגן ראש העיר והינו שותף מלא לכל ההחלטות האחרונות שהתקבלו בעירייה לטובת הציבור החרדי ופגיעה במרחב הציבורי.

אז אנחנו מבקשים ממכם, אל תיפלו למלכודות !!!!

מנסים לעבוד עלינו !!!

אבל הפעם זה לא יצליח כי הציבור לא טיפש .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה